سه شنبه 6 اردیبهشت 1401 - 17:52

روایت زیبای فرمانده سپاه فتح از کل غلام حسین های خود رأی در کهگیلویه و بویراحمد/مشکل استان اتفاقاً همین متنفذین هستند نه مردم عادی!

پایگاه خبری تحلیلی بویـرنیـوز:

امروز فرمانده سپاه فتح در همایش متنفذین، اقوام، ایلات و طوایف با رویکرد کاهش خشونت که در دانشگاه آزاد برگزار شد سخنانی را برای نخستین بار ایراد کرد که جای تأمل فراوان دارد.

در استان کهگیلویه و بویراحمد اگر مشکلات وجود دارد و یا اقدامات خوبی هست، از متنفذین است.

در یک منطقه‌ای آتش سوزی صورت گرفته بود و وقتی می‌خواستیم که این آتش را خاموش کنیم، یک روحانی آتش بیار معرکه بود و اجازه نمی‌دادند که آتش را خاموش کنیم.

اغلب مشکلاتی که در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد به وجود می‌آید و در شورای تأمین آن را هم مطرح می‌کنیم، مربوط به مردم عادی نیست بلکه مشکل از ناحیه متنفذین جامعه است.

در جایی جمعی قصد انجام کاری داشتند و فردی که معروف بود به «کل غلام‌حسین» مانع کار می‌شد و وقتی از آنها سئوال می‌شد که چرا کار را انجام نمی‌دهید، می‌گفتند؛ مشکل کل غلام حسین است که اتفاقاً کلیدار مسجد هم بود، اگر او نباشد هیچ مشکل دیگری نیست. لذا مشکل استان کهگیلویه و بویراحمد، «کل غلامحسین‌ها» است.

کمرنگ شدن مسائل دینی را عامل برخی از آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: وقتی در بعضی از مناطق دیشموک به مسائل دینی توجه شد و ما در آنجا ورود کردیم و مسائل دینی تقویت و گسترش پیدا کرد. شاهد بودیم که خودکشی به صفر رسید.

در برخورد با کارآفرین و سرمایه گذاران به خوبی رفتار نمی‌شود. کارآفرین می‌خواهد شغل ایجاد کنند، مانع او می‌شوند.

قانون شکنی در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد. همه خودشان هم قانون هم مجری قانون و هم قانون شکن هستند.

این چند نکته کوتاه به خوبی گواه منیت ها در کهگیلویه و بویراحمد است،خود برتر بینی هایی که به جای بهبود و اصلاح همواره سد راه توسعه و بهبود شرایط شده اند.

علیرغم ادعاها اما هیچگاه فرش قرمزی برای کارآفرینان پهن نبوده است، خودخواهی ها و بی توجهی به صلاح جمع در سایه عقل کل پنداری از سوی منتفذین مشکل استان است.

برون رفت از چالش های موجود به جز با توسل به عقل و اندیشه جمعی و استفاده از متخصصین مرتبط ممکن نیست. در چالش های فرهنگی و اجتماعی نیز اهتمام عمومی لازم است، باید بستر دانش و آموزش و البته اشاعه درست دین و باورهای مذهبی در نهاد مدرسه و خانواده دنبال شود.

برای اقتصاد و توسعه هم باید با مشارکت نخبگان و کاردان ها به پیش رفت، باید تمرکز زدایی را با محوریت اعتماد به شایسته ها بدون جانبداری سیاسی و منطقه ای مد نظر باشد. اگر اینچنین شد میتوان به توسعه امیدوار شد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=347570
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. دشتروم گفت:

    دقیقا بعضی افرادی که به ظاهر بزرگ به نظر می رسند مشکل جامعه شده اند

دیدگاه شما