جمعه 21 مرداد 1401 - 21:44

سخن مهم استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص ظلم‌های بزرگ به استان/حقمان را بدهید لطفتان پیشکش!

پایگاه خبری تحلیلی بویـرنیـوز:

سید علی احمد زاده ؛ استاندار کهگیلویه و بویراحمد در دیدار با رسانه ها به یک نکته مهم در مطالبه گری اشاره کرد و گفت:

در بیان درخواست ها باید اتفاقاً بگوییم ما ثروتمند هستیم اما ثروتمان در اختیار خودمان نیست، حقمان داده شود مشکلات هم حل میشود.

این سخنان اما از چند بُعد قابل بررسی است:

سخن احمد زاده دقیقاً مبتنی بر داشته های استان است ، استانی که هم آب دارد، هم نفت و گاز و هم مزارع دیم و آبی گسترده و همچنین باغات مختلف از مناطق سردسیری و گرمسیری اصلأ نباید بگوید فقیر است.

این داشته های متنوع اما نتوانسته است دردی از محرومیت دوا کند و در همان معدن نفت و گاز استان یعنی گچساران شاهد بر زمین مانده پروژه های گسترده، فقر و بیکاری گسترده هستیم.

در سایر نقاط استان هم وضع همین است، پروژه های استان تا ۳۰ سال هم به طول انجامیده ، ظلمی بدتر از این هم هست؟

با وجود منابع عظیم آبی اما دست های حاصلخیز استان بهره ای از این منابع ندارند و می‌بینیم کشاورزی ها همچنان غیر مولد و ضعیف است.

خجالت آور است سد و آب از استان کهگیلویه و بویراحمد است اما مدیران فلان سد باید از استان های دیگر باشد و فقط کارگران از استان ما! یا اینکه آب سد مارون کلا از اینجا تأمین شود اما حتی ذره ای از آن را به استان ندهند و امثال دیگر از این ظلم ها!

آقایان مدیران ارشد کشور!

مردم کهگیلویه و بویراحمد صدقه نمی‌خواهند

حقشان از داشته هایی که دارند داده شود نیاز به چند غاز تسهیلات که با منت های فراوان ارائه میشود، نیست.

چرا صنایع عظیم فولادی و پتروشیمی باید در کویرهای ایران باشد اما اینجا با منابع گسترده آب ، نفت و گاز باید محروم از این صنایع اشتغالزا باشد ؟!

ما با حجم عظیم میوه و گیاهان دارویی صنایع تبدیلی نداریم.

در بعد نیروهای انسانی چرا باید با داشتن مدیران ملی شایسته همواره در مسئولیت های ملی شاهد بی توجهی به نخبه های استان باشیم؟!

دردها را باید به چه کسی گفت؟ بله منکر اقدامات انجام شده نباید بود اما این خدماتی که عرضه شده هیچ تناسبی با منابع خدادادی گسترده استان ندارد و این محرومیت ابداً زیبنده استانی با این همه ثروت نیست.

امیدواریم سایر مدیران استان در کنار استاندار که به حق این شکل از مطالبه گری را مطرح کرده، برای بهره‌مندی استان تلاش کنند، سعی کنند فریاد گر محرومیت ها باشند نه اینکه برای حفظ صندلی ها همه چیز را گل‌ و بلبل نشان دهند!

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=349542
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. پژمان ویسی پور گفت:

    احسنت

  2. ناشناس گفت:

    عیار استاندار وتیم مدیریتی اش در خیابان زیرتل چلوی سپاه فتح استان مشخص گردید همانطور که می دانیم خیابان زیرتل یکی از شلوغترین خیابانهای شهر است که حدود سه ماه است برای فاضلاب کنده کاری شده است کاری که اگر در یکی از شهرهای بزرگ بود یکشبه جمع می شدبعد از سه ماه هنوز به امان خدا رها شده است عیار وتوان مدیریتی این جاها مشخص می شود در مصاحبه همگی توانمند وانقلابی هستند ولی در عمل پوچ

دیدگاه شما