شنبه 21 آبان 1401 - 8:03

در حاشیه امضای نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد پای درخواست برخورد قاطع با عوامل نا آرامی ها

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز:

۲۲۷ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای از قوه قضائیه درخواست کردند تا با تحریک‌کنندگان اغتشاشات اخیر برخورد قاطع داشته باشد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، در پایان جلسه علنی روز (یکشنبه، ۱۵ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی بیانیه درخواست ۲۲۷ نفر از نمایندگان از قوه قضائیه برای برخورد قاطع با تحریک کنندگان اغتشاشات اخیر و اجرای حکم قصاص برای محاربین را قرائت شد.

هر سه نماینده کهگیلویه و بویراحمد نیز امضایشان پای این درخواست بود.

از اثرات منفی این درخواست در جامعه آنهم در شرایط کنونی که بگذریم (چرا که این دست اقدامات در زمانی نامناسب تنها به مثابه بنزین بر آتش عمل می کند) چند نکته ای را باید برای نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شویم:

برخورد با عوامل نا آرامی به ویژه آنهایی که خسارت جانی و مالی به وسائل عمومی و شخصی مردم وارد کرده اند و موجب کشته شدن احدی از ایرانیان(از هر طیف) شده اند باید مطابق قانون با آنها برخورد کرد و این درخواست حقی است که عموم مردم مطالبه آن را دارند و مطمئناً دستگاه قضا به درستی رسالت خود را در این زمینه به سرانجام خواهد رساند.

اما نمایندگان محترم باید بگویند به جز این امضاء چه اقدامی برای کاهش اعتراضات مردم خود داشته اند؟

کدام موضع گیری و نشست های مردمی برای گفت و گو و شنیدن مطالبات مردم در استان در طی این نا آرامی ها توسط نمایندگان صورت گرفته است؟!

برخی از چرایی خشم مردم  که زمینه این نا آرامی ها و سوء استفاده های دشمنان این مرز و بوم را فراهم ساخته همین عملکرد مدیران و نمایندگان است، وقتی در کنار سوء مدیریت ها- آب، نفت و گاز این استان عامل آبادانی و اشتغال استان های دیگر می شود و جوانان این استان باید کیلومترها دورتر به دنبال کارگری ساده باشند خوب مشخص است این جوان می شود آتشی زیر خاکستر، وقتی ساخت یک پل و جاده 20 تا 30 سال به طول می انجامد خودش می شود دلیل نارضایتی، وقتی نمایندگان درگیر امورات روزمره و پاسخگویی مطالبات حلقه اطراف خود هستند و مردم دخالت گسترده نزدیکان این نمایندگان را بدون در نظر گرفتن مطالبات عامه در همه امورات مربوط و نامربوط می بینند ناراضی می شود، وقتی حرف از فرش قرمز زده می شود اما به محض ورود سرمایه گذار همه مانع می شوند این می شود دلیل نارضایتی و بیشمار مثال دیگر…

باید بدانید بخشی از چرایی اتفاقات امروز ایران در اقدامات نامناسب مدیران و نمایندگان آن باید جست و جو شود، در عدم انجان درست کارها، در نبود فضای گفت و شنود واقعی مطالبات و نبود فرهنگ عذرخواهی از مردم بابت قصورها!

پی نوشت: 

نمایندگان را توجه میدهم به توصیه مهمی از رهبر انقلاب به نمایندگان مجلس:

نیازها و مطالبات حقیقی مردم را میشناسید؛ اشتغال، مبارزه با فساد مالی، زدودن محرومیت از مناطق محروم، مهار تورّم و مقابله با گرانی، روان شدن چرخه ی خدمت رسانی، گسترش و اعتلای فرهنگ و اخلاق، رونق یافتن علم و تحقیق، مسئولیت پذیری و پاسخگویی مسئولان حکومتی، در شمار برجسته ترین این نیازها است و اینها است که عدالت اجتماعی را ممکن و پیشرفت و توسعه را محقق میسازد. نیازهای موهوم و ساخته ی دست تبلیغاتچی های بیگانه و بدخواه، نباید بجای این خواسته های حقیقی بنشیند. ۱۳۸۳/۰۳/۰۶

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=351076
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    نماینده >>>>>>>>>>>> ؟؟؟؟؟؟

  2. کابل گفت:

    سرگردون و برگردون و ویلون.قضی تاجگردون من سر سه تاش که ترب نیرزن.اینو نماینده مردمن یانماینده دولت

  3. علی گفت:

    …بر همه شان . زن زندگی آزادی

  4. بویراحمد واحد گفت:

    اشتغال، اشتغال، اشتغال،
    پیگیری راه آهن یاسوج(متاسفانه نمایندگان استان در خواب زمستانی ان و دوره شون هم تمام شد)،
    پیگیری و اجرای طرح کشاورزی صنعتی به جای مدرن در استان، مبارزه با فساد مالی

    پرهیز از طایفه گرایی(متاسفانه نماینده بویراحمد در این زمینه خوب کار نکرده و نمره مثبتی نمی گیرند)،
    زدودن محرومیت از مناطق محروم، مهار تورّم و گرانی، گسترش و اعتلای فرهنگ و اخلاق در ایام انتخابات، توجه به اشتغال فارغ التحصیلان

  5. همشهری گفت:

    موقع انتخابات مردم جواب خوبی بهشون میدن ننگ استان

  6. سیسخت گفت:

    مردم هیچ امیدی به رییس جمهورها نداشتندنمایندگان که ول معطلند….

  7. مهندس گفت:

    سلام وقت بخیر
    نامه جعلی بود
    کمی انصاف داشته باشید

  8. جوان بیکار گفت:

    نماینده های ما خبر از احوال ، فقر و تورم در استان ندارن و متاسفانه نمی خوان یه طرح اشتغالزایی و یا صنعتی برای این استان دست و پا کنن و این استان را از فقر و فلاکت نجات دهند. فقط به فکر منافع و پست و مقام و چاپلوسی هستن تا شاید راه را برای پست و مقام بهتری باز کنن یادشون رفته جوانانی که امروز ریختن و اعتراض کردن از سر ناچاری و فقر و نداری بوده و همین جوانان زمان انتخابات پشت سر نمایندگان ما داشتن انها را همراهی میکردن و در صف برای رای دادن داشتن برای نماینده ها سنگ تمام میگذاشتن.

  9. مهندس گفت:

    ندای آزادی بر هر ندایی پیروز است

    ندای وحدت

دیدگاه شما