چهارشنبه 25 خرداد 1401 - 12:44

دو آمار متناقض از یک جلسه مهم در کهگیلویه و بویراحمد/کاهش نرخ بیکاری را باور کنیم یا هزاران نامه به رئیس جمهور برای اشتغال را؟!

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز:

نشست شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، در این نشست اما مباحث مطرح شده در خصوص اشتغال و بیکاری در نوع خود جالب توجه بود:

علی شهابی‌نسب؛ رئیس سازمان مدیریت استان: نرخ بیکاری استان در سال ۹۶ ، ۱۲.۸ درصد، سال ۹۷ به ۱۳.۳ درصد، سال ۹۸، ۱۰.۸۴ درصد، سال ۹۹ به ۱۰.۹۳ درصد و سال گذشته نرخ بیکاری استان به ۹.۱ درصد رسیده است.

احمدزاده؛ استاندار نیز با بیان اینکه جمعیت بیکار استان بالا است، افزود: در برنامه‌هایی که میهمان کشوری داریم بیشترین خواسته و مراجعه مردم برای ایجاد اشتغال است که یک ضعف بزرگ فرهنگی است.

اما چند نکته:

عدم وجود صنایع تولیدی، تبدیلی، خدماتی و کشاورزی شاخص در کهگیلویه و بویراحمد خود به تنهایی می تواند از وضع بد اشتغال در استان پرده بردارد.

از سویی به قول استاندار وقتی مسئولی ملی حتی در رده های پایین کاری به استان می آید دغدغه و مطالبه نخست مردمی که موفق به دیدار و ملاقات می شوند، اشتغال است و این یعنی اولویت دارترین مساله استان بیکاری است.

راه حل هم چیزی جز توسعه صنایع در حوزه های مختلف صنعت، معدن، خدمات، کشاورزی، صنایع تبدیلی و … نیست، برای توسعه هم سرمایه گذاری کلان لازم است.

همین الان هم خیلی از واحدهای کوچک صنعتی یا تعطیل هستند و یا با ظرفیت اندکی کار می کنند ابتدا باید به سمت و سوی اینها رفت و بعد دنبال سرماه گذار برای ایجاد واحدهای جدید گشت، باید از حرف درمانی به سمت عمل رفت و این جز با مطالبه گری از دولت و نهادهایی مثل بنیاد مستضعفان، بنیاد برکت، سازمان اقتصادی کوثر و سایر تشکل های پر از سرمایه که اتفاقاً در سایر استان ها خدمات خوبی هم داشته اند! ممکن نیست.

اینکه بر اساس چه آماری و با احتساب چه نوع اشتغال هایی به عنوان شغل، بیکاری در استان تک رقم است هم میتواند جالب باشد.

 

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=348391
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. جوان بیکار گفت:

    به جان خودم این آمارها از خود دراوردی هست هیچ حقیقتی نداری آمار بیکاری در این استان بالای ۳۰درصد هست فقط درن به مردم فهیم استان ما توهین میکنن با این آمارهای مسخره.

  2. سی سخت گفت:

    با سلام اشتعالهایی را که ایجاد کرده اند بگویند اینها همه اش امار کاغدیه

  3. بیکار گفت:

    وام های 10میلیونی که برا خرید گاو یا بز داده میشود بعنوان شاغلین محسوب میشود با این حساب درست گفته

دیدگاه شما