سه شنبه 12 اردیبهشت 1402 - 15:18

حمایت فعال اقتصاد دارایی از صنایع ارزشمند کهگیلویه و بویراحمد/پیشنهادی که اگر محقق شود رونق و توسعه می آورد

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز:

شرکت طبیعت زنده (سینره) و پست بانک دو مجموعه ای بودند که امروز مدیرکل اقتصاد دارایی کهگیلویه و بویراحمد با مدیران آنها دیدار و گفت و گو کرد.

حمایت از صنایع بومی حیاتی ترین مساله اقتصاد دارایی

طاهر شریف پور؛ مدیرکل اقتصاد دارایی استان در دیداری که با مدیران شرکت طبیعت زنده (سینره) داشت به چند نکته مهم اشاره کرد:

* حمایت از شرکت های فعال تولیدی استان یکی از برنامه های جدی مورد نظر ما است

* از هر محل و ظرفیتی که بشود برای رونق تولید و اشتغال در استان استفاده میکنیم

* از دوستان مان در سازمان های مرتبط خواسته ایم که بروکراسی اداری در مسیر تولید را به حداقل برسانند تا شاهد جهش ایجاد و توسعه واحدهای اقتصادی در استان باشیم.

* دستگاه ها و سازمان های استان باید نیازهای خود را از تولیدات کارخانجات فعال این استان تهیه کنند، این یک بازی دو سر برد است ، هم میتوان با هزینه کمتر از جیب بیت المال نیازها را رفع کرد و هم اینکه قوت قلبی برای اشتغال بیشتر فرزندان شایسته این استان با رونق بیش از پیش تولید فراهم می آید.

شریف پور البته خواسته ای از شرکت سینره و سایر شرکت ها داشت، او گفت: باید شرکت هایی که کارخانه و محل تولیدشان در کهگیلویه و بویراحمد است حساب های بانکی شان را به این استان بیاورند تا از ره آورد آن بشود کمکی به اشتغال جوانان مستعد این دیار و سایر شاخص های توسعه ای کرد.

مدیرکل اقتصاد دارایی بعد از دیدار با مدیران این واحد تولیدی مهم، به سراغ پست بانک رفت تا دیدار سر زده ای به همراه رئیس شورای هماهنگی بانک های استان از این بانک داشته باشد.

انتخاب یک بانک(به صورت کلی)  پس از دیدار با یک مجموعه اقتصادی، این مساله را روشن میکند که برای تسریع در حرکت واحدهای تولیدی استان باید موانع مالی و تسهیلاتی برداشته شود.

دیدار شریف پور از پست بانک (که با توجه به تاکید مهم استاندار در خصوص لزوم گره گشایی بانک ها از روند رو به جلوی توسعه و محرومیت زدایی بوده) البته تداوم خواهد داشت و به زودی همه بانک ها مستمراً میزبان مدیرکل اقتصاد دارایی استان خواهند بود، روشن کننده این نکته است که عملکرد بانک ها به ویژه در زمینه طرح های توسعه ای، اشتغالزایی و مسکن زیر ذره بین است و در صورت کوتاهی و قصور حتماً برخوردهای ملموسی را در ادامه شاهد خواهیم بود.

شاید بتوان این دیدارها را به نوعی آزمون ارزیابی برای بانک ها دانست، قطعاً نتیجه این ارزیابی ها میتواند در سفر رئیس جمهور به استان به ماندن و یا برکناری مدیران بانکی نیز منجر شود.

به گزارش بویرنیوز: قطعا دیدارهای اینچنینی میتواند ضمن شناسایی بی واسطه مشکلات واحدهای تولیدی، خدماتی و… با حل منطقی گره ها و مشکلات، زمینه ساز بهبود فضای کسب و کار در استان شود. در این مسیر البته باید همه به کمک اقتصاد دارایی بیایند تا با همت جمعی، شاهد رونق اقتصاد این استان و به تبع، حل مشکلات معیشتی و اشتغالی جوانان شایسته آن باشیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=354270
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما