سه شنبه 17 اسفند 1400 - 9:10

قصه تلخ یک تصادف در محور یاسوج به اصفهان/3 کودک محروم از پدر و مادر شدند/بی تفاوتی به بهبود محورهای استان تا کجا؟

پایگاه خبری تحلیلی بویـرنیـوز:

روز گذشته تصادف یک خودروی سواری با نیسان حوالی ساعت نه و نیم صبح در دوراهی کریک در محور یاسوج به اصفهان 2 کشته بر جای گذاشت.

زن و مرد جوان قربانی این حادثه تلخ شدند.

در این میان 3 کودک خردسال ماندند که دیگر نه تکیه گاه پدری را پشت سر دارند و نه مهر مادر همراهشان است.

این تصادف بسیار غمگین بود از آنجهت که بازمانده ها 3 طفل صغیر هستند که دیگر سایه پدر و مادر را بر سر خود ندارند و قطعاً باید روزگار را باید به سختی آنهم در نبود پشتوانه محکم پدری و مهر و علاقه بی حد و حصر مادری سپری کنند.

اما این اولین تصادف تلخ این محور نیست و آخرین هم قطعاً نیست.

از یک سو خودروهای بی کیفیت ایرانی و جاده های فاقد استاندارد و علائم درست هشداری در محورهای کوهستانی کهگیلویه و بویراحمد قربانی می گیرد.

از سوی دیگر بی احتیاطی های انسانی هم دست در دست این کمبودها هموطنان و انسان های بیگناه بسیار را روانه قبرستان می کند.

بپذیریم محورهای استان به نسبت راه های سایر استان ها از کیفیت خوبی برخوردار نیست و علائم هشداری هم به حد کفایت نقاط پر خطر بیشمار این محورها نیست و با وجود همه حوادث اما تغییرات و بهبود نیز به کنی صورت می گیرد.

از سوی دیگر رانندگی های پر خطر و خطاهای انسانی هم در این محورها کم نیست، از یک طرف وجود خودروهای پر خطر شوتی را داریم و از طرف دیگر برخی بی توجهی ها به قانون از جمله عدم رعایت فاصله طولی مناسب، سرعت و سبقت های بی جا و کم توجهی به جلو توسط برخی رانندگان که نتیجه آن می شود سیاه پوش شدن یک قوم!

باید در کنار مطالبه برای بهبود جاده ها، خودمان هم پیشقدم اصلاح رانندگی هایمان شویم و با انجام درست و تمام و کمال قوانین راهنمائی و رانندگی از جان خودمان و سایر هموطنان حراست کنیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=346850
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. عدالت گفت:

    خدا خیرتون بده با این مطلبی که زدید . کو گوش شنوا چرا مسئولین با این هم کشتار در جاده ها نمیخوان از خواب بیدار بشن و دنبال علت بگردن چرا این همه کشته ؟ چرا سه فرزند خردسال این گونه و مظلو مانه یتیم شدند سرگذشت اینها چه خواهد شد؟ واقعا مگه جان مردم رایگان شده . آقایان مسئول پلیس راه.دادگستری. راه و شهرسازی….. مگه نمی بیند روزانه چقدر تلفات می دهیم؟ جاده یاسوج اصفهان از جاده های صفر مرزی وحشتانک تر شده شوتی های از خدا بیخبر مثل آب خوردن جان مردم را می گیرن امیدوارم و خدا نکرده کشته های بعدی از خانواده شما ها نباشن

  2. پاتاوه گفت:

    سرازیری جاده کریک که دقیقآ وصل میشه به جاده اصلی شیب بسیارتندی داره…ماشین هایی هم که ازسمت یاسوج میان به سمت پاتاوه سرعت وحشتناک…بالاخره ترمزنگرفتن واخلال سیستم ترمزوهوای بارونی ولغزندگی سراشیبی…

  3. هدایت فارسی نسب گفت:

    سلام‌ این اتفاق تلخی که دیروزرقم‌ خوردواقعا بسیارتکان دهنده بود ایشون معلمی خوش اخلاق ازروستای سرچناردره گرم بود.شورای روستاهم بود.زنده یادمحمدعلی گورانی قربانی حادثه به خاطرخصوصیات منحصربه فردی که داشت سالهای سال در داغ بردل دوستان وآشنایان گذاشت وهرگزازخاطرمان پاک نخواهدشد…توراخدادستورات لازم رانندگی رارعایت کنید..وهمچنین مشکلات جاده هاروبرطرف کنیدتاکودکی بی سرپناه نشه یه لحظه خودتونوبذاریدجای این خانواده داغداراگورانی بخداداغش استخوان سوزاست ..

  4. بویراحمد گفت:

    از بعد تونل اول تا بری میمند فقط دو سه جا برا سبقت جا هست.حالا اگه بیفتی پشت سر یه تریلی و دیگر ماشین سنگین؛صبر ایوب هم داشته باشی،طاقتت سر میره.مجبور به سبقت خلاف میشی.
    این جاده نیاز به ۳ و یا ۴ بانده شدن داره.اما هر پروژه ای در استان ما حداقل ۳۰ سال زمان نیاز داره تا اجرایی بشه

  5. رضا گفت:

    قلبم آتش گرفت.کو گوش شنوا?کو مرد عمل!?والله اون دنیا خیلیها باید جواب پس بدن.آقای نماینده ای که تا الان ۳ بار کار و مجلس رو ول کردی و رفتی وزارتخونه ب صرفا برای اینکه یکی از هم طایفه ایهاتو معاون کنی اگه وقت کردی یه سری هم به وزارت راه و پلیس و …باش برای تقویت زیرساختهای جاده ای و ایجاد گلوگاه در محور یاسوج اصفهان.آقای مسئول کمیته مبارزه با قاچاق کالا تو هم اگه از چرت زدن پشت میزت خسته شدی یه پیگیزی کن تا مصوبه ای که جلوی فعالیت شوتیها رو میگرفت و چندساله داره خاک میخوره رو پیگیری کنی جای دوری نمیره

  6. بویراحمد گفت:

    علت نوددرصد تصادفات عامل انسانیست،درهمون زمانیکه تصادف اتفاق افتاده چه تعدادخودروراحت وبدون مشکل از همون مسیرگذشتند،این نشان میدهدعامل انسانی علت بالای نوددرصدتصادفات است بیاییم به خاطر جان انسانها وجلوگیری ازتصادفات با سرعت مطمئنه حرکت کنیم

  7. ناشناس گفت:

    جاده ها غیر استاندارد و غیر فنی و غیر مهندسی هستند.پیچ های تند و پرشیا عدم دید کافی عدم روشنایی کافی عدم‌نصبرای چراغ خطر و چراغ های راهنمایی هشدار دهنده در سر پیچ ها و مبادی ورودی تونل ها و گردنه ها و شیب های مخاطره آمیز و کلا مسیرهایی خطرناک و بد و مسیرهایی ناهموار که اصطلاحا گره کور نامیده می شوند.عدم حمایت از جاده توسط اداره راهداری عدم تیم های پشتیبان و هلال احمر و عوامل پزشکی و امدادی و بهداشتی نبود پلیس کافی نبود ایمنی کافی و وافی نبود علایم هشداری .عدم وجود نشانگان و علایم اخباری جدی.این جاده نقایص و مشکلات و نارسائی ها و کمبودهایی جدی و زیادی دارد.ولی مع الاسف دستگاههایی دولتی و حاکمیتی و اداره راه اداره جمل و نقل جاده ای پلیس راه هلال احمر و سایر نهادها ذیربط مرتبط با جاده حتی پلیس راه در سوانح و حوادث ناخواسته این جاده کشنده و مرگبار مسولیت حقوقی و مدنی در قبال جان انسان های بی گناه دارند.

دیدگاه شما