چهارشنبه 6 بهمن 1400 - 8:27

طرح بازنگری جامع شهر یاسوج تصویب شد

مدیر کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد از تصویب طرح بازنگری جامع شهر یاسوج خبر داد.

به گزارش بویرنیوز، مدیرکل راه و شهرسازی این استان گفت: طرح بازنگری جامع شهر یاسوج با هدف تطبیق ضوابط و کاربری‌ها، تعیین محدود و حریم نهایی شهر و تعیین اراضی متداخل با محیط‌زیست از حریم شهر، تدوین‌شده و به تصویب شورای‌عالی معماری و شهرسازی کشور رسید.

پژمان نیک اقبالی با بیان اینکه این طرح از سال ۸۴ آغاز شد افزود: طرح بازنگری جامع شهر یاسوج در ۱۵ جلسه کاری تخصصی و کارگروه‌های ویژه بررسی شد که نهایتا در چهارم بهمن ماه ۱۴۰۰ در شورای عالی شهرسازی و معماری کشور به تصویب رسید.

نیک اقبالی با اشاره به اینکه با تصویب و اجرای این طرح تغییرات زیادی در شهر یاسوج ایجاد می‌شود اضافه کرد: در این طرح شهر مادوان و روستا‌های مهریان بلهزار مادوان سفلی در شمال غرب و اکبر آباد نجف آباد تل خسرو سرابتاوه و شهرک ولایت و پادگان قدس هم در جنوب شهر به شهر یاسوج ملحق می‌شوند.

وی با بیان اینکه شهر یاسوج هم اکنون ۱۴۰ هزار نفر جمعیت دارد گفت: با اجرای این طرح جمعیت شهری یاسوج حدود ۲۵۰ هزار نفر می‌رسد و برای سال ۱۴۱۵ پیش بینی جمعیتی حدود ۳۵۰ هزار نفر در نظر گرفته شده است.

نیک اقبالی با بیان اینکه خدماتی که شهرداری یاسوج ارائه می‌دهد بیش از جمعیت شهر است گفت: با ابلاغ این طرح شهرداری یاسوج دارای نواحی و شهرداری‌های چندگانه در نقاط مختلف شهر خواهد بود که خدمات ویژه‌ای به شهروندان ارائه خواهد داد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=346004
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما