چاپ این برگه

معضلی به نام نمایندگان مجلس و حامیانشان در کهگیلویه و بویراحمد/دخالت هایی گسترده ای که اختیارات قوه مجریه را زیر سوال برده

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز:

داستان نمایندگان مجلس و هوادارانشان در کهگیلویه و بویراحمد در نوع خود جالب است.

اگرچه نقش نمایندگان نظارتی است و هرجایی از قوانین عدول شود؛ لازم و ضروری است ورود داشته باشند، در قانون گذاری ها در مجلس فعالانه مشارکت کنند و نقشی نظارتی و مشورتی را ایفا کنند اما در کهگیلویه و بویراحمد ماجرا جور دیگری است.

دخالت های گسترده نمایندگان و بعضا هواداران و اطرافیان آنها در امورات دستگاه های دولتی آنچنان از نظر جامعه و کارمندان ادارات زیاد شده است که جدیداً ادارات را تقسیم بندی کرده و هر مجموعه ای را سهم فلان نماینده می دانند!

نحوه انتصابات در دستگاه ها هم به نوعی تایید کننده این گمان عمومی است.

سخنان اطرافیان نماینده ها به ویژه در فضای عمومی و ادارات هم گویای این مساله است.

این وضعیت به عینه از قدرت قوه مجریه کاسته است، برخی مدیران بیش از آنکه خود را متعهد به اجرای ماموریت های دولت بدانند گویا کمر همت بسته تا نمایندگان را راضی نگه دارند، ظاهراً ادامه حضور در مناصبشان  را در گرو رضایت نماینده ها و نه استاندار و مجموعه دولت می پندارند.

البته مشکل به همینجا ختم نمی شود، خواسته های متعدد اطرافیان برخی نماینده ها موجب گله مندی های متعدد در برخی دستگاه ها شده است، این روند فرصت تمرکز و خدمت به مردم را مختل می کند.

انتظار مردم از نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد نه این دخالت ها در انتصابات؛  که نقش آفرینی موثر در قانون گذداری هاست تا در مسائل کلانی مثل بودجه کلاه به سر استان نرود!