یکشنبه 27 شهریور 1401 - 11:29

آغاز مِهر را با مِهر به یکدیگر به تماشا بنشینیم/دعوت از مردم کهگیلویه و بویراحمد برای یک امر خیر…

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز:

نفس های داغ تابستان و شهریور پر خاطره اش به شماره افتاده و کمتر از یک هفته تا آغاز مهر پاییزی باقی است.

شهر از حضور پدر و مادرها و کودکانی که برای رفتن به مدرسه شوق وصف ناپذیری دارند، شلوغ است.

مهر همیشه همین بوده، خاطره خریدهایش همواره برای همه ما ماندگار بوده…

بوی نوی کتاب و دفترها، بوی کفش های پا نخورده و لباس هایی که با عشق انتخاب کردیم، همه برایمان تداعی گر آغاز فصل جدیدی از زندگی و شکوفایی است.

همه خوشحالند و در تکاپو، همین حس است که مهر را از بقیه ماه ها جدا کرده و خاطره اش را برایمان زنده تر از سایر ماه ها هرسال تکرار می کند.

اما…

دوست ندارم زیبایی های مهر را تلخ کنم اما باید از روی دیگر مهر هم برایتان بگویم.

برای برخی پدر و مادرها اما مهر با خود کابوس به همراه می آورد، سخت است تهیه لباس و لوازم التحریر برای فرزندان،

این پدر و مادرهای نجیب را همه شما دیده اید، دست کودکان خود را میگیرند و به مغازه های معمولی تر می روند تا شاید اجناسی هرچند بی کیفیت تر اما ارزانتر برای کودکانشان فراهم کنند.

نگاه والدین به جیبشان است و نگاه کودکان به خرید های رنگارنگ هم سن و سالها و در این میان چشمانی حسرت بار از نداشته ها و نتوانستن ها در ذهن آن کودکان معصوم نقش میبندد.

دو مادر به همراه فرزندان خود از کنار هم میگذرند، یکی با لباس های آنچنانی و خریدهایی که چشم هر کسی را خیره میکند، دیگری هم ظاهری مندرس و خریدهایی که گویی از اجناس سالهای قبل بی مشتری مانده، دیدن این صحنه قطعاً شما را هم منقلب می کند خصوصاً وقتی که ببینید آن دختر مظلوم دوست ندارد چشمانش را از یک لحظه هم از دید زدن خریدهای متنوع هم سن و سالهایش بگیرد و در نهایت در رؤیای آن همه زیبایی دلخوش به خریدهای محدود و بی کیفیت کند.

مهر زیباست اما برای همه نه!، مدرسه و آغاز سال جدید تحصیلی جذاب است اما برای همه نه، برای یکی آغاز روزهای شاد و متنوع و برای دیگری ترس از دیدن دوباره دوستان با لباس ها و وسایل تکراری و کهنه…

با هم میتوانیم مهری زیبا به چشمان مهربان همه کودکان هدیه کنیم…

مردم کهگیلویه و بویراحمد از دیرباز به انسانیت، مهربانی، مردم و میهمان نوازی و البته غیرت و دست گیری از یکدیگر شهره اند، هرکدام از ما اگر نذر و حاجتی داریم، سفری برای زیارت و هر امر خیری که در نظر داریم به نظرم شایسته ترین کار دست گیری از کودکانی است که به واسطه گرانی و تورم سرسام آور معطل خرید لباس و لوازم التحریر مانده اند.

زیبایی دیدن اشک شوق در چشم کودکی که نا امید از تأمین لوازم مدرسه مانده و حالا با کمک هر کدام از ما به آرزوی کودکی اش رسیده، به نظرم بهترین اشک پاییزی است…

بعد از تحریر…

اول اینکه امیدواریم برخی بودجه های فرهنگی و اعتباراتی که برگشت میخورد برای دانش آموزی فرزندان مستعد این دیار هزینه شود.

و…

دلمان مهر می خواهد، مهری از جنس برابری برای همه کودکان عزیز این وطن کهن

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=350188
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ... گفت:

    بچه ۱۲ سال بره درس بخونه بعد ۶ سال دانشگاه تو این مسیر حروم بشه ک بعدا شماها ی فرد دیپلم ناقص رو بزارید سر کار ک هیچی بلد نیست
    درس کیلویی چنده

دیدگاه شما