دوشنبه 10 بهمن 1401 - 14:22

واکنش شهردار یاسوج به اعتراض کسبه جمعه بازار

بویرنیوز ، شهردار یاسوج در رابطه با اعتراض کسبه جمعه بازار و تجمع آنها جلوی استانداری، به ایرنا گفت: بحث اخیر جمعه بازار یاسوج اجاره و عوارض نیست بلکه موضوع ساماندهی مطرح است.

نستهن مقدم افزود: به خاطر نا ایمن بودن این سازه با توافق شورای شهر مقرر شده جمعه بازار یاسوج در قالب تعاونی ساماندهی شود.

وی تأکید کرد: غرفه‌های این بازار ایمن نیستند و هر لحظه امکان اتصال برق در این ساز‌های فلزی خطرناک وجود دارد.

شهردار یاسوج بیان کرد: در سال‌های گذشته قرارداد محکمه پسندی بین شهرداری و کسبه این بازار نبوده و عرصه‌ها به طور خودسرانه تقسیم شده‌اند بدون اینکه با شهرداری هماهنگ شود.

مقدم ابراز کرد: شورا و شهرداری یاسوج با نگاه حمایتی برای تعیین تکلیف اساسی و ساماندهی وارد میدان شدند و در عوارض سال ۱۴۰۱ مبلغی تعیین شد و با این رویکرد رابطه قانونی بین کسبه و شهرداری به وجود می‌آید که هم شغل فرد پایدار می‌شود و تضمینی برای ملک خودشان است.

وی ادامه داد: در گذشته هزینه‌ای (حدود ۱۰۰ هزار تومان) پرداخت می‌شده که هیچ گونه مبنایی نداشته و کسبه مطمئن باشند ما از آنان حمایت خواهیم کرد.

شهردار یاسوج تصریح کرد: این شهرداری به دنبال تکمیل بحث تعاونی جمعه بازار یاسوج است تا شغل ایمنی برای کسبه جمعه بازار فراهم شود.

مقدم اضافه کرد: بدون تردید نگاه به این تعاونی با توجه به فعالیت چندین ساله این کسبه از خود همین افراد در قالب سرمایه‌گذار و مشارکت استفاده خواهد شد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=352645
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ام گفت:

    پس تکلیف بازاچه سنتی که جدیدا زدن چی میشه؟
    اگه دید شهردار حمایتیه چرا رایزنی نمیکنه از همون بازارچه با قیمت پایین بهشون بدن؟

  2. مریم گفت:

    شهردار و شورای شهر همه دستشون تو یه کاسه هست برای نابودی این قشر

  3. ناشناس گفت:

    از وقتی که تو شهردار شدی این شهر به بدترین وضعیت افتاد .

دیدگاه شما