دوشنبه 18 مهر 1401 - 12:22

شورای ترافیک در یاسوج در گِل مانده و بی خاصیت؟!/ترافیک یاسوج امان مردم را بُرید

پایگاه خبری تحلیلی بویـرنیـوز:

این روزها یاسوج بیش از هر زمانی گرفتار ترافیک شده است.

ترافیک در مرکز کهگیلویه و بویراحمد از ابتدای شروع مدارس مردم را به شدت کلافه کرده است.

اگر شما هم در ساعات اولیه صبح، سر ظهر و عصر به شهر مراجعه ای داشته باشید به خوبی این ترافیک شدید را دیده و لمس کرده باشید.

با وجود این شرایط اما هیچ ابتکار عملی از سوی شورای ترافیک تاکنون برای مدیریت این وضعیت شاهد نبوده ایم و آنچه وضع شهر نشان می‌دهد پیام نبود ابتکار عمل شورای ترافیک در مواجه با این وضعیت است.

دلایل این ترافیک روشن است، نبود خیابان های متناسب با جمعیت کنونی ، به گِل نشستن سرویس مدارس و نبود وسایل حمل و نقل عمومی به تناسب جمعیت و خواسته ها، حضور والدین تک سرنشین برای جابجایی دانش آموزان در سایه نبود سرویس مناسب مدارس، اینها بخشی از دلایل جدی این ترافیک است.

به نظر می‌رسد برای مدیریت این ترافیک شدید در یاسوج ضمن فعالسازی سرویس های مدارس ، حمل و نقل عمومی توسعه داده شود و متناسب با افزایش ظرفیت خودرویی به بهبود و توسعه راه ها و همچنین ایجاد پارکینگ های بزرگ اقدام و در کنار این موارد قوانین در حوزه عبور و مرور خودروها به ویژه برای خودروهای تک سرنشین تدابیری اندیشیده شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=350561
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. بویراحمد گفت:

    این ترافیک و این صف از روز انتخابات قبیله ای شوراها شکل گرفت برادر

  2. سی سختی گفت:

    به اعتقاد من عمده مشکل ترافیک ياسوج به علت رانندگی بی سر و سامان ، پارک کردن های نامناسب و خلاف قانون و…… است
    متاسفانه راهنمایی و رانندگی توجهی به محل های ترافیک ساز ندارد

  3. کارشناس گفت:

    یکی از مهمترین عوامل تشدید ترافیک در این روزها..مکانیابی بد مدارس میباشد.تمرکز زدایی یکی از راهکارهای مهم در این راستا ست.نبود نیروی کافی پلیس نیز یکی از این عوامل به نظر میاد.نبود یک سیستم یکپارچه ترافیک نیز از عوامل مهم دیگر این ماجراست.

  4. پاتاوه دنا گفت:

    خداداده نیرو…هفت تیرخوب جمع میشن دورهم…چطورنیرو نیست؟

  5. پاتاوه دنا گفت:

    میتوانستندهمین ورزشگاه پشت میدان هفت تیرومحدوده ای از بیمارستان شهیدبهشتی یا همه محدوده بیمارستان بهشتی را پارکینگ کنند ودیگه هیچوقت مردم دغدغه ای نداشتند….بیمارستان جلیل وکلینیک گلستان۱۴ رامیتونتند بهترسروسامان بدهندواین بیمارستان بهشتی راجمع کنند یاحتی همون هلال احمر….

  6. یکی از هزاران گفت:

    در اوج شلوغی مسیر بلوار مطهری از سمت جهاد به هفت تیر دوربرگردان فلکه ستاد آزاد می شود که اینکار ترافیک وحشتناکی ایجاد می کند. معمولا پلیسی هم نظارت ندارد. یا للعجب از این طرح رفع مشکل ترافیک

  7. وحید گفت:

    سلام مشکل اصلی ناکارآمدی شهرداری در ایجاد حداقل 2وجاده کمربندی در اطراف شهر یاسوج است. پروژه ای که سالهاست استارت خورده ولی با وضع موجود هرگز به سرانجام نخواهد رسید

دیدگاه شما