سه شنبه 25 بهمن 1401 - 9:00

روزهای سخت کارگران کهگیلویه و بویراحمد در آستانه عید

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز:

تنها چند هفته تا عید باستانی نوروز باقیمانده است.

برخی ها در کهگیلویه و بویراحمد از هم اکنون به استقبال عید رفته و به دنبال تدارک برخی شرایط و الزامات برای گرامیداشت این سنت کهن و زیبای ایرانی هستند.

بازار مملو از آدم است اما…

در این بازار همه خریدار نیستند برخی فقط می آیند ، می بینند و قیمت میکنند و در نهایت فقط حسرت است که با خودشان به خانه می برند، گرانی و تورم آنچنان در همه بخش ها رخنه کرده که گویی شادی را هم از مردم گرفته است.

با این مقدمه به سراغ چالش ها و مشکلات زندگی قشری زحمت کش می رویم که اگر نباشد حرکت و پیشرفت استان لنگ می ماند، کارگرانی که حالا در آستانه عید فقط کوله باری از شرمساری را برای چشم های منتظر زن و فرزندانشان با خود به خانه میبرند.

بیشترین چالش این روزها اما برای کارگران است.

کارگران استان چه آنها که فصلی هستند و چه آنهایی که در شرکت ها مشغول به کارند حقوق آنچنانی دریافت نمی کنند همین حقوق کم هم گاهاً تاخیر جدی در پرداختش را شاهدیم.

بعنوان مثال در برخی شهرداری های استان شاهد تاخیر در پرداخت حقوق ها حتی تا یکسال هستیم. دیگر واحدها اگر حاشان بهتر باشد اما حقوق هایی که به کارگران می دهند با تورم کنونی سنخیتی ندارد.

بنای سخنمان اما امروز کارگران شهرداری ها هستند، کاری که آنها می کنند حتی تصورش برای خیلی از ماها سخت و عذاب آور است، با این وجود این کارگران بعضاً هستند که تا یکسال حقوق و مزایایی دریافت نکرده اند.

برای یک روز هم شده خودمان را جای  آنها بگذاریم، قطعاً این شرایط حتی تهیه مایحتاج اولیه زندگی برای زنده ماندن را هم با چالش روبرو می کند، آموزش، تفریح، سفر و … که دیگر در این شرایط قابل تصور هم نیست!

نگاه حسرت بار فرزندان این کارگران وقتی هم سن و سالهای خود را در مدرسه می بینند که خندان از خرید و برنامه هایشان برای تعطیلات میگویند و با اشتیاق تمام به انتظار عید نشسته اند، درد آور است.

برای رضای خدا هم شده توصیه اکید داریم به همه مسئولان این روزها تلاش خود را بکنند تا هیچ کسی دست خالی و نگران پا در سال جدید نگذارد.

توصیه بعد به خومان است، اگر هر کدام از ما به اندازه ای که می توانیم به افراد ضعیف تر دور و بر کمک کنیم قطعاً با دلخوشی بیشتری پا در سال جدید خواهیم گذاشت.

و اما توصیه آخر به مسئولان تنظیم بازار، این روزها باید از جان مایه بگذارید، شرایط مردم سخت است و تورم جانکاه، اجازه دلالی و سودآوری برخی فروشنده ها از خون مردم را ندهید!

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=352968
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. مسئول گفت:

    مدیران آب منطقه ای اگه خوب خوابیدن و خوردین ی سری ب نیروگاه های برق ابی بی اب و برق سیسخت بزنید

  2. ناشناس گفت:

    سلام بخداحرفت دقیق درودبرشمادروددرود

  3. ابلو گفت:

    شهرداری یاسیچ نیگی که آرزو هزار تمن دارن بعد از ده ماه که حقوق وشو ندادنه هر کدومشون از حقوق حرف زدن ایگن اخراج، مدیریت ضعیف. بیشترشون پول کرایه ندارن بیان سر کار، دیگه بیشتر جاها سر کوچه یا نانوایی ها دیگه جنس و نون قرضی یا حساب دفتری بهشون نمیدن واقعا مغازه دار حف داره که نده

  4. رضایی گفت:

    شهرداریاسوج ۶نفردفتردارداره ۵دستگاه خودروداره روزانه چقدرهزینه خودش وکاسه لیسانش هست ازهزینه های اضافی کم کنه وبه رفتگران بدهدتابتوانند حداقل نون خالی تهیه کنند،آقای مقدم توکه کارعمرانی،اجتماعی وووووانجام نداده ای حداقل دراین عیدمطالبات پرسنل رامرداخت کن ویااستعفابده چون موافقان تودرشوراجزیی ازمردم نیستند،بین مردم وپرسنل بیاببین چقدرمحبوبیت داری همه ازعملکردتوودارودسته ات متنفرن

  5. جلال شکرائی گفت:

    شهردار منتخب شورا هست شورا هم طایفه گرایی و منتخب کارگران…، این مطلب به اطلاع سید ابراهیم رئیسی برسد که چیزی نمانده طلبکار مردم بشه.ظاهرا فرمودن بیکاری 8 درصد و تورم زیر 40 درصد. مرگ بر استکبار که تورم و بیکاری شون تک رقمیه

دیدگاه شما