چاپ این برگه

نامه عجیب معاون سیاسی استاندار به مدیران کهگیلویه و بویراحمد

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز:

در اولین شورای اداری مسائلی از سوی استاندار در خصوص انتصابات و استفاده از نیروهای جوان، انقلابی و همسو با دولت بیان شد، این مسائل سپس توسط معاون سیاسی و امنیتی استانداری تبدیل به بخشنامه ای لازم الاجرا برای مدیران شد.

در بخشنامه معاون سیاسی به مدیران کهگیلویه و بویراحمد تکلیف شده:

با بکارگیری نیروهای انقلابی، جهادی و جوان همراه دولت از ایجاد هرگونه نارضایتی در مجموعه جلوگیری شود.
حسب دستور استاندار و به منظور اجرای عدالت در بکارگیری همه نیروهای جریان انقلابی شهرستانها، مدیران موظفند معاونین خود را از سایر حوزه های استانی (غیر از جغرافیای خویش) انتخاب کنند.

در این باره اما چند نکته قابل توجه است:

اولاً اعتراضات در مجموعه های استانی گاهاً نه از بکارگیری فلان فرد و فلان جناج سیاسی و قومی که از نبود تدبیر و عدم مدیریت درست است، به نظر می رسد هنوز ریشه های نارضایتی هایی که گاهاً در برخی ادارات میبینیم از سوی استانداری به درستی درک نشده است.

از طرفی الزام مدیران به انتخاب معاونین با نگاه شهرستانی یک ایراد است.

نکته اول این است که منطقه گرایی تقویت می شود، این اصرار بر انتخاب از مناطق مختلف استان یعنی کلی ندیدن استان و ادامه راه منطقه گرایی.

از طرفی این خواسته استاندار اصل شایستگی را زیر سوال می برد، بهتر بود استاندار به مدیران دستور می داد بدون توجه به وابستگی قومیتی و شهرستانی افراد با نگاه به عملکرد و شایستگی افراد روند انتصاب طی شود.
از طرفی انقلابی و غیر انقلابی خطاب کردن مدیران و کارکنان یک ایراد دیگر است، به هر حال هرکس در ادارات مشغول به کار است از فیلتر نهادهای انقلابی عبور کرده است. از این بخشنامه اینطور متبادر می شود که صرفاً موافقان دولت کنونی انقلابی هستند و سایرین خیر که امری کاملا نادرست است.

امیدواریم این دستورات ریشه در باز گذاشتن راه دخالت گسترده نمایندگان در امورات دولت به ویژه انتصابات نباشد!

به گزارش بویرنیوز، مردم مدیران شایسته می خواهند، جناج، قوم و شهرستان برای مردم و حتی خود کارکنان ادارات اهمیتی ندارد، آنچه انتظار مردم از مجموعه استانداری است انتصاب افرادی شایسته است که بتوانند در شرایط کنونی اقتصاد یاری گر و هدایت کننده خوبی باشند.