چاپ این برگه

درگیری های خشن همراهان بیماران در بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد و چند نکته

پایگاه خبری تحلیلی بویـرنیـوز:

در روزهای اخیر شاهد انتشار تصاویری از درگیری ها و زد و خوردهایی توسط همراهان بیماران در بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد هستیم.

البته این نه اولین بار است که شاهد درگیری جلوی بیمارستان های استان است و قطعاً آخرین هم نخواهد بود اما چند نکته قابل توجه است:

مساله نخست را باید در کم شدن آستانه تحمل و صبر مردم دانست، واقعیت اینست مردم کهگیلویه و بویراحمد بیشتر از نرم های کشوری خشن و آستانه تحمل پایین تری هم دارند.(بخش زیادی از این مساله هم به احساس بی عدالتی که از نگاه مردم وجود دارد، بر می گردد)

مساله دوم را باید در خود کادر حراست مراکز درمانی جست و جو کرد، برخی اوقات تمایز گذاشتن بین مراجعان آشنا با مراجعین غریبه آتش در باروت می شود و موجب تنش و درگیری می شود که باید این مساله اصلاح و رفع شود.

برخورد کادر درمان و حراست مراکز درمانی باید بر مبنای قانون با حفظ شئونات انسانی افراد باشد و مضافاً اینکه نحوه برخوردها با همه مراجعان باید یکی باشد.

مگر نه اینکه این مردم همان هایی هستند که به شیراز می روند و با مشاهده قوانین یکسان و عدم تبعیض رفتاری خوب و موجه دارند؟ پس بخشی از مشکل در خود سیستم اداری است.

بخشی از مشکل نیز باید در زیاده خواهی برخی از مراجعان و همراهان بیماران دید، انتظارات فراتر از قانون و عرف برخی همراهان بیماران نیز بی تاثیر در بروز این اتفاقات تلخ نیست.

باید مراکز درمانی به ویژه اورژانس ها را مجهز به نیروهای انتظامی و امنیتی کرد تا از بروز این دست اتفاقات پیشگیری شود و اگر جایی مقصر همراهان بیماران هستند آنها را اعمال قانون کرد تا درس عبرتی برای همه باشد و از تکرار حوادث مشابه جلوگیری شود.