چهارشنبه 3 اسفند 1401 - 13:33

اعتقاد به توانمندی زنان در کهگیلویه و بویراحمد فقط در حد حرف/چرا یک مدیرکل بانو در استان نیست؟

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز:

نخستین همایش زنان اثرگذار در استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور استاندار برگزار شد.

در این همایش وعده های زیادی برای حمایت از زنان به ویژه در حوزه اشتغال داده شد و مرتباً نیز از توانایی های زنان استان که همپای مردان و گاهی فراتر از آن است سخن به میان آمد.

اما نکته ای که کسی اشاره نکرد این بود اگر اینهمه به بانوان اعتقاد هست در این دولت، چرا نه از معاونت های استانداری، فرمانداری ها و مدیریت های کلان استان سهمی به بانوان نرسیده است؟

ادعای باور به توانمندی زنان به حرف نیست ، اگر ما توانستیم در میان معاونت  های استاندار و برای مدیریت های ارشد استان از بانوان شایسته استفاده کنیم آنوقت شعارهای ما فقط شعار نیست و به واقعیت تبدیل می شود.

شاید باور ما به زنان در استان فقط محدود به توانمندی آنها برای کار در یک محیط بسته دانشگاهی به تحقیق روی یک مساله یا اشتغالزایی چند نفر با وام های خرد اشتغالزایی  و موارد اینچنینی شده است و عقیده ای به مدیریت کلان آنها نداریم؟ یا شاید هم نگاه اینکه کارها مردانه است و تایید نگاه جنسیتی به شغل ها مانع شده؟ که در این صورت باید گفت متاسفانه اعتقاد به توانمندی بانوان کهگیلویه و بویراحمد فقط در حد حرف است و بس.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=353147
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. قلندر براتی گفت:

    با سلام و ادب؛
    راه توسعه کشورها در عصر جدید، از حضور پررنگ زنان در عرصه های مختلف حیات اجتماعی می گذرد. زنانی توانمند و کاردان که هم در خانواده اثربخش باشند و هم در جامعه.
    تا حقوق زنان به راستی تأمین نشود، جامعه رنگ رفاه و آسایش را نخواهد دید. نه مردان رقیب زنان اند و نه زنان جا را بر مردان تنگ کرده اند، منشأ بحران، فقدان کامل شایسته سالاری است.

دیدگاه شما