چهارشنبه 7 اردیبهشت 1401 - 20:55

بازارهای کهگیلویه و بویراحمد مملو از آشفتگی/از احتکار تا قالب کردن اجناس تقلبی به مردم بیچاره استان

پایگاه خبری تحلیلی بویـرنیـوز:

بازار کهگیلویه و بویراحمد این روزها درگیر چالش های فراوانی است.

مشکلاتی که البته متاثر از وضع کلی کشور است و کنترل جزیره‌ای استان سوای سایر استان ها که اصولاً محلی از منطق ندارد.

مشکلات بازار را باید در چند بخش ملاحظه کرد:

ابتدا گسترش کالاهای بی کیفیت و تقلبی در صنوف مختلف(قطعات خودرو، لوازم برقی، لوازم آرایشی و…) است، گاهاً تشخیص اصل هم ممکن نیست و اینجاست که باید با نظارت های دقیق توسط متخصصان از ارائه اجناس بی کیفیت و تقلبی به مردم جلوگیری کرد.

مشکل بعدی به احتکار توسط برخی مغازه داران مربوط است، این روزها شاهد کمبود روغن در بازار هستیم و مشاهده شده برخی مغازه داران اقدام به مخفی کردن روغن و ارائه صرفاً به دوستان و فامیل خود می کنند.

قیمت های متفاوت در اجناس یکسان هم مشکل دیگر در بازار استان است، ارائه قیمت های متفاوت این احساس را متبادر می‌کند که هرکس به سلیقه خود هر قیمتی را بپسندند به مشتری عرضه می‌کند، در این زمینه باید اقدامی قاطع تر داشت ، کارهای خوبی در جریمه برخی صنوف شد اما انتظار ایسنت ضمن معرفی به مردم از ادامه فعالیت متخلفان جلوگیری کرد.

قیمت های غیر منصفانه به ویژه در صنف پوشاک هم از دیگر گلایه مندی های مردم است، چندباری هم مغازه های معروف استان جریمه شده اند اما همچنان شاهد قیمت های بالا در این حوزه هستیم و انتظار میرود ضمن بررسی اصالت فاکتورهای فروشندگان این صنف با متخلفان برخوردی جدی تر بشود.

به گزارش بویرنیوز، مشکلات بازار البته مختص این استان نیست و حل آن هم تنها با یک سازمان ممکن نیست، اقتصاد و بازار مسأله ای ملی است و باید ریشه ای و متمرکز به اصلاح ایرادات پرداخت تا در اینجا هم شاهد بهبود شرایط باشیم.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=347589
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. جوان بیکار گفت:

    یعنی شده یک شهر و صد نرخ متاسفانه هیچ جا قیمت ها یکسان و ثابت نیست هر کی دلش بخواد اجناس خود را بد قیمت دلخواه میفروشه. قیمت واقعی هم اصلا معلوم نیست

دیدگاه شما