یکشنبه 15 اسفند 1400 - 12:54

خواسته مهم از رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج/فشارها را برای مردم افشا کنید

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز:

در چند سال اخیر شاهد قوت گرفتن حواشی به جای متن و در دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بودیم، به نحوی که در اوج کرونا هم تصمیمات سیاسی و عزیل و نصب های بی مورد گریبان مدیران ارشد این مجموعه تخصصی را رها نمیکرد.

این مساله از یک سو و بروز برخی بی عدالتی ها در پرداخت پاداش و کارانه ها نیز موجب گلایه مندی های نیروهای کادر درمان و به ویژه پرستاران بعنوان خطوط مقدم مقابله با کرونا شده بود.

با تغییر مدیریت دانشگاه علوم پزشکی اما همه نگاه ها و خواسته ها به مدیر جدید به چند موضوع مهم معطوف شد:

  • انتصابات شایسته
  • عدالت محوری در برخورد ها و بهره مندی از منابع

دکتر غلام نژاد راهی دشوار و در عین حال راحت دارد، او باید چند مساله را به خوبی مد نظر داشته باشد:

عقلانیت، تخصص و تعهد باید محور انتصابات باشد، طایفه و وابستگی های سیاسی به هیچ وجه نباید ملاک انتخاب ها باشد اگر چنین شد او نیز ادامه دهنده راه غلطی است که برای پایان دادن به آن آمده است!

انتخاب مشاوران متخصص یکی میتواند گره گشای مشکلات باشد، باید افراد دانا و شایسته را به کمک فرا بخواند و از ظرفیت مشاوران به درستی در جهت پیشبرد اهداف تخصصی دانشگاه استفاده کند.

نیروی انسانی دانشگاه مهمترین موتور محرکه آن است، این افراد از بی عدالتی و تبعیض ها به ستوه آمده اند، دکتر غلام نژاد باید عدالت و نه مساوات را در مجموعه حاکم کند.

سخنان امید بخشی که ما را دلگرم به مدیریت جدید می کند

وجود رسانه‌ها در بحث فرهنگ‌سازی از ضرورت بسیاری برخوردار است. هر کجا که رسانه‌ها حضور داشته‌اند، با افزایش شفافیت، فساد نیز کاهش یافته است. وجود رسانه‌ها امروزه به‌ویژه پس از شیوع کرونا بیش از پیش اهمیت یافته است.

این سخنان را به فال نیک میگیریم، از علاقه مندی به شفافیت و فساد ستیزی در دانشگاه تخصصی علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد استقبال میکنیم.

انتظار هم داریم اگر فشاری به هر نحو از سوی هرکس برخلاف صلاحدید دانشگاه و سلامت مردم وارد شد(شنیده شده برخی فشارها برای انتصابات قومیتی در دانشگاه کلید خورده) به خوبی به رسانه منعکس شود تا ضمن تشریح آن برای مردم و شناساندن فشارهای سیاسی که سلامت استان را نشانه می رود، جامعه را در حمایت از عقلانیت و تخصص در دانشگاه یک دل و همراه کنیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=346814
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما