دوشنبه 14 آذر 1401 - 7:58

یک سد خسارت بار دیگر در کهگیلویه و بویراحمد/استاندار مخالف، وزارت نیرو موافق! | زور کدامیک میچربد؟

بویرنیوز– سید علی احمدزاده در نشست شورای برنامه ریزی با اشاره به اینکه بزرگترین قبرستان میراثی دوران ایلامی در منطقه سادات محمودی است، اظهار داشت: روی احداث سد خرسان حرف داریم. اگر این سد احداث شود قبرستان میراثی که ظرفیت خوبی در حوزه گردشگری دارد از بین می‌رود.

وی با تأکید بر اینکه احداث سد خرسان به غیر از خسارت چیز جدیدی برای کهگیلویه و بویراحمد ندارد، افزود: خدمات‌رسانی به ۱۷ روستای سادات محمودی به دلیل اینکه قرار است سدی احداث شود، مختل شده است.

احمدزاده خطاب به مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، گفت:  قبرستان سادات محمودی میراث بزرگ جهانی است و قبول ندارم هر آنچه در کاوش پیدا شد بردارید و به موزه ببرید و هر چه کشف نکردید زیر آب برود، اقدامی کنید و اجازه ندهید این قبرستان زیر آب برود، با وزیر گردشگری جلسه برگزار کنید تا در این زمینه صحبت کنیم.

وی با اشاره به تلاش‌ها برای عدم احداث سد آبریز گفت: بهانه آوردند که با احداث سد آبریز روستا‌ها زیر آب می‌رود در حالی که به غیر از چهار خانوار عشایری روستایی نبود که زیر آب برود، بعد درختان و گونه‌های گیاهی را بهانه کردند که از بین می‌رود و محل سد آبریز محل عبور پلنگ است و چنین بهانه‌هایی آوردند در حالی که با احداث سد خرسان ۱۷ روستا زیر آب می‌رود، میراث بزرگ تاریخی در سادات محمودی از بین می‌رود و ۵ گونه درختی که در دنیا مشابه ندارد، نابود می‌شود.

احمدزاده بیان کرد: می‌خواهیم برای قبرستان تاریخی سادات محمودی کار‌هایی انجام دهیم تا به یک ظرفیت عظیم گردشگری تبدیل و گردشگران از سراسر دنیا به این منطقه بیایند اینکه کاوش کنید و به موزه ببرید که فایده ندارد ما یک میراث جهانی فوق‌العاده مهم داریم که وزارت گردشگری و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تلاش کنند و اجازه ندهند این مکان زیر آب برود‌.

کورش درخشان‌زاده_ فرمانده شهرستان دنا_ از نامه وزارت نیرو برای ممنوعیت صدور محوز ساخت و ساز در ۱۷ روستای دهستان سادات محمودی خبر داد و افزود: سادات محمودی ۲۷ روستا دارد وزارت نیرو برای احداث سد خرسان مجوز ساخت و ساز در ۱۷ روستایی که زیر آب ‌می‌روند را نمی‌دهد.

بویرنیوز/ حالا باید دید زور وزارت نیرو بیشتر است یا استانداری و میراث فرهنگی – آیا باید باز هم شاهد ظلم به استان باشیم و به واسطه تامین آب برای سایر استان ها باید داشته های کهگیلویه و بویراحمد زیر پای کارشناسان نابلد وزارت نیرو له شود!

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=351521
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    وقتی سایر هموطنانمان در بقیه استان ها تشنه هستند میراث فرهنگی و گردشگر به چه درد ما می خورد..سد باید ساخته شود .تمام

  2. علی گفت:

    حالا کی خواست از روستا بلند شه که بخوان سد بسازن، ما تا آخر میجنگیم

  3. عدالت گفت:

    گپ بیفایده مفت

  4. ناشناس گفت:

    متاسفانه نه مردم و نه رسانه های ما مطالبه گر حقوق اساسی خود نیستند و منتقد اجحاف به مردم محروم این استان توسط مافیای آب و مرکزگراها و غارت نفت و گاز و اخیرا منابع آبی این سرزمین نیستند و همین باعث شده چشم طمع آنها به این استان بیشتر شود.
    چرا مسئولین ما با چنین طرحهای ظالمانه ای مخالفت نکردند و اکنون هم مخالفت نمی کنند ؟؟؟؟؟؟!!!!!!

  5. فرزند بویر احمد گفت:

    بهر حال بین خوب و خوبتر باید خوبتر رو انتخاب کرد

دیدگاه شما