جمعه 22 مهر 1401 - 9:02

کاهش بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد/دلیل: کشاورزی و کارگری تابستانه و مقطعی برخی مردم!(بازی با شعور مردم به سبک آماری)

پایگاه خبری تحلیلی بویـرنیـوز:

شهابی؛ رئیس سازمان مدیریت کهگیلویه و بویراحمد: بیکار کسی است که طی دو ساعت کاری انجام نداده باشد اما چون فصل تابستان فصل برداشت محصولات و همچنین فعال شدن پروژه‌های عمرانی است نرخ بیکاری استان از ۹.۱ به ۸.۷ درصد کاهش یافت و از رتبه ۱۷ کشور به رتبه ۱۲ تنزل پیدا کردیم.

برداشت محصولات باغی مانند سیب، انگور، عسل، گردو در فصل تابستان و فعال شدن پروژه‌های بزرگ عمرانی در بخش راه و کشاورزی موجب شده نرخ بیکاری تابستان امسال کاهش داشته باشد هر چند ممکن است با شروع فصل پاییز و زمستان نرخ بیکاری مجددا افزایش یابد.

و اما چند نکته:

در تعریف بیکار و شاغل نیاز به هیچ توضیح اضافه ای نیست، همینقدر مسخره و غیر واقعی «بیکار کسی است که طی ۲ ساعت کاری انجام نداده باشد »

جهت استحضار مسئولان استانی ، سفر رئیسی به کهگیلویه و بویراحمد بیشترین حجم نامه در کشور را هم داشت، جالب ماجرا اینکه عمده این درخواست ها هم کار و اشتغال و وام بود.

این یعنی همچنان ما گرفتار بیکاری گسترده هستیم و اتفاقا نه تنها کاهشی در این مورد نبوده که به واسطه فارغ التحصیلی و ترک تحصیل برخی پسران و دختران سالانه افزایش در بیکاری را هم شاهدیم.

قطعاً این تعریف از اشتغال و بیکاری که البته ملی است و نه استانی ایرادات فراوانی دارد و به هیچ وجه گویای واقعیت های جامعه نیست، شاید یکی از دلایل کم توجهی به وضع مردم و راهبردهای غلط اقتصادی، تصمیم گیری بر اساس همین آمار ورای واقعیت است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=350593
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    دروددد
    عالی بود

  2. ناشناس گفت:

    تو میگی بیکاری کم شده تو استان طبق چ چیزی پتروشیمی دهدشت که از دم ب پارتی نیروهاش مشخصه کجاش عدالته
    حرف الکی نزن انسانیت داشته باشید

دیدگاه شما