دوشنبه 25 مهر 1401 - 8:56

کم توجهی مسئولان کهگیلویه و بویراحمد به دانش و پژوهش/چرا نباید به تغییرات فناورانه و سرمایه گذاری در استان امید بست؟!

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز: 

یکی از مشکلات پارک های علم و فناوری موضوع استقرار شرکت های دانش بنیان است دومین مشکل نقدینگی و حمایت مالی است که باید از سوی مسئولان استانی به صندوق پژوهش و فناوری داشته باشند برای یک استان مثل کهگیلویه و بویراحمد خوب نیست که تنها ۳ میلیارد تومان در این صندوق سرمایه داشته باشد در حالی که تا ۱۰۰ میلیارد تومان باید سرمایه داشته باشند.

صدور مجوز مشکل بعدی است که شرکت ها محصولی را تولید می‌کنند و سالها باید در راهروها باید بدوند تا مجوز داده شود و دیگری فروش محصول است که دستگاه‌ها محصولات شرکت های دانش بنیان را خریداری نمی‌کنند این اقتصاد مبتنی بر سنتی در برابر اقتصاد دانش بنیان مقاومت می‌کند.

این بخشی از سخنان علی خیرالدین ؛ معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری در مراسم معارفه رئیس جدید پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد است.

و اما چند نکته:

توسعه هر استانی بسته به توسعه فکری و دانش آن مطابق الزامات روز است، اینکه همچنان به دنبال پیش بردن به خدمات روتین بدون ایجاد تغییرات آینده نگرانه باشیم همواره پسرفت و دوباره کاری و افزایش هزینه نصیبمان می کند.

نکته دیگر اینکه همانطور که معاون وزیر هم اشاره کرد، دستگاه های دولتی خود سنگ بزرگی پیش روی توسعه و آبادانی هستند، چرا؟ به دلیل تعریف بروکراسی های شدید پیش روی سرمایه گذاران، گاهی فرایند اخذ مجوزها به واسطه حضور چندین سازمان ذینفع در یک پروژه، آنچنان طولانی می شود که سرمایه گذار ترجیح بر عدم انجام کار می دهد.

باید موانع برداشته شود، نه با حرف و گفتن اینکه فرش قرمز پهن میکنیم، باید تسهیل گری کرد و با ارتقاء ارتباط مفید و سریع در میان دستگاه ها زمینه افزایش سرعت کارها را فراهم آورد.

بودجه 3 میلیاردی سازمان پارک علم و فناوری برای یک استان واقعاً خود مؤید همه چیز هست، با تورم کنونی و انتظاری که از واحدهای فناور برای بهبود فضای کسب و کار داریم دوست داریم مسئولان استانداری و سازمان برنامه پاسخ دهند، با این 3 میلیارد دقیقاً چه می شود کرد؟!!!

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=350658
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما