پنجشنبه 1 اردیبهشت 1401 - 18:49

تایید دخالت شبانه روزی نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد در انتصابات توسط استاندار/الزام مدیران به انتخاب معاونین با ملاک منطقه!

پایگاه خبری تحلیلی بویـرنیـوز :

در انتخاب معاونین و مدیران کل، برای اینکه توازنی در استان به وجود بیاید توقعاتی وجود دارد، مدیری که از یاسوج انتخاب می‌شود معاونینش را به کهگیلویه و گچساران اولویت دهد. مدیریتی که از کهگیلویه انتخاب شده معاونینش را از دیگر شهرستان‌ها انتخاب کند. این تکلیف است و رعایت کنید.

هر روز من درگیر نماینده‌ها هستم که این مدیر که مربوط به فلان شهرستان است همه معاونینش را می‌خواهد از شهرستان خود انتخاب کند. حقوق بقیه مردم را هم ببینید. ما سعی کرده‌ایم توازن منطقه‌ای را ببینیم.

این بخشی از سخنان احمد زاده؛ استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نخستین شورای اداری استان در ۱۴۰۱ است.

این سخنان از یک سو مؤید این نکته است که نمایندگان علیرغم ادعایشان مبنی بر عدم دخالت در انتصابات اما هر روز در حال سر و کله زدن برای انتخاب در سطح معاون و مدیر شهرستان و‌… هستند.

همین هم شده که برخی ها در فضای مجازی گفته اند گرفتاری نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد به انتصابات (به شوخی گفته اند حتی تا سطح آبدارچی) موجب غفلت آنها از امورات مجلس و کاهش عجیب و غریب بودجه استان شده است.

از طرفی الزام مدیران به انتخاب معاون بر اساس منطقه جدای از اینکه صحه بر منطقه گرایی شخص اول اجرایی استان دارد ضدیت جدی با شایسته سالاری هم دارد.

بهتر بود استاندار از مدیران میخواست معاونین را بی توجه به منطقه و وابستگی ها، به ویژه در حوزه های اجرایی و عمرانی از شایسته ترین ها برگزینند.

این نگاه استاندار جای ایراد دارد و قطعاً اگر توسط مدیران دنبال شود شاهد تبعات سوء(هم میدان دادن به نمایندگان برای دخالت های بی‌جا در ادارات و هم تقویت روحیه منطقه گرایی) آن در دراز مدت خواهیم بود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=347469
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. مش مندنی گفت:

    انتخاب شورا : فامیلی
    انتخاب نماینده : فامیلی
    انتخاب شهردار : فامیلی
    انتخاب مدیر : فامیلی
    نتیجه : استانی با محرومیت چهل ، پنجاه ساله ، بیشترین تورم کشوری ، کمترین ضریب توسعه صنعتی ، بالاترین نرخ بیکاری ، با مرکز استانی که در سایه مدیریت ممتاز مدیران فوق نالایق ، تبدیل به پایتخت چاله چوله های ایران شده است.
    واژه شایسته سالاری حتی به دروغ در شعارهای مدیران کوته بین استانی به چشم نمی آید….

    بدون اغراق بی تخصص ترین نمایندگان و مدیران را در این استان گرد هم جمع کرده ایم…

  2. احمد گفت:

    استاندار خودش دست کمی از نماینده ها نداره از اقوامش خودش به کار گرفته افراد ضعیف رو بهشون پست داده

  3. آوری گفت:

    آخه این چه سیاستی است نه با شرع نه با عقل نه با عرف سازگار نیست
    هر که شایسته است بایسته مدیریت است
    تقسیم بندی یعنی چه ،
    مگه ارث است پستهاس دولتی که بین استان تقسیم شود ،
    کاردان باشد همه از طائفه مش مندلی باشد ،
    گرمسیری و سردسیری ،کردن خیانت نابخشودنی است به استان ،
    یکی از دلایل افت توسعه در ۴۰ سال استان مدیر یت فامیلی است،
    ده تا مدیر کاردان و کاربلد و شجاع و برش دار بگذارید تو این ادارات تا یک تحولی بیاندازند ،؟تا کی این استان باید درگیر قوم و خویش طائفه باشد،خیلی زننده است ،

دیدگاه شما