پنجشنبه 13 مرداد 1401 - 18:41

داستان عجیب اعمال خلاف عرفی که در گروه های کوهنوردی کهگیلویه و بویراحمد رخ میدهد و برخی ها را تا طلاق اجباری هم می‌کشاند/گردشگری استان مظلوم است

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز:

امروز همایشی با موضوع موانع و الزامات توسعه گردشگری توسط میراث فرهنکی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

مهمترین موضوعات مطرح شده در این جلسه در ادامه آمده است:

حامی سرسخت بخش خصوصی هستیم

طالبی پور؛ مدیرکل میراث فرهنگی استان گفت:

میراث فرهنگی دبیر و هماهنگ کننده است، برای توسعه گردشگری باید واحدهای خصوصی به میدان بیایند.

ما حاضریم برای افرادی که برنامه دارند، هم زمین و هم تسهیلات را فراهم اوریم اما شرطش این است که طرح های جامع، هدفمند و منطقی ارائه شود این نباشد که فردی بیاید و بخواهد شانسش را آنهم بدون ایده و پشتوانه امتحان کند.

همه مسئولان فکرشان باید به سمت و سوی توسعه گردشگری باشد حتی در ترسیم و طراحی مسیرها، خیابان ها و اِلِمان های شهر و بهبود و توسعه زیرساخت های شهری باید نگاه ها به تسهیل امورات به نفع مردم و گردشگران باشد، دست واحد در مساله گردشگری هیچ صدایی ندارد، همه باید در میدان باشند و کمک کنند تا ظرفیت عظیم استان در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و اثار باستانی به سمت و سویی که توسعه را به ارمغان بیاورد، حرکت کند.

در ادامه توکل آزادی؛ مدیر مجتمع تفریحی، ورزشی و گردشگری هتل المپیک باقری یاسوج به نمایندگی از بخش خصوصی استان در هتلینگ و گردشگری گفت:

کهگیلویه و بویراحمد استانی است چهارفصل با بیشمار جاذبه طبیعی، تاریخی و تفریحی که در کنار آب و هوای خوش و دلچسپ میتواند مقصد و انتخاب خیلی از مسافران باشد.

تاسف بار است که با وجود این حجم از قابلیت ها اما حتی استان همجوار ما، «اصفهان» نیز این جاذبه ها را نمیشناسد. این حرف بنده نیست ادعای همه مدیران تورهای استان اصفهان است که به دعوت هتل المپیک باقری و برای شناساندن قابلیت های استان سفری به یاسوج و سی سخت داشتند.

ما با هزینه شخصی مدیران عامل تورهای اصفهان را به اینجا اوردیم، در گام بعدی نیز استان های جنوبی هرمزگان، شیراز و بوشهر و … را دعوت خواهیم کرد. این را در راستای رسالت و دینی که به مردم این استان احساس میکنیم و وظیفه ای که در قبال رونق دادن به گردشگری و اشتغال و بهبود معیشت جوانان و مردم شایسته این دیار بر گردنمان حس میکنیم، بدون منفعت شخصی حتماً انجام میدهیم.

او به یک تعصب بد در استان اشاره کرد و گفت:

بارها دیده ام میگویند این مرکز برای فرزند فلان فرد است، از ان طایفه است و چنین و چنان، این نگاه هیچ کمکی به توسعه استان نمیکند.

باید دست همه افرادی که به نحوی سرمایه شان را به جای مصرف در استان های بررگ با وجود همه ریسک هایی که داشته در کهگیلویه و بویراحمد هزینه کرده اند، بوسید. مگر جهاد چیست؟ اینکه فردی از آسایش خود بزند و ریسک ها را به جان بخرد و مجتمعی ایجاد کند که حداقل آن استحکام دادن به زندگی ۱۰۰ جوان است عین جهاد است.

تعصبات و نگاه های ضد توسعه باید کنار گذاشته شود. عزم مدیرکل جدید میراث فرهنگی بر این مهم است و همه باید کمک کنند. اگر این نگاه همه گیر شد آنوقت است که میتوانیم به توسعه و پیشرفت استان خوش بین باشیم.

مدیر هتل المپیک باقری یاسوج گفت:

باید تلاش کنیم اگر گردنه حیران و چالوس و … امروز مقصد گردشگری و تفریح مردم است چرا ما با داشتن این همه آبشار و غار و کوه و آثار تاریخی نتوانیم مقصد به مردم ایران معرفی کنیم؟ اینجا چیزی از شمال کم ندارد، از استان های تاریخی هم همینطور در کنار آن آب و هوای بسیار بهتری هم دارد فقط همت همه ما را میخواهد که با معرفی درست از این قابلیت ها، کهگیلویه و بویراحمد را به مقصد مهمی برای گردشگران تبدیل کنیم.

در این میان قطعاً همکاری رسانه ملی و سایر رسانه ها میتواند پیش برنده باشد.

بنده از جانب هتل المپیک باقری، آمادگی برای کمک به این مسیر را اعلام میکنم، هرجایی در نهایت پای منفعت عمومی باشد ما با تمام توان هستیم و از امکانات برندی که در کشور کم نظیر است حتماً در جهت معرفی بهتر استان بهره خواهیم برد، از مسئولان هم به جز تسهیل گری و فرصت دادن به بخش خصوصی برای میزبانی هیئت های دولتی و خارجی که در راستای همین معرفی قابلیت های استان است، مطالبه ای نداریم.

حمید نادریان؛ معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز کهگیلویه و بویراحمد هم سخنان قابل تأملی در این جلسه داشت، او گفت:

شاید مهمترین صحبت های نادریان را باید در آسیب هایی دانست که بعضاً پای دستگاه قضا را به فعالیت واحدهای گردشگری باز میکند.

در حوزه فعالیت واحدها و تورهای گردشگری استان چند سالی است شاهد رونق واحدها هستیم، برخی ها عملکرد مطلوبی دارند و برخی هم مقابل آن و بعضا عملکردشان به نحوی است که مشمول ورود دستگاه قضا میشوند.

برخی ها عملکردشان به همان حیطه تورهای کوهنوردی رفته است، سبک ارتباط زن و مرد در برخی از این گروه های کوهنوردی به نحوی است که سنخیتی با قانون، عرف و دین ما ندارد و این را در فضای مجازی و صفحات این تورها و اعضایشان شاید دیده باشید.

نگاه ما در این مسائل هموراه حمایت است و در صورت مشاهده اشکال در وهله اول برخورد ما ارشادی است و در صورت نادیده گرفتن قانون، عرف و شرع در مراحل بعد ورود قضایی قاطع را خواهیم داشت.

هر تور و گروه گردشگری که قانون مبنای رفتارش باشد ما حامی هستیم و مانعی هم برای این تورها پیش بیاید بدون شک برای رفع پیشگام خواهیم بود.

به گزارش بویرنیوز، این نکته از آنجهت مهم است که گاهاً شاهدیم حضور گروه های کوهنوردی در برخی موارد موجب تشکیل ارتباطاتی مخفی شده که در نهایت بروز برخی خیانت ها و جدایی زن و شوهر با وجود چند فرزند را سبب شده است و در این بین قطعاً مراقبت خود خانواده ها اصل و اساس پیشگیری است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=349346
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. فرزند بویر احمد گفت:

    اره واقعا بعضی گروه های کوهنوردی هر کثافت کاری فکر کنی انجام میدن .واقع خیلی از خانواده ها دارن از هم میپاشن

  2. خدالعنت کند استانداربی سواد وگریه مداررا گفت:

    خدالعنت کند استانداربی سواد وگریه مداررا

دیدگاه شما