چهارشنبه 19 مرداد 1401 - 8:39

پاسخ اداره کل صمت کهگیلویه و بویراحمد به خبر بویرنیوز/حضور ما در میان بحران سیل در راستای مسئولیت محوله و کمک به مردم بود

روابط عمومی سازمان صمت کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به خبر بویرنیوز (انتشار یک فیلم عجیب از مدیرکل صمت کهگیلویه و بویراحمد و چند نکته قابل تأمل(+فیلم) ) نوشت:

مدیر/مسؤل محترم پایگاه خبری تحلیلی بویر نیوز

با سلام و احترام.

موضوع: جوابیه

🔷احتراما پیرو انتشار مطلبی با محتوای «انتشار یک فیلم عجیب از مدیر کل صمت کهگیلویه و بویراحمد و چند نکته قابل تأمل» روز سه شنبه ۱۸ مرداد ماه ساعت ۱۷:۴۹ دقیقه عصر، مطالبی را جهت اطلاع ، انعکاس وتنویر افکار عمومی ارسال می نماییم.

۱_ در راستای پیشگیری و مقابله با آبگرفتی معابر و آبراهه ها تقسیم بندی منطقه ای توسط ستاد بحران استانداری استان انجام و حدود وشرح وظایف دستگاه ها ونهادها مشخص گردیده بود.

۲_ منطقه مورد نظر بخش وسیعی از فعالیت اصناف،کسبه وبازاریان شهرستان بویراحمد را تحت پوشش خود قرار داده بود که این اداره کل،علاوه بر بحث مسولیت های اجتماعی در زمینه های مختلف،مسؤل مستقیم هدایت و راهبری اصناف را جهت پیشگیری از خسارت های احتمالی به عهده دارد.

۳_کمک و حس نوع دوستی به همشهریان در حوادث غیر مترقبه
در هرجایگاه، مرتبه و لباسی که باشیم علاوه بر تقسیم وظایف دستگاهی، واجب شرعی وعینی است،این در حالی است که سرکشی و بازدید روزانه از واحدهای تولیدی ،صنعتی، طرح ها و شرکت در جلسات ستاد بحران استان و دیگر جلسات هم انجام ودردستور کار بود.

۴_ بر اساس قانون انتزاع تمرکز وظایف وزارت جهاد کشاورزی مدیریت ، راهبری ،تأمین ، توزیع ونظارت بر کالاهای اساسی از جمله آرد و نان در زمره وظایف وزارت جهاد کشاورزی و سازمان های استانی است. لذا اداره کل صنعت ، معدن وتجارت دخالتی در تنظیم بازار همچنین نظارت بر کالاهای اساسی ندارد، اگرچه تجارب اکتسابی مستمر به حوزه های مرتبط انتقال وتسهیل گر امور است.

۵_نگارنده متن خوب توجه داشته باشد مسئولین اداره کل صنعت، معدن و تجارت و پرسنل آن در استان وسطح شهرستان ها قبل از هرگونه اعلام رسمی و تقسیم کار توسط مسئولین استانداری، با اعلام اداره کل هواشناسی از وضعیت جوی استان، آمادگی و برنامه ریزی لازم برای مقابله با بحران های احتمالی و خدمت به مردم عزیز استان را داشته و عملی می نمایند.که بر همین اساس بر خود واجب و لازم می دانم از تلاش کلیه همکارانم و تمامی کسانی که در ایام بحران بدون از هرگونه چشم داشتی و یا با نگاه به پوشش خود به فوریت به کمک مردم شتا فتند،صمیمانه تقدیر و تشکر نماییم.

۶_اساسا در مواقع اضطراری وظیفه دستگاههای متولی امر مدیریت و راهبری در پیشگیری و نگهداشت زیرساختها و ارایه راهکار به صاحبان صنایع و حرف و مشاغل مختلف میباشد که این مهم علاوه بر بازرسی های نوبه ای کرارا به متصدیان واحدها ابلاع گردیده و بازدید میدانی نیز انجام پذیرفته است و در این بازدیدها علاوه بر معاضدت از بازگشایی معابر، در مسیلهایی که معارض انباشت آبرفتها وجود داشته پاکسازی و مستندات لازم اعم از تهیه عکس و فیلم به فوریت در اختیار مدیریت بحران استانداری قرار گرفته که راهگشا بوده است و مصادیق و نمونه های ان نیز موجود است،لذا اساسا ورود معکوس و نادرست و برداشت ناصحیح و القا به تنویر افکار عمومی نه تنها با رسالت رسانه ای سازگاری ندارد بلکه نوعی افت رسانه ای نیز میباشد و عزم و اراده نیروهای خدوم در اداره کل صنعت، معدن و تجارت را مخدوش نخواهد ساخت.

۷_ در چهار ماهه نخست سال جاری بیش از ۴۳۰۰۰ هزار فقره بازرسی از واحد‌های صنفی استان صورت پذیرفته که منجر به تشکیل۲۳۰۰ پرونده تخلف گردیده که نسبت به مشابه سال قبل از رشد ۱۶۰ درصدی برخوردار بوده است که این امر خود بیانگر برخی از ابهامات ناقدین وسائلین محترم می باشد.

با تشکر.

روابط عمومی اداره کل صنعت،معدن وتجارت استان…

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=349503
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ملا غضو گفت:

    وظیفه اصلی خودشو که فراتر از ایناست انجام دهد بهتر است مشکلات واحدهای تولیدی در استان را بررسی و چاره اندیشی نماید تا جوانان بیکار نشن و تولید در استان رونق گیرد

  2. رضا گفت:

    ما مردم قدر نشناسی هستیم اگه کسی کمک نکنی میگیم بی مسئولیت و بی تفاوت و اگه کمک کنه انگ دیگه میزنیم ، حالا مشکلات واحدهای تولیدی در 365 روز سال نمیشه حل بشه الا همین روز بارندگی و موقع حرکت ایشان . بیایید یکم سپاسگزار باشیم از انسانهای فداکار در هر میدانی

  3. مندنی گفت:

    کار خودشون انجام نی دهند مردم از دست اینا با این تورم کلافه شده اند انوقت برای گرفتن عکس و فیلم بگیرند برا استاندار که کار میکنند و حکم بگیرند اینکارا انجام میدهند وظیفه خودت انجام بده سیل و زلزله فدای مردم

دیدگاه شما