سه شنبه 14 تیر 1401 - 14:54

وعده‌های قالیباف در کهگیلویه و بویراحمد/عدم دعوت از خبرنگاران مستقل برای پوشش خبری/یک باغدار: سدی که نه بودجه برایش آمده و نه پولی برای تمام زمین ها چطور میخواهد تا پایان ۱۴۰۱ آبگیری شود؟!

پایگاه خبری تحلیلی بویـرنیـوز:

رئیس مجلس امروز در دیدار نظارتی که چندان هدفش مشخص نبود وارد کهگیلویه و بویراحمد شد.

حضور  امروز قالیباف البته با چند حاشیه جالب در فضای مجازی و حقیقی روبرو بود.

اول اینکه برنامه ریزان این سفر تنها از چند رسانه دولتی و وابسته دعوت کردند و جای خالی برای حضور رسانه های مستقل نگذاشتند. دعوت گزینشی رسانه ها و نادیده گرفتن حتی برخی خبرگزاری های رسمی موجب دلخوری اصحاب رسانه شد.

در فضای مجازی هم صفحات زیادی به تحلیل های خود پرداختند و پرسش سوالاتی در خصوص سفر خانواده قالیباف به ترکیه، ریزگردها، مذاکرات هسته ای، وعده های سفر دفعات قبل قالیباف در استان ، حمایت از معیشت مردم و مواردی اینچنینی را بعنوان یک مطالبه در سر داشتند که در سایه‌ی عدم دعوت به برنامه های امروز عملاً این پرسش ها هم فقط در حد همان سوالات روی کاغذ ماند.

انتشار کلیپ و عکس نوشته های توسط تاجگردون در خصوص سفر قالیباف با نگاهی به وعده های او در دوران انتخابات و پاسخگو بودن رئیس مجلس به چرایی رد اعتبار نامه منتخب مردم گچساران هم از جمله موضوعاتی بود که در فضای مجازی دنبال می‌شود.

سخنان تند مردم در سد تنگ سرخ هم از دیگر موضوعات پر بازدید بود، یکی از باغداران خطاب به رئیس مجلس گفت: چطور این سدی که نه اعتبار درست و حسابی دارد و نه اعتباری برای تمام زمین های مردم دارد قرار است سال ۱۴۰۱ آبگیری شود؟! سایر مردم این منطقه نیز خواهان تعیین تکلیف زمین های خود شدند و از نحوه تملک ها به شدت انتقاد کردند.

و اما برخی از سخنان و وعده های قالیباف در کهگیلویه و بویراحمد:

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در بازدید از پتروشیمی دهدشت، با توجه به نواسانات برقی این پروژه، خواستار تامین برق پایدار آن از رییس کمیسیون انرژی مجلس شد.

وی خواستار تعیین تکلیف خوراک این پروژه شد و گفت: ما در مجلس شورای اسلامی به جد تمام هزینه‌های آن را حل خواهیم کرد به شرطی که کار در مسیر دقیق خود حرکت کند.

به جد پیگیر احداث سد آبریز کهگیلویه هستم.

دولت حتما به آفات بلوط های زاگرس توجه دارد و موضوعات زیست‌محیطی مورد توجه است و این بحث آفت پروانه سفیدِ بلوط‌خوارِ زاگرس نیز یکی از دغدغه‌های سفر ماست که حتما به آن توجه داریم.

براساس برنامه ریزی‌های انجام گرفته این استان را برای سفر انتخاب کردیم تا ان شاءالله با نظارت خوبی که بر پروژه‌ها و مشکلات چه در حوزه حسابرسی، اعتبارات و مشکلاتی که در حوزه واگذاری اعتبارات ممکن است به وجود آید همچنین پروژه‌هایی که تعیین تکلیف آنها زمان‌بر شده است را ساماندهی کنیم.با آغاز برنامه برخی از پروژه‌ها که بیش از 2 دهه زمان برده است را ساماندهی کنیم.

در سد تنگ سرخ اولویت باید با اراضی تحت عملیات کارگاهی طرح باشد، باید با ارزش سنجی اراضی، خسارات وارد شده به مردم تعیین و کارشناسی شود. همچنین زمین ها باید با قیمت روز کارشناسی شود، نه اینکه نزدیک به 10 سال زمین ها از افراد گرفته شود و ارزشیابی با نرخ 10 سال گذشته صورت گیرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=348696
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما