چهارشنبه 28 اردیبهشت 1401 - 8:33

تداوم مبارزه با اراذل اوباش در کهگیلویه و بویراحمد/تشکر مردم از دستگاه قضا/آیا واقعاً زندان داروی مشکلات است؟

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز:

طرح ارتقاء امنیت اجتماعی مدتی است با محوریت و حضور میدانی دستگاه قضا در یاسوج و سایر مناطق کهگیلویه و بویراحمد در حال برگزاری است.

دادستان یاسوج معاونینش و معاون و مدیران حوزه پیشگیری دادگستری در عمده مراحل اجرای طرح به صورت شبانه روزی در کف شهر حاضر شدند تا مطمئن شوند روند بازرسی های به سمت و سوی برخورد قاطع با ناهنجاری ها است.

پاسخ به یک سوال مردمی:

برخی ها در فضای مجازی مدام از برخورد و زندانی کردن می گویند اما آیا چاره کار زندان است؟

در بازدیدی که از زندان یاسوج داشتیم یک نکته توجهم را جلب کرد، زندان مملو بود از زندانیان در همه بندها و در برخی بندها هم افراد خطرناکی بودند که سالهاست بخاطر امنیت مردم در زندان مانده بودند، به برخی از آنها برای امنیت جامعه و فضای استان مدت ها بود مرخصی هم نداده بودند، این مساله برای تضمین عدم حادثه آفرینی برخی از این زندانیان برای سایرین بود.

زندان ها پر بود اما باز هم ایجاد برخی ناهنجاری های اجتماعی را میبنیم، به قول دادستان یاسوج؛ سید علی ملک حسینی «زندان هیچ گاه چاره کار نیست، برخی از مسائل و ناهنجاری ها از اقتصاد و اشتغال نشات میگیرد و برخی نیز از مسائل فرهنگی، برای ریشه کنی درست و عاقلانه آسیب های اجتماعی ضرورت دارد همه دستگاه ها در حوزه فرهنگ، اقتصاد و اشتغال به تعهداتشان عمل کنند».

مدام خواهان برخورد قهری سخت با همه چیز حتی اتفاقات ساده نباشیم!

اتفاقاً خود مردم نباید مطالبه زندان و برخورد قهری شدید را مستمراً داشته باشند(برای هر موضوع کوچکی که با یک پا درمیانی و ریش سفیدی ساده قابل حل است گاهاً میخواهیم دستگاه قضا برخورد کند)، این یعنی ما مردمی هستیم که نمیتوانیم منطقی و آرام مشکلاتمان را مرتفع کنیم و حتماً باید چوب بالای سرمان باشد! و این ضربه به عقبه و فرهنگ و باورهای ما دارد.

بله برخورد درست و منطقی (که در سالهای اخیر به خوبی از سوی دستگاه قضا در حال انجام است) در کنار تلاش همه دستگاه ها در اجرای تعهداتشان و البته خود مردم در مراعات حقوق دیگران و عدم تعدی به حقوق سایرین، لازم است.

تشکر مردم از دستگاه قضا/حمله اسلحه در خودروی شخصی مساوی است با کشف و ضبط آن!

یکی از طرح های خوبی که در استان به ویژه یاسوج مستمراً مدتی در حال اجرا است، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی است.

دادستان یاسوج، معاونین او، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و برخی مدیران قضایی به همراه پلیس در این طرح شخصاً در سطح شهر حاضر شده اند و حتی تا پاسی از شب در کنار پلیس ماندند تا از نزدیک بر روند اجرای طرح و برخورد مؤثر با خلافکاران و حاملان سلاح غیر مجاز (و تذکر به حاملان سلاح مجاز برای عدم حمل آن در خودرو و سطح شهر) مطمئن شوند.

بسیاری از مردم در پیام هایی با تقدیر از دستگاه قضا و دادستان یاسوج خواستار ادامه اینچنین طرح هایی برای نا امن شدن استان برای خلافکاران، شدند.

به گزارش بویرنیوز، انتظارات از دستگاه قضا بالا است و این قطعاً نشان از عملکرد درست آنها می دهد چرا که اگر دستگاه قضا بد عمل میکرد دیگر توقعی برای مردم نمی ماند / اما همچنان همه هم عقیده هستند راه درمان برخورد قهری نیست، باید حلل مشکلات اجتماعی را در همان مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جست و جو کرد، زندان ها پر است اما باز هم آسیب ها ادامه دارد و اتفاقاً این یعنی تنها دستگاهی که در حیطه وظایفش به درستی عمل می کند «دستگاه قضا» است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=347991
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما