دوشنبه 23 اسفند 1400 - 7:38

اجحافی که در سفر رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد شد/داستان محروم ماندن استان تا کی؟!

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز:

آموزش عالی استان کهگیلویه و بویراحمد و زیرساخت‌های این حوزه در سفر رئیس جمهور به استان دیده نشده است.

این مسئله در حالی است چه در سفر رئیس جمهور به استان مازندران صد میلیارد تومن حوزه آموزش عالی و زیرساخت های این حوزه اختصاص داده شده است.

این بخشی از سخنان دکتر کرمی؛ رئیس دانشگاه یاسوج در شورای برنامه ریزی بود(از اینجا بخوانید) سخنانی که البته گره گشای یک اجحاف بزرگ به استان است.

سفر رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد اصولاً از آنجهت که استاندار تازه منصوب شده بود و اشرافی بر چالش ها و مشکلات اصلی استان و مطالبات اساسی و فوری نداشت، چندان نمیتوانست شامل رصد خواسته های اساسی مردم استان از دولت باشد.

خود انتخاب زمان سفر درحالیکه استان تازه در گیر و دار معارفه استاندار و تغییر در نوک قله مدیریت ها بود کاری اشتباه بود و قطعاً موجب می شد آنطور که باید بهره مند از مواهبی که سفر رئیس جمهور می تواند داشته باشد، نشویم.

سخن رئیس دانشگاه یاسوج اما یک نکته مهمتر دارد:

اساس مشکلات ما به مسائل فرهنگی و اجتماعی مرتبط است، بپذیریم که رشد فرهنگ و عقلانیت مقدمه توسعه و آبادانی است، وقتی مهمترین زمینه فرهنگ و دانش در این سفر دیده نشد یعنی ما راه را کلاً اشتباه رفتیم.

این گلایه مندی رئیس دانشگاه یاسوج به حق است، در سفر رئیسی به استان فرهنگ و دانشگاه کمتر پرداخته شد هرچند معتقدیم سایر دستگاه ها نیز نتوانستند آنطور که شایسته است انتقال دهنده معضلات و مشکلات باشند که به نحوی موثر بتوانند توجه دولتی ها را برای تخصیص های خوب و خارج از نوبت برای حجم بزرگ عقب ماندگی ها، جلب کنند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=346948
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. یک فرهنگی مطلع گفت:

    سلام وقتی در سفر استانی رئیس جمهور و در جلسه با مسئولین،نماینده به اصطلاح ………خیلی راحت در حال چرت زدن و خواب قیلوله تشریف داشتند باید هم مطالبات جدی گرفته نشود.آنچنان گیج بودند که خودشان هم نفهمیدند هنگام صحبت با رئیس جمهور چه می گویند و چه می خواهند.

دیدگاه شما