چهارشنبه 3 اسفند 1401 - 19:37

چپاول جیب مردم توسط برخی صنوف در کهگیلویه و بویراحمد/مسئول نظارت کیست؟!/بی‌رحمی تمام در آستانه عید نوروز

پایگاه خبری تحلیلی بویـرنیـوز:

این روزها شاهد بی در و پیکری ملموسی در بازار کهگیلویه و بویراحمد هستیم.

بسیاری از صنوف به ویژه در آستانه عید نوروز کمر همت به چپاول جیب مردم بسته و با قیمت هایی که معلوم نیست کدام مرجعی تأیید کرده فشار حداکثری به مردم روا داشته اند.

خدمات زیبایی با قیمت های نازیبا

یکی از مهمترین حوزه هایی که مورد نقد مردم است مرتبط با خدمات زیبایی است.

در این صنف قیمت های میلیونی ساده ترین خدمات هوس از سر آدم می‌برد.

مشخص هم نیست چه کسی باید بر قیمت های این مراکز نظارت کند، مردم خواهان ورود قاطع دستگاه های متولی برای سامان دادن به بی بند و باری در قسمت گذاری این مراکز هستند.

خدمات گران برای سرویس کاران 

یکی دیگر از حوزه های که نقادی مردم را به همراه داشته ، دستمزد خدمات مرتبط با خانه ها( از جمله تعمیرات شوفاژ، لوله‌کشی و…) است.

به عقیده مردم سرویس برخی امورات خانه هزینه های گزافی برای آنها دارد، از نظر مردم کاری که توسط برخی سرویس کاران (لوازم و وسایل و تجهیزات خانه) اخذ می‌شود هیچ تناسبی با خدمات ارائه شده ندارد.

لباس فروشی ها و مزون های زنانه

یکی دیگر از صنوفی که داد مردم را در آورده است ، فروشندگان لباس و مزون های لباس زنانه هستند.

اگرچه چند بار شاهد پلمب برخی از این واحدها به دلیل گران‌فروشی بودیم اما مجدداً این صنوف با همان قیمت های سابق شروع به چپاول جیب مردم کرده اند.

خواست مردم برخورد مؤثر و در صورت اصرار بر قیمت های نامتعارف ، لغو پروانه و برخورد قضایی با این فروشنده ها است.

قطعات خودرو، گران و بی کیفیت! 

یکی دیگر از درخواست های مردمی سامان دادن به بازار قطعات خودرو است.

در این بازار از عرصه اجناس بنجل چینی به نام ژاپن و آلمان که بگذریم، قیمت ها به شدت بالادست به نحوی که با پرسش قسمت قطعات به خوبی حس میشود برق از سر مشتریان می‌پرد!

گوشت همچنان در پرواز

یکی دیگر از صنوفی که مردم به شدت گلایه مند هستند، بازار گوشت قرمز است.

بی خاصیتی جهادکشاورزی در روند قیمت گذاری گوشت در استان به حدی است که در یک فاصله ۴۰‌متری شاهد عرضه گوشت از ۲۷۵ تا بالاتر از ۳۰۰ هزار تومان هستیم.

این قیمت برای مردم کهگیلویه و بویراحمد که در شاخص فقر و فلاکت دارای جایگاه تأسف باری در کشور هستند ، بسیار زیاد است و شاید از همین رو است که گوشت قرمز مدت ها است از سفره بسیاری از مردم پر کشیده است.

به گزارش بویرنیوز ، بازار استان حال و روز خوبی ندارد، هیچ کس نیست که از این شرایط رضایتی حتی حداقلی داشته باشد، به نظر اگر به درستی مدیریت نشود شاهد افزایش های بیشتر در آستانه عید نوروز خواهیم بود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=353165
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. فرزند بویر احمد گفت:

    خود مغازه دارها عامل افزایش قیمت ها هستن

  2. شهروند مطلع گفت:

    چهار عامل اصلی باعث این اوضاع فلاکت بار در استان خصوصا یاسوج شده اول نا کارامدی و عدم صداقت استاندار و تیم نظارتیش دوم بی انصافی کسبه و سود غیر منصفانه و… سوم انتقال منابع اب و انرژی و مواهب طبیعی استان به خارج از استان و عدم رونق کشاورزی و دامداری وخودکفایی استان و وعده های دروغ سد تنگ سرخ و عدم پرداخت حق اب سد کوثر به دشت های حاصلخیز چرام و دهدشت و سوق و بهمیی چهارم دلال بازی و واسطه گری در همه محصولات استان و انبار و احتکار و..ً. و باز هم کم کاری مسولین

  3. ناشناس گفت:

    ضعف نظارت نبود مدیریت پاک و دلسوز نبود حس دلسوزی و پاکدامنی و تقوا نبود حس جمعی مشترک در بین اصناف برای سروسامان دادن به قیمت‌ها .تبانی و پارتی بازی دلالی ووواسطه گری احتکار انبار کردن کالاها به قصد گران تر فروختن.

  4. حسن گفت:

    ضعف مدیریت و ناکارامدی مدیر صمت استان که جزء ضعیف ترین مدیران طول تاریخ استان هستش هامل اصلی این نابسامانی بازار هست چراکه یکی را با فشار نماینده مجلس به اسم قدرت دانش پایه در رأس مهمترین رئیس اداره اون هم اداره بازرسی و نظارت بر قاچاق کالا گذاشته است که توانایی کار با کامپیوتر هم ندارد مابقی رؤسای ادارتش هم همینطور هستند استاندار اگر ی فکر به حال این اداره عریض . طویل نکند وضعیت از این بدتر خواهد شد

  5. شهروند گفت:

    همش بخاطر مدیران تنبل این استان محروم هست

دیدگاه شما