چهارشنبه 1 تیر 1401 - 9:45

ضربه کاری بر پیکره تعلیم و تربیت در کهگیلویه و بویراحمد/بانی انتصاب مدیرکل آموزش و پرورش پاسخگوی آینده دانش آموزی در استان باشد

پایگاه خبری تحلیلی بویـرنیـوز:

بی راه نگفته اند پایه و اساس هر توسعه و بهبودی از دانش، تعلیم و تربیت می‌گذرد. در ارزش علم دانش آموزی همین بس که بدانیم آینده هر قوم، استان و کشوری را روند تعلیم و تربیت آن رقم میزند.

یکی از مدیریت های مهم در کهگیلویه و بویراحمد را باید مدیریت آموزش و پرورش دانست نه از بُعد گستردگی امکانات و… که از بُعد تأثیرش در جهت دهی استان به سمت بهبود در همه زمینه ها از فرهنگ گرفته تا اقتصاد و یا اینکه هدایت سکان به سمت زوال و نابودی!

اگرچه نماینده بویراحمد همواره مدعی عدم دخالت در انتصابات است اما ظواهر و قرائن به خوبی حکایت از آن دارد مدیرکل آموزش و پرورش در سبد و سهم روشنفکر بوده است حتی اگر بپذیریم صرفاً پیشنهاد بوده باید گفت به پیشنهاد و پیگیری نماینده بویراحمد این انتصاب اتفاق افتاده است.

در روزهای اخیر شاهد برخی مسائل پیرامون آموزش و پرورش بوده ایم.

از انتصابی که سرشار از سخنان سیاسی و جناحی بود گرفته تا ادعای استعفای برخی از مدیران حوزه آموزش و پرورش که از رسانه ها منتشر شد.

بخشی از سخنان مطرح شده در جلسه تغییر یکی از مدیران آموزش و پرورش (مدیر تودیع شده):

من تازه گرم شده بودم و داشتم کارها را پیش می بردم که دست به تغییر من زدند . باید گفت متاسفانه این یک آسیب است در آموزش و پرورش که اجازه نمی دهند یک مدیر برنامه های خود را انجام دهد . در آموزش و پرورش باید اجازه سیاسی کاری ندهند .من هم تازه گرم شده بودم و کارها روی غلطک افتاده بود که یک مرتبه آب را از بالا بر روی ما قطع کردند! و بعد دیگران را متهم کردند و گفتند فلانی نقش داشت ، امام جمعه مخالف حضور شما بود و بهانه های دیگر که اکنون از شما امام جمعه محترم می پرسم ” من و شما چه تقابلی داشتیم ؟ ” در حالی که شما وظیفه دارید انتقاد کنید و من هم وظیفه دارم انتقادات وارد را اصلاح کنم و در واقع رمز موفقیت یک مسئول انتقاد پذیری وی است .

انقلابی و غیر انقلابی نکنید . مرزبندی نکنید مردم شریف هستند . مردم حق دارند و پاک هستند و بگذارید کار کنند . اگر نمی توانید کار کنید خداحافظی کنید و کنار بروید .

روشنفکر نماینده همه مردم سه شهرستان ، بویراحمد ، دنا و مارگون است و باید برای تمام این سه شهرستان کار کند .

جریان آقای روشنفکر مانند “پوزپری” (تفنگ قدیمی) معیوب است که ابتدا به خدمه اطراف خود آسیب می زند.

سخنان امام جمعه در جلسه تودیع مدیر آموزش و پرورش مارگون:

رهبر انقلاب چندین بار فرمودند و در همین ایام کرونا هم به صراحت فرمود ” نمایندگان مجلس در عزل و نصب ها دخالت نکنند” و اگر این نمایندگان دخالت کردند یعنی چی؟! یعنی پا گذاشتن روی حرف ولی فقیه !

وی خطاب به نمایندگان گفت : این استان خیلی اوضاع سیاسی مناسبی ندارد . هر کسی به دنبال منافع خودش است . می بینیم برخی اصلا تخصصی ندارند اما رای جمع کننده بسیار خوبی هستند که نمایندگان همان را برای مسئولیت معرفی می کنند ! این خیانت است .

نمایندگان به جای دخالت در این عزل و نصب ها بروند و طرح رتبه بندی معلمانی که شبانه روز در علم آموزی به دانش آموزان تلاش می کنند را درست کنید ، به نظرم دنبال این مسائل مهم باشید ، بهتر است تا دنبال فروعات و حواشی باشید و خدای ناکرده باعث منزجر شدن احساسات مردم شوید.

—————————————————

واقعیت اینست حال آموزش و پرورش آنطور که باید باشد نیست، روند انتصابات و سخنان برخی سیاسیون و ائمه جمعه در خصوص آموزش و پرورش گواه این مدعا است.ورود استاندار به روند نامناسب انتصابات این دستگاه هم خوب موضوعی قابل تأمل است.

آفت دانش و تربیت ورود سیاست و منطقه گرایی است باید از این موضوعات فاصله گرفت. آموزش و پرورش دستگاهی متفاوت از سایر سازمان ها است نگاه جناحی و سیاسی برای آن سَم است، باید فضا برای شایسته ها از هر قشر در این دستگاه فراهم آید.

امیدواریم این رویه به درستی پیش برود و اجازه دخالت به سیاسیون در امورات آموزش و پرورش داده نشود اگر مدیرکل این مجموعه توان و یارای مقابله با هجمه های سیاسی را ندارد هم بهتر است کنار برود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=348450
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ج چ گفت:

    سلام
    ای داد بیداد از پول که هر کاری بخواهد می کند دوست عزیز همیشه دنبال دید منفی نباشید آینده نگر و روشن عمل کنید همیشه دنبال ضعف دیگران نباشید

  2. ایران با تورم وحشتناک گفت:

    یعنی یک مسئول نیست در مقابل اینها قدعلم کنه و آبروی این انتصابات فامیلی را ببره
    مثل روز روشن مهره چینی کردن

  3. یزدگرد گفت:

    درود به سایت وزین و مستقل بویرنیوز
    ما برای آینده فرزندانمان که درگیر سیاست بازی سیاسان قرار گرفته نگرانم ، نگرانم از وضعیت آشفته ی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد خصوصا بویراحمد
    یعنی فریاد رسی نیست و ناظری نبوده که یک طایفه خاص از صدر تا ذیل یک نهاد را که میبایست بدور از جنجال سیاسی باشه اداره کنه ؟؟؟؟
    دلسوزان نظام ، نهادهای محترم نظارتی انتظار عامه ی مردم و چشم و امیدشان بعد از خدا به شماهاست

  4. محمد گفت:

    والا ما از روزی که یادمه نه فقط آموزش و پرورش بلکه تمامی ادارت استان دچار چنین آفتی هستند، 19 سال در استان کار کردم و 5 ساله به دلیل همین سیاسی کاری فرار کردم و آرامش فکری که در این 5 سال داشتم به سختی غربت می ارزه.
    شما هم خیلی دلسوز نیستید، واقعیت اینه که رسانه ها هم در استان ما خودی و غیر خودی می کنند و مستقل نیستند، این آفت همیشگی است و متاسفانه فکر نکنم به این زودی ها از بین بره و در آموزش و پرورش از همه جا بدتره.
    از زمان بشارت، دانشی، طاهری و زارع پور که خوب یادمه تا الان در بر همین پاشنه می چرخه.

  5. ناشناس گفت:

    خانه از پای بست ویران است .
    ما در شاخه آخر هستیم

  6. فرهنگی گفت:

    حال آموزش و پرورش خوب است.
    درگیر حواشی اش نکنید

دیدگاه شما