پنجشنبه 20 بهمن 1401 - 19:08

خبرهای خوب برای نو آوران و فناوران کهگیلویه و بویراحمد/ضرورت حمایت سازمان مدیریت از یک ایده خوب برای توسعه کسب و کارهای نوآورانه

بویرنیوز– رئیس پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد دهه فجر را مهمترین رویداد در کشور دانست که باید اقدامات ویژه مناسب برای آن مورد توجه قرار گیرد.

«محسن فرزین» در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه پارک علم و فناوری بعنوان سازمانی نوپا و مهمترین مجموعه ای که وظیفه شناسایی و استعدادیابی افراد خلاق، مبتکر و نوع آور را دارد، گفت:  : حلقه مفقوده ای بین اجرا، صنعت و علم و دانشگاه تحت عنوان تبدیل پژوهش و تحقیقات به فناوری است تا مردم اثر علم را در زندگی خود بصورت عینی مشاهده کنند.

وی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» اظهار کرد: به لحاظ نقش پارک علم و فناوری در تولیدات دانش بنیان و اثرگذار ،  تمام تلاش و برنامه های ما برای احیای پارک علم و فن آوری استان بعنوان پارک اثرگذار قطب جنوب کشور  است تا تمامی پژوهش های ما به شکلی درست به اقتصاد کشور تزریق گردد و بتوان بشکلی درست و اصولی از این ظرفیت ها استفاده کرئد.

فرزین گفت: از آنجائیکه اقتصاد در پارک علم و فناوری بسیار پویا و کامل است و در واقع یک پله بالاتر از اقتصاد مقاومتی است و اگر بتوان حوزه علم و فناوری را بدرستی آشتی داد اقتصاد ما در نهایت به یک اقتصاد درون‌زایی که هیچگونه تحریمی در آن اثرگذار نخواهد بود تبدیل می شود.

رئیس پارک علم و فناوری استان خاطرنشان کرد: تعداد ۵۰ احد فعال فناوری در استان بود که از ابتدای سال این رقم با اضافه شدن ۳۰ واحد فناوری دیگر به ۸۰ واحد ارتقاء یافت.

فرزین با بیان اینکه با ایجاد هشت کارگروه تخصصی ،  برنامه ریزی و توسعه سازمانی را شروع کردیم، تصریح کرد: تغییر ساختار معاونت ها،  استفاده از ظرفیت متخصصین برجسته دانشگاهی؛ تثبیت و تسریع در ابلاغ آئین نامه ها،  ایجاد کارگروه های تخصصی و تشکیل شورای مشورتی برای بالابردن کیفیت و کم کردن روند طولانی بررسی درخواست های شرکت های دانش بنیان ، تجاری سازی کسب و کارهای شرکت های دانش بنیان مورد توجه ویژه قرار گرفت

وی افزود: امسال پارک علم و فناوری استان روند تجاری سازی کسب و کار را در پیش گرفت و با  احیای دو مرکز در گچساران و دهدشت گام های خوبی برداشته شد و تمامی شرکت‌ها براساس امتیازاتی که هرساله در ارزیابی ها دریافت می کنند مورد حمایت قرار  خواهند گرفت.

محسن فرزین عنوان کرد: تاکنون ۵۰ شرکت فناور و دانش بنیان در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود داشت که طی هفت ماه اخیر ۳۰ فناور و دانش بنیان در این استان ایجاد و راه اندازی شد و امیدواریم با توجه به آماری که از شرکت های در مرحله بررسی شرایط هستند  این آمار در پایان سال به ۱۰۰ شرکت ارتقاء یابد.

وی با بیان اینکه از مجموع شرکتهای دانش بنیان و فناوری استان ۱۴ شرکت دانش بنیان هستند، اظهار کرد: پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۹ شرکت دانش بنیان را تحت پوشش داشت که طی هفت ماه اخیر پنج شرکت اضافه شد.

رئیس پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: تعداد  ۶ شرکت فناور در مرحله تبدیل شدن به دانش بنیان هستند که امیدواریم شرکتهای دانش بنیان استان به ۲۰ شرکت برسد و همچنین سه شرکت خدماتی اضافه خواهد شد و چهار شرکت نیز در مرحله داوری هستند.

رئیس پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک شرکت در سطح استان خدمات دانش بنیان را ارایه می دهد و صفر تا ۱۰۰ آموزش ها و مشاوره ها را به علاقمندان به فناوری و دانش بنیان رایگان ارائه می دهند.

فرزین با بیان اینکه تصمیم گیری ها به صورت هدفمند و فرآیندی صورت می گیرد ،افزود: یکی از مهمترین کارهایی که در زمینه توسعه سازمانی  اعطای حمایت ها و پرداخت تسهیلات به شرکتهای فناور و دانش بنیان را برمبنای آیین نامه ارزیابی سالانه می باشد.

 

وی اظهار کرد: تسهیلات پرداختی به فناوران استان کهگیلویه و بویراحمد طی هفت ماه اخیر ۳۰ درصد نسبت به قبل افزایش یافته است.

رئیس پارک علم و فناوری استان تصریح کرد:علاوه بر  اهمیت رویداد طرح تانا یا همان  توسعه و ارتقاء زیست بوم نوع آوری استان ها و مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری؛  در هفته پژوهش که هفته بسیار با اهمیتی بود با اطلاع رسانی موفق حوزه خبر و رسانه؛  بیش از ۵۰۰۰ بازید از ۱۲ برنامه نمایشگاه را داشتیم و تاکنون  ۳۰۰ نفر ساعت مشاوره تخصصی توسط پارک علم و فناوری به فناوران در سنین مختلف ارایه دادیم.

فرزین با اشاره به اینکه تفاهم نامه هایی با دستگاه‌های مختلف داشته ایم، عنوان کرد: تفاهم نامه سه جانبه ای با استانداری و سپاه فتح استان منعقد و امضا کرده ایم که مهمترین بخش آن در اختیار قراردادن بخشی از زمین‌های سپاه منطقه چنارستان است که سوله سرا برای استقرار شرکت های دانش بنیان قرار می دهیم.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه در بودجه سال ۱۴۰۱ مقرر شد که ۱۰ درصد از اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استانها به فعالیت های دانش بنیان اختصاص داده شود متاسفانه تاکنون این مورد توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان محقق نشده و اگر حمایتی  این زمینه صورت گیرد پتانسیل های حقیقی این پارک برای عموم مردم و مسئولین آشکار می گردد.

رئیس پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: از محل اعتبارات تبصره ۱۸ تاکنون ۴۰ میلیارد تومان شرکتهای دانش بنیان متقاضی جهت اخذ تسهیلات معرفی شدند.

فرزین تصریح کرد: پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه زیرساخت و امکانات نسبت به سایر استانها وضعیت خوبی نداریم. همچنین مرکز رشد جامع استان ساختمان ندارد.

وی بیان کرد: خانه های خلاق و نوآوری فرهنگ و رسانه با همکاری فرمانداران در شهرستانهای بویراحمد، دنا و لنده در آینده نزدیک راه اندازی خواهند شد البته پیگیر اخذ مجوز و گرفتن اعتبار برای تجهیز این خانه ها هستیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=352858
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما