پنجشنبه 4 فروردین 1401 - 10:03

بی انصافی برخی فروشندگان در کهگیلویه و بویراحمد/چرا باید واحد‌های متخلف باز هم اجازه کار داشته باشند؟!/چپاول جیب مردم بیچاره

پایگاه خبری تحلیلی بویـرنیـوز:

حتماً شما هم بارها برایتان پیش آمده در به دنبال خرید جنسی رفته ای و چند جا دیده و بررسی کردید و با قیمت های متفاوتی روبرو شدید.

گاهی اوقات هم قیمت برخی اجناس را ابدا به ویژه در مقایسه با سایر استان ها، منصفانه نمی‌بینید.

بله داستان قیمت ها در کهگیلویه و بویراحمد، استانی که در کمال تعجب تورم در آن بیداد میکند و در صدر رده بندی های کشوری است، خود حدیثی مفصل دارد.

بپذیریم که قیمت گذاری ها در یاسوج ابدا منصفانه نیست و همین مسأله هم بارها موجب برخوردهایی با صنوف مختلف شده به ویژه در مغازه های لوکس که تصاویرشان را در تلویزیون استانی هم  دیدیم.

یک سوال اما اینجا ذهنمان را درگیر کرده، چرا واحد‌های صنفی که اقدام به گران فروشی و تخلف میکنند باز هم باید مجوز فعالیت داشته باشند؟ ساده لوحانه است که فکر کنیم آنها قیمت هایشان را منصفانه کاهش میدهند، ابدا چنین نیست.

باید فروشنده هایی که تخلف صنفی و گران فروشی دارند ضمن معرفی به مردم از ادامه فعالیتشان جلوگیری شود، اگر جدیتی در این زمینه به خرج داده شود قطعاً دیگران هم حساب کار دستشان می آید.

انتظار مردم برخورد قاطع با متخلفان در بازار است، هم کم فروشی و گران فروشی باید رصد شود و هم قیمت های فاکتورهای اصلی باید مستمر چک‌شود.

این را برای این گفتم که برخی فروشنده ها با فاکتورهای جعلی که قیمت خرید اصلی را نشان نمی‌دهد سعی در دور زدن مأموران و بازرسان دارند، باید با تدابیر مؤثری ضمن شناسایی این تخلفات اجازه کار به افرادی را نداد که زندگی خود را بر چپاول از جیب مردم بیچاره کهگیلویه و بویراحمد بنا کرده اند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=347033
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. پاتاوه گفت:

    یاطرف آشناوخویش وقوم،یاجرایم بازدارنده نیست یا 🤔

  2. همشهری گفت:

    بااین وضعیت بدی که بر بازار کارحاکم شده، در آینده ای نزدیک احتمالا شاهد بسته شدن مغازه ها خواهیم بود، از جمله دلایل آن میتوان به کاهش شدید سود، افزایش هزینه های کسب و کار و مالیات بر درامد اشاره کرد
    الان صنوف حمالی میکنند برای دولت محترم

  3. کا سوخته گفت:

    خلایق را هر چه لایق
    سکوت وباز هم سکوت ………

دیدگاه شما