چاپ این برگه

حرکتی زشت در کهگیلویه و بویراحمد که باید همینجا متوقف شود!(+عکس)

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز:

تصاویر مراسم تودیع و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد را قطعاً دیده اید، اگر نه تصویری از مراسم را در ادامه برایتان می آوریم:

شاید اگر برایتان معرفی نکرده بودیم شرح تصویر را قطعاً ذهنتان به هر مراسمی (خصوصاٌ مراسم عزا) می رفت به جز یک تودیع و معارفه رسمی!

البته برخی دیگر از مراسمات تودیع و معارفه نیز شاهد حضور هایی نامرتبط بوده اند اما در حجم کمتر و شاید به همین دلیل بازتاب کمتری داشته اند.

چند نکته اما در خصوص این مراسمات باید توجه شود:

اولاً مراسم در شرایط کرونا بود و دعوت کنندگان در این دست مراسمات، بی توجه به قانون و شرایط جامعه موجبات شلوغی بیش از حد در سالن و بیرون از آن را فراهم کردند که بدون شک دهن کجی به سلامت دیگران و نوعی خودنمایی بود.

از طرفی دعوت شدن اینهمه جمعیت آنهم از یک طایفه خاص و منتسب به مدیران جدید را باید زنگ خطری در طایفه گرایی بر شمرد در حالیکه ذات و عملکرد دستگاه ها به ویژه آموزش و پرورش چنین مسائلی را اصولا بر نمی تابد.

نکته بد دیگری که از این مراسم به اذهان متبادر می شود، دلبستگی های مدیران جدید به طایفه خود است به نوعی نشان از وامداری مدیر به یک عده خاص می دهد(البته شاید چنین هم نباشد واقعا اما آنچه از این تصاویر و مراسم برگزار شده به دست می آید شاید منعکس کننده چنین دیدگاهی باشد).

در هر صورت اینچنین حضور و خودنمایی عجیب در یک مراسم رسمی تودیع و معارفه دور از منطق بود و امید است دیگر شاهد تکرار چنین صحنه هایی در استان نباشیم، از طرفی جای معلمان دلسوز و محبوب استان، که خاطره ساز نسل های مختلف بوده اند در این مراسم خالی بود، امیدواریم در ادامه اما مدیریت آموزش و پرورش به گونه ای باشد که تنها صدای اتحاد و تلاش جمعی برای نشاط آفرینی همه معلمان و دانش و فرهنگ افروزی فرزندان استان از آن شنیده شود.