شنبه 4 تیر 1401 - 15:45

بازار داغ شکایت مردمی از مدیران کهگیلویه و بویراحمد/حکم حبس ۱۰ ساله برای یک شهردار /پرونده عجیب فوت یک بیمار(+جزئیات)

پایگاه خبری تحلیلی بویـرنیـوز:

محمدمهدی صالحی؛ بازرس کل کهگیلویه و بویراحمد در نشست با رسانه ها به مناسبت هفته قوه قضاییه به برخی اقدامات این سازمان در استان اشاره کرد:

او در ابتدا به وظایف سازمان بازرسی در دو حوزه نظارت و بازرسی پرداخت و گفت رویه ما اکنون بر نظارت و پیشگیری استوار است و به سمت و سویی رفته ایم که از بروز تخلفات جلوگیری شود نه اینکه تخلفی رخ دهد و بعد بازرسی و برخورد لازم باشد(هرچند این موارد هم به قوه خود باقی است)

صالحی از عزم سازمان بازرسی برای الکترونیکی شدن خدمات گفت و افزود:

سامانه ملی شکایت های مردمی و سامانه گزارشگران فساد بر بستر الکترونیک فراهم و در دسترس همه مردم است.

مجموعه شکایت الکترونیکی سال گذشته ۱۶۹۵ مورد بوده که تمامی این شکایت رسیدگی و اقدامات اولیه انجام شده است، ۴۱۰ شکایت به صورت دستی به سازمان بازرسی ارسال شد و ۸۲۰ مورد گزارش فساد گزارشگران بوده است.

۸۷۵ مورد شکایت علیه شخصیت‌های حقوقی بوده که همه مورد رسیدگی قرار گرفته است.

یکی از شهرداران که به تازگی برکنار شده تا ۱۰ سال حکم حبس و جرائم دیگر برایش در نظر گرفته شده و حکم خورده که به محض قطعیت به اطلاع مردم می‌رسد.

دلایل ناکارآمدی مدیران و برخی مشکلات استان از نظر بازرس کل:

قانون‌گریزی برخی مدیران، اهمال در انجام وظیفه، ترجیح منافع گروهی و طایفه‌ای در تصمیم‌گیری‌ها، عدم نظارت کافی، عدم شایسته‌گزینی مدیران و دخالت مستقیم خیلی از سیاسیون، تحمیل و به کارگیری نیروها در ادارات برخلاف ضوابط در کنار خلاء قانونی از جمله آسیب‌های استان است.

استخدام های غیر قانونی در تیرس بازرسی:

ورود ما به استخدام ها برای ممانعت از ورود افراد ناکارآمد به دستگاه ها است، همه سازمان ها را ملزم به جذب فقط از طریق آزمون کردیم.

تعیین تکلیف نیروها را نیز مد نظر داریم ، اکنون در یکی از ادارت استان با وجود برگزاری آزمون استخدامی ملی اما از برگزاری آزمون در استان جلوگیری کردیم تا وضعیت نیروهای فعلی روشن شود.

همچنین از جذب ۵۳۵ نیروی غیر مجاز جلوگیری شد.

دلیل حساسیت ما این است که مثلا یک نیروی نابلد در یکی از مراکز درمانی با اشتباه تزریق کردن خون به فردی با گروه خونی متفاوت موجب مرگ آن بیمار و در ادامه فرزند آن بیمار شد و این از رخدادهای سوء بکارگیری افراد ناشایست بر اساس رابطه است.

تخلف سنگین در منابع طبیعی:

در چند سال اخیر دو هزار و ۷۰۰ پرونده در حوزه منابع طبیعی تعمدا به دادگستری ارجاع داده نشد که به این مورد ورود کردیم و برای سه نفر از کارکنان مرتبط رأی قطعی صادر شد و تمام تخلفات منابع طبیعی مستقیم وارد دستگاه قضایی شد.

انحراف و هدر روی تسهیلات

جلوی ۷۳ میلیارد تومان انحراف در تسهیلات گرفته و ۳۴ نفر به محاکم قضایی معرفی شد و جلوی پرداخت ده‌ها میلیارد تومان گرفته شد.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=348487
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. نام گفت:

    باید جلوی تعویض ریاست پارک علم و فناوری رو هم میگرفتین …..
    وقتی از کل قضیه ی علت تعویض و طایفه گرایی سیاسیون خبر داشتین
    دلم میسوزد از باغی که میسوزد….

دیدگاه شما