شنبه 23 مهر 1401 - 12:49

افتخار سازه ای کهگیلویه و بویراحمد/بهترین مرکز تفریحی استان از نگاه خارجی ها و میهمانان ملی(+عکس)

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز:

یک از خلاء های جدی در کهگیلویه و بویراحمد نبود مکانی تفریحی و اقامتی بود که بتواند نیازهای گردشگران را در یک مکان و با کیفیتی خوب عرضه کند.

همه مکان های تفریحی عمدتاً تک بُعدی و منحصراً در یک حوزه فعال بودند همین امر موجب میشد بسیاری از گردشگران علاقه ای به حضور در این مکان ها نداشته باشند.

در سالهای اخیر اما بهره برداری از مجتمع ورزشی، تفریحی و گردشگری هتل المپیک باقری یاسوج بعنوان یک مجتمع منحصر به فرد در کهگیلویه و بویراحمد نور امیدی برای تورهای گردشگری و آژانس های مسافرتی شد.

توکل آزادی مدیر این مجتمع در هفته اخیر و در دیدار با مقامات ارشد استان و همچنین در بازدید رئیس هیئت تیراندازی ایران از این مجتمع گفت:

کهگیلویه و بویراحمد از منحصر به فرد ترین استان های ایران است، اینجا به واقع استانی چهار فصل و زیبا با سردسیر و گرمسیری متفاوت و متنوع است.

قابلیت های این استان در زمینه جنگل، آبشار، زیستگاه جانوری و جاذبه های تاریخی در کنار تاریخ کهن انسانی بر همه روشن است اما عدم معرفی درست باعث شده بود بسیاری از حتی مردم استان های همجوار این استان پر جاذبه را آنطور که باید نشناسند.

ما در گام نخست تورهای فعال گردشگری ایران را به هتل المپیک باقری آوردیم، هدفمان شناساندن استان به این فعالان گردشگری بود، بسیاری از آنها اکنون سفیر ما شده اند و مسافرانی را هم به مجموعه ما هدایت کرده اند.

در وهله بعدی بنای ما فعال کردن گردشگری سلامت و زیارت در استان است، این قابلیت به واسطه نزدیکی ما با شیراز بعنوان یکی از قطب های مهم درمانی ایران و همچنین نزدیکی با کشورهای مذهبی خاورمیانه برنامه ریزی شده و توافقاتی با سازمان هایی از جمله فرودگاه یاسوج و حج و زیارت و … را هم شروع کرده ایم.

آزادی از برخی امکانات این مجموعه گفت و اظهار داشت:

ما نخستین مدرسه شنای استان با آموزش های عمومی و خصوصی را راه اندازی کردیم، این به واسطه وجود استخری مجهز در این مجموعه است که با تصفیه خانه ای بزرگ پوشش داده می شود و جزو تمیزترین استخرهای جنوب کشور است.

در زمینه ورزشی سالن های مجهز بیلیارد، بولینگ، گیم نت، بدنسازی و ماساژ آقایان و بانوان راه اندازی و با امکاناتی منحصر به فرد از بهترین برندهای ورزشی دنیا( که به جرأت میگویم نمونه اش فقط در تهران موجود است) برای علاقه مندان تجهیز شده است.

برای کودکان هم شهربازی وسیعی در نظر گرفتیم.

رستوران و کافه های این مجموعه نیز در نوع خود متفاوت هستند، تنها رستوران گردان استان با میز اردوی متنوع از 32 نمونه غذا و پیش غذا و سالن کنفرانس و غذا خوری با ظرفیت قریب به 220 نفر در کنار کافه های سنتی و روز در همه بخش های مجموعه ، هتل المپیک باقری یاسوج را متفاوت از سایر مراکز تفریحی کرده است.

آزادی افزود: اتاق های این مجموعه نیز در حد ویژه ای تجهیز و با انواع امکانات روز مطابق استانداردهای بین المللی برای علاقه مندان فراهم شده است.

وی ادامه داد:

ویوی منحصر به فرد این مجموعه و اشراف آن بر بام یاسوج درست در مقابل کوه های سربه فلک کشیده دنا در هم آمیختگی جذابی از مدرنیته و طبیعت را گرد هم آورده است، دیدن این قشنگی را به همه توصیه میکنم.

ورود و بازدید از این مجتمع( به ویژه برای علاقه مندان به هنر زیبای عکاسی) برای عموم آزاد است.

برخلاف برخی ادعاها این مجتمع اما سعی کرده قیمت ها را متناسب با شرایط اقتصادی اکثریت مردم متناسب سازی کند و همچنین با ارائه بسته های تخفیفی ویژه در همه روزهای سال شرایطی برای همه علاقه مندان فراهم آورده که بدون دغدغه خاطر به این مجموعه قدم بگذارند.

یاسوج صاحب سینما می شود!

در این مجتمع سینمای به روزی در حال اجرا است که آنهم به زودی و با تکمیل نهایی تقدیم به نگاه زیبای مردم نجیب استان می شود.

و اما گوشه ای از اظهارات گردشگران داخلی و خارجی و مقامات رسمی بازدید کننده از این مجتمع:

بازرگانان عراقی: ما در عراق هم کمتر چنین مجتمعی با این قابلیت را دیده ایم/قبلا در سفرهایی به این استان هموراه دغدغه مان تهیه مکان مناسب تفریح و اقامت بود اما حالا دیگر بدون نگرانی به این استان سفر میکنیم.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز: در گذشته به واسطه نبود مکانی مناسب و در تراز بین المللی آوردن هیئت های تجاری به این استان برایمان دشوار بود اما این نگرانی با وجود مجتمع هتل المپیک باقری رفع شده است./ این مجتمع باعث افتخار اینجا است به نظر من.

بازدید کنندگان داخلی و تورها: این سازه واقعاً باعث افتخار است، چنین سازه ای با این حجم از امکانات در یک جا را کمتر در کشور دیده ایم.

اگر میدانستیم چنین مکانی در این استان هست تا الان تورهای زیادی برای بازدید و اقامت به یاسوج و سی سخت اعزام میکردیم.

و… و….

به نظر میرسد این نگاه گردشگران به این مجموعه وظیفه دولتی ها در حمایت از سرمایه گذارانی که میلیاردها تومان از پول خود با وجود همه ریسکی که داشته در استانی کوچک هزینه کرده اند، را دوچندان میکند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=350608
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما