سه شنبه 24 آبان 1401 - 10:04

آخر هفته بارانی و برفی برای کهگیلویه و بویراحمد

بویرنیوز– مدیرکل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سامانه بارشی از روز پنجشنبه 26 آبان وارد استان می شود.

رضا کاکاوند گفت: با توجه به آخرین بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و الگو‌های مختلف جوی در ۳ روز آینده جو غالب صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

او افزود: از بامداد پنجشنبه با ورود سامانه بارشی فعال به جو استان تا بعدازظهر جمعه پیش‌بینی می‌شود، این سامانه سبب بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد و در ارتفاعات بارش برف خواهد شد.

کاکاوند با صدور هشدار نارنجی کاهش محسوس دما، مه آلودگی در جاده‌های کوهستانی، بارش باران، گاهی رگبار باران و رعد و برق، در مناطق مستعد تگرگ، بارش برف در ارتفاعات و وزش باد موقتی را از نوع مخاطرات این سامانه بارشی عنوان کرد.

آب گرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اختلال در تردد، احتمال صاعقه، احتمال آسیب به سازه‌های موقت در اثر وزش باد شدید موقتی و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی اثرات مخاطرات این سامانه بارشی است.

همچنین احتیاط در سفر‌های برون شهری و درون شهری، عدم توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، عدم فعالیت کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو، اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از خسارت به محصولات کشاورزی و جمع‌آوری محصولات توصیه می‌شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=351158
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما