یکشنبه 1 اردیبهشت 1392 - 9:11
پدخندق؛

سید حسین صابری/چرا کسی از حماسه پدخندق حرفی نمیزند؟

به گزارش بویرنیوز به نقل از فارس، سیدحسین صابری در کارگروه تبیین فرهنگ شهید و شهادت اظهار کرد: در این مدت بیش از شش ماه که در استان حضور پیدا کرده‌ام، کسی از حماسه پد خندق به من چیزی نگفت.

وی در همین زمینه با ذکر مثالی برای زنده نگه داشتن و توجه به حماسه‌های شهیدان و ایثارگران در سایر استان‌های کشور گفت: برای نمونه نگاه کنید که چگونه حماسه شهید والامقام مهدی منتظرقائم در یزد و طبس زنده نگه داشته می‌شود که ما نیز باید این میراث معنوی خود را پاس بداریم و اجازه ندهیم به فراموشی سپرده شود.

مسئول ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: قدرت تأثیرگذاری آثار شهدا کمتر از امامزادگان نیست و هرگونه غفلت از ترویج تفکر شهدا گناهی نابخشودنی است.

صابری تصریح کرد: هریک از شهدا جلوه‌هایی از خود بر جای گذاشتند و ویژگی‌هایی داشتند که اگر مورد توجه قرار نگیرد به شهدا کم‌لطفی شده است.

وی، عملیات‌های کربلای پنج و والفجر هشت را در دوران دفاع مقدس دارای برجستگی خاص دانست و گفت: کمر دشمن در این دو عملیات شکسته شد که باید در همین زمینه رشادت‌های رزمندگان استان را بهتر معرفی کنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از مظلومیت عملیات و حماسه پد خندق به عنوان سمبل حماسه دوران هشت سال دفاع مقدس این استان یاد کرد و گفت: چرا باید در معرفی این حماسه و ماندگار کردن آن اهمال شود.

صابری با بیان اینکه این حماسه شنیدم و مظلومیت آن را احساس کردم، اذعان داشت: در شورای فرهنگ عمومی تصویب شد که هر ساله و از امسال این روز بزرگ یعنی چهار خرداد با عظمت و شکوه خاصی گرامی داشته شود.

وی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را همانند ترویج تفکر عاشورا و صدر اسلام دانست و گفت: شهیدان ما دست کمی از شهیدان دشت کربلا نداشتند؛ برای نمونه با وجود تشنگی با قمقمه خود به اسرا آب می‌دادند و یا این‌که وقتی جوان بسیجی بازویش براثر برخورد ترکش خمپاره قطع می‌شد آن را به کناری پرتاب می‌کرد و می‌گفت چیزی را که داده‌ام دیگر پس نخواهم گرفت.

صابری به لزوم انجام برخی نوآوری‌ها پرداخت و گفت: اگر برنامه تجلیل از خانواده شهدا در استان تجمیع شود، بهتر می‌توان به این خانواده‌ها احترام گذاشت و آن‌ها را تکریم کرد.

رئیس کارگروه تبیین فرهنگ شهید و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد یکی دیگر از کارهای تأثیرگذار در این حوزه را نصب نکات برجسته در مورد شهیدان در اماکن پرتردد شهرهای استان دانست و از شهرداران خواست در این زمینه فضاهای لازم را به بنیاد شهید بسپارند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=34938
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما