سه شنبه 22 شهریور 1401 - 19:14

چند اشتباه مرگبار از رانندگان ‌و عابران پیاده در کهگیلویه و بویراحمد /هشداری که افزایش تصادفات می‌دهد

پایگاه خبری تحلیلی بویـرنیـوز:

این مطلب را به بهانه چند تصادف جرحی و فوتی در روزهای اخیر در کهگیلویه و بویراحمد نوشتیم و امیدوارم مورد توجه قرار بگیرد.

در تصادفات اخیر که فیلم برخی از آنها منتشر هم شده چند اشتباه مرگبار به خوبی حتی از نگاه یک فرد غیر کارشناس مشخص است.

«سرعت زیاد» در مناطق شهری و در مناطقی که محدودیت سرعت دارند یک دلیل مهم در تصادفات است.

سبقت اشتباه در محدوده سبقت ممنوع در کنار عدم توجه به جلو و عدم رعایت فاصله طولی دلیل مهم دیگر در تصادفات است.

باید ناتوانی برخی راننده ها را هم به دلیل تصادفات اضافه کنیم، عدم تصمیم گیری درست برای واکنش مناسب و ناتوانی در کنترل خودرو هم دلیل برخی تصادفات رخ داده است.

عدم استاندار بودن جاده ها و نبود علائم کافی و مناسب راهنمایی و رانندگی در کنار حضور خودروهای شوتی را باید از دیگر دلایل تصادفات در استان به شمار آورد.

در کنار آن باید اشتباهات عابران پیاده را هم به این موارد اضافه کنیم.

ورود بی هوا به خیابان و بی توجهی به بحث حق تقدم از سوی عابران پیاده،عبور از مناطق خط کشی نشده از سوی عابران پیاده هم دلیلی بر تصادفات بوده است.

به گزارش بویرنیوز ، در سمت دیگر اما پلیس و شهرداری ها هستند ،نبود دوربین های کنترل تخلفات، نبود گشت خودروی دوربینی پلیس برای از میان برداشتن تخلفاتی از قبیل پارک دوبله و سوبله اشکالاتی است که وجود دارد از طرفی خواست مردم برخورد قاطع با تخلفات رانندگی به ویژه کورس بستن های شبانه است.

در پایان اما توصیه ای به همه ما، قطعاً اگر پایبندی به قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی هم رانندگان و هم عابران پیاده باشد کمتر شاهد حوادث تلخی هستیم که خانواده های بسیاری را داغدار میکند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=350127
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما