چاپ این برگه

کرونا مدارس برخی شهرهای کهگیلویه و بویراحمد را تعطیل کرد(+جزییات)

بویرنیوز،  با توجه به وضعیت شیوع ویروس اومیکرون بین دانش آموزان دهدشت، باشت و لنده مدارس این شهرها در پایه های ابتدایی، کودکستان، مهدکودک ها، پایه اول و دوره دبیرستان بصورت موقت تعطیل شده اند.

سید علی احمد زاده در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا در یاسوج ضمن تسلیت شهادت امام هادی (ع)، اظهار داشت:

وی افزود: نیازی به تعطیلی نوبت دوم دبیرستان در این سه شهر تا اطلاع ثانوی وجود ندارد اما باید محدودیت ها و فاصله گذاری های اجتماعی را رعایت کنند.

احمد زاده ابراز داشت: در مناطق روستایی سه شهرستان باشت، کهگیلویه و لنده تاکنون گزارشی از وضعیت نامطلوب این بیماری گزارش نشده است و تصمیمی بر تعطیلی مدارس در نقاط روستایی وجود ندارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: وضعیت مدارس در شهر یاسوج بحرانی نبوده و چنانچه در هر مدرسه ای گزارش نامطلوبی از شیوع اومیکرون دریافت شود تعطیلی آن مدرسه فورا با هماهنگی فرماندار و مدیرکل آموزش و پرورش استان در دستور کار قرار خواهد گرفت.

احمد زاده ابراز داشت: خوابگاه های دانشجویی نیز باید با تدبیر بهتری مدیریت شوند تا خطری دانشجویان خوابگاهی را تهدید نکند.

وی تاکید کرد: به طور کلی کلاس های دانشگاه و مدارس در استان تعطیل نیستند اما هر جا که سلامت دانشجویان و دانش آموزان در خطر باشد، این مکان ها تعطیل خواهند شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: نماز های جمعه در شهرهای استان برقرار هستند و هیچ مرکز مذهبی تعطیل نخواهد شد اما باید پروتکل های بهداشتی به دقت و با حساسیت بیشتر رعایت شود.

وی ابراز داشت: ورودی فروشگاه های تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم نیز باید به طور مداوم بررسی و کنترل شوند تا مردم با خیالی آسوده اقلام مورد نیاز خود را تامین کنند.

احمد زاده گفت: چنانچه نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی در این مراکز خرید کوتاهی شود باید مراکز بهداشت ورود کنند و مراکز خرید مذکور پلمپ شوند.

وی بیان کرد: با توجه به محیط بسته اتوبوس ها و هواپیما ها مسافران به جد مراقب سلامتی خود باشند زیرا عمدتا آلودگی در این موارد به ویژه وسایل نقلیه عمومی بسیار بالاست. irna