چهارشنبه 16 فروردین 1402 - 20:29

برآشفتگی استاندار و تعزیرات به افزایش قیمت شن و ماسه/چرا در مقابل افزایش عجیب قیمت سیمان اینطور برخورد نشد؟!

پایگاه خبری تحلیلی بویـرنیـوز:

این روزها شاهد اخبار مختلفی پیرامون برخورد با افزایش قیمت شن و ماسه هستیم.

از جریمه میلیاردی یک کارخانه شن و ماسه تا اعلام ممنوعیت افزایش قیمت شن و ماسه توسط استاندار را شاهد بودیم.

سید علی احمد زاده در خصوص دلیل خود برای ممنوعیت افزایش قیمت ها به این بند که «به دستور معاون اول رییس جمهور قیمت‌ها در سه ماه آخر سال گذشته و دو ماه اول سال جاری نباید افزایش داشته باشند» استناد کرده.

البته استاندار این را نگفته چطور است که با مجوز سازمان رقابت در همین ابتدای سال مجوز افزایش قیمت خودروها صادر شد! شاید خودروسازها خونشان زنگین تر است و ما بی خبریم.

خب به موازات تورم و شرایط اقتصادی قطعاً افزایش قیمت ها اتفاق می افتد شکی نیست ، اینکه در میان گرانی و افزایش قیمت در همه صنوف ما بخواهیم قیمت یک محصول را ثابت نگه داریم تنها نشان از عدم شناخت ما از اقتصاد برمی گردد.

خب کنترل بازار امر خوبی است و مورد خواست مردم، اما چطور وقتی سیمان از ۵۰ هزار تومان به ۸۷ هزارتومان می‌رسد واکنشی نشان داده نمی‌شود؟

چطور و با چه توجیهی آن افزایش غیرمعقول پذیرش میشود اما افزایش سالانه و بر اساس  تورم شن و ماسه مردود است؟این قانون دوگانه را برای مردم هم توضیح بدهید بد نیست.

به گزارش بویرنیوز ، قطعاً تلاش دستوری برای کنترل قیمت ها امری مردود است، اگر در چند سال اخیر این مهم را درک نکرده اید باید در عقلانیت و درک اقتصادی مسئولان شک کرد.ما هم خواهان ثبات قیمت ها هستیم اما این امر قطعاً نه با دستور که با بهبود فاکتورهای اقتصادی و کاهش عمومی تورم ممکن است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=353909
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. بویراحمد گفت:

    این هم مثل میوه های عید که دو روز توزیع کردن بقیش اینجور که میگن رفت خارج استان آزاد فروخته شد. قطعا مسیولان در این تخلف شریک بوده اند ولی جیک از کسی در نیومد

  2. احسان گفت:

    سلام.جناب استاندار لطفا کمی فکر کنید و تولید را مثل بقیه کارهایت تعطیل نکنید.ایا یک تن ماسه با آن همه استهلاک با یک کیلو مرغ برابر است.بد نیست به آن شرکتهای ماسه شویی هم سری بزنید و مقداری هم برای آن مادر مرده ها گریه کنید.چون شما مدیریت و برآورد هزینه بلد نیستید.

  3. داستان گفت:

    سلام خداااا من کارگر روستایی با این گرونی سیمان ماسه چطوری بعد دوسال خونمو تکمیل کنم برم توش بچه هام زیر اوار خونه کلنگی نروند.؟؟؟؟؟

دیدگاه شما