چهارشنبه 2 آذر 1401 - 7:46

انقلاب اعتبارات و شناسایی فرصت های سرمایه گذاری در کهگیلویه و بویراحمد، عجب چرا ما نمیبینیم؟!

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز:

با شیوه مدیریتی استاندار، انقلاب بزرگی در خصوص اعتبارات استان صورت گرفته که بی‌نظیر است. بنابراین ما باید قدر این مدیریت را بدانیم و از ظرفیت ایشان استفاده کنیم.

۲٠ فرصت سرمایه گذاری پیش امکان سنجی شده و در مرحله اصلاح قرار دارد.مقدمات اولیه اطلس سرمایه‌گذاری هم آماده شده و در آینده نزدیک با حضور صاحب‌نطران از آن رونمایی خواهد شد.

این بخشی از اظهارات شریف پور؛ مدیرکل اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد است.

و اما چند نکته:

ابتدا که باید تقدیر از اقدامات صورت گرفته داشت به ویژه در زمینه اعتبارات، به هر ترتیب کارهایی در دل سختی اقتصادی امروز به ویژه در مناطق روستایی استان در حوزه آب، راه، پل و… در حال انجام است.

اما این افزایش اعتبارات در حد و قواره انقلاب نیست چرا که به نسبت تورم و گرانی های صورت گرفته در همه بخش ها چندان فرقی با گذشته از نظر ارزشی نکرده است.

از طرفی نمیتوان نامش را انقلاب گذاشت چرا که تغییر محسوسی در استان ایجاد نشده است.

همچنان شاهدیم پلی در مرکز استان در فاز 1 نیمه کاره افتتاح شده و در دوران استاندار کنونی تلاشی برای اصلاح و البته تعیین تکلیف فاز دوم این پل (پل سوم بشار) نشده است. ورزشگاهی بزرگ به واسطه نبود اعتبارات و مدیریت درست در حال خراب شدن است و میلیاردها تومان از پول بیت المال را به فنا می دهد و نمونه های دیگر…

بله اعتبارات خوبی وعده داده شده به ویژه در سفر ریاست جمهوری اما فعلیت یافتن این اعتبارات ملاک عمل است، وگرنه اعتبارات روی کاغذ دردی از مشکلات گسترده این استان دوا نمیکند.

از طرفی سخن از سرمایه گذاری و شناسایی فرصت های آن شد، این امر خوب است اما این موضوع هم کلید قفل نبود سرمایه گذار بزرگ در استان نیست.

قبل از شناسایی فرصت های سرمایه گذاری باید موانع و گلوگاه های سرمایه گذاری که در این سالها دامن کهگیلویه و بویراحمد را گرفته شناسایی و مرتفع شود.

با روند کنونی توجه به بخش خصوصی که همین تعداد فعالان اقتصادی هم هر روز شال و کلاه رفتن به سر می کنند ، این یعنی حتی با وجود شناسایی زمینه های سرمایه گذاری به واسطه برخی موانع دولتی نمیتوان چشم امیدی به این مساله بست.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=351290
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. دارایی گفت:

    آفرین بر بویر نیوز . نه سرمایه گذاری کلانی در استان می بینیم نه پیشرفتی در پروژه ها : آنچه عیان هست چه حاجت به بیان .
    متاسفانه مدیران ما دروغ صحبت کردن را هم بلد نیستند .چون مردم روشن هستند.

  2. مصطفی گفت:

    کدام انقلاب اعتبارات. تخصیص کل زیر 30 درصد ” اسناد خزانه ” بیشتر هم مطالبات از قبل بوده.
    امان از بانک ها و دارایی که سرمایه گذاران را فراری می دهند.

دیدگاه شما