چهارشنبه 26 آبان 1400 - 12:01

در تودیع و معارفه رؤسای دانشگاه یاسوج: ادعای عجیب نماینده ولی فقیه در دانشگاه یاسوج/رونمایی رئیس سابق دانشگاه یاسوج از یک خصیصه زشت نمایندگان استان/سخن تلخ و دردناک عریان!

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز:

مراسم تودیع و معارفه رؤسای دانشگاه یاسوج با حضور داداش پور معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان و دیگر مسئولان ملی و استانی در حال برگزاری است.

حجت الاسلام و المسلمین قلندری، نماینده ولی فقیه در این دانشگاه یاسوج در این آئین ضمن خیر مقدم به مهمانان جلسه، اظهار داشت: باید بیانیه گام دوم را از غربت بیرون آورد.

او گفت: دولت اسلامی هنوز تحقق پیدا نکرده و امید است دولت سیزدهم که همه ما را امیدوار کرده بتواند تشکیل دهنده و برپا کننده دولت اسلامی مد نظر رهبری باشد.

هاشمی معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم دو توصیه به رئیس دانشگاه داشت:

۱: به توصیه مقام معظم رهبری به راه اندازی کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه اهتمام ورزید.

۲: حمایت جدی از تشکل های دانشجویی شناسنامه دار بشود.

عریان رییس سابق دانشگاه یاسوج هم سخنانی جالب داشت ، او از یک خصیصه زشت و ناپسند نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد پرده برداشت:

سعی داشتم چند کار انجام دهم

همواره قانون چراغ راه ما در مسائل بود ، همه یکسان بودند در نگاه ما و برخوردها هم یکسان بود، قومیت و سیاسی بازی هیچگاه برای ما مهم نبود

دانشگاه علمی اداره شد

استقلال دانشگاه حفظ شد، خط و مشی از بیرون نپذیرفتیم، خود کارکنان تصمیم گیر مسائل دانشگاه بودند

فضای آرامش در دانشگاه حاکم شد و در این شرایط تولید علم هم بالا رفت، اگر در سال ۹۶ حدود ۵ نفر بار علمی و تولیدات پژوهشی دانشگاه را به دوش می‌کشیدند امروز این وظیفه را ۵۰ نفر عهده دار هستند.

امروز دانشگاه یاسوج در دنیا در جایگاه خوبی است ، ما رتبه ۵۰۰ از نظر تولیدات علم را داریم.نه اینکه از دانشگاه شیراز تولیدات علمی ما بیشتر باشد، نه از نظر تعداد استاد و سایر میانگین ها در این رتبه قرار گرفتیم.

در زمینه پژوهش نیز اکنون در همین ۸ ماهه ۱۴۰۰ قریب به ۴ میلیارد تومان قرارداد علمی با سازمان ها داریم که این رقم در سال ۹۶ حدود ۴۰۰ میلیون تومان بود.

دانشگاه می‌تواند گره گشا باشد باید از برای حل مشکلات استان به دانشگاه مادر کهگیلویه و بویراحمد اعتماد کرد.

عریان گفت:

هیچ نیرویی به توصیه وارد دانشگاه نشد، و من تأکید داشتم که هر مدیری اگر توصیه می شود انتخاب نکنم.

نماینده ها نباید برای دانشگاه تصمیم بگیرند، کاش یک بار می آمدند که مشکلی از دانشگاه حل کنند حتی ۱ بار هم نشد که برای حل مشکلات و تنگناها به دانشگاه بیایند، اما تا دلتان بخواهد در اینکه باید تقسیم بندی و طایفه گری شود دانشگاه فعال بودند!

می‌خواستند دانشگاه متعلق به یک طایفه خاص باشد اما نگذاشتم.

از تنها شخصی که در این استان تشکر می کنم فرزند آیت الله ملک حسینی است چرا که ایشان نگاه علمی داشتند.

عریان ادامه داد:

رئیس دفتر جوان وزیر مصاحبه ای داشتند، به ایشان توصیه می کنم که در صحبت های خود به عنوان فرد علمی تعمق کنند.

روزی که ایشان متولد شدند بنده در زندان شاه بودم، چطور شده که کسانی که در انقلاب سهمی نداشتند حالا امین انقلاب شده اند و با انقلاب هستند، و ما که زندگی مان را گذاشتیم امین نیستیم.

لطفا به ایشان بفرمایید ما شاید ده ها برابر کسانی که ادعای انقلاب را دارند زحمت کشیدیم، زمانی که بنده جهاد دهدشت را راه انداختم، جهادی که هر کسی حاضر نیست در این مناطق محروم برود، ما 3 سال آنجا زندگی کردیم. آن زمان هم یک ریال حق مدیریت نمی گرفتیم. آن زمان افراد برای عشق به مملکت کار می کردند، الان یک نفر پیدا می شود و ما را غیر امین و غیر خودی و غیر انقلابی می داند و خودشان را اخر انقلابی می خواند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=344459
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    پس این 42 سال عمرمادر دولت طاغوتی سپری شده وما هم غافل خدایا توبه

  2. یک فرهنگی مطلع گفت:

    متاسفانه امروزه طوری شده که هرکس به نام انقلاب و به کام خودش اجازه جسارت و توهین به نیروهای فعال و زخم دیده دوران مبارزات با طاغوت را می دهد که این مسئله در استانهای کوچک که روحیه قومی و قبیله ای دارند بیشتر به چشم می خورد. جوان ترها یاد بگیرند که زمین گرد است و هر عملی،عکس العملی دارد.

  3. قاسم فرجانی کیش گفت:

    با سلام
    بنده حدودا 10 سال در دانشگاه شیراز شاگرد دکتر عریان بودم البته همیشه تا ابد خودم را شاگرد ایشان میدانم. کاملا به دیدگاههای دکتر عریان واقف هستم. ایشان فردی علمی و متعهد هستند. معضل استان ما همین بحث طایف بازی و قومیت گرایی است که دکتر عریان هم اشاره داشتند. ببینید نمایندگان ما چقدر ضعیف هستند که هیچ کمکی به توسعه و پیشرفت دانشگاه نمی کنند و فقط پیگیر استخدام اطرافیان و حامیان خود حتی در یک محیط آکادمی هستند. تا زمانی که این موضوع طایفه گرایی در استان ما هست پیشرفت چندانی حاصل نخواهد شد.

  4. ناشناس گفت:

    طایفه بازی بیداد می کند

  5. امان از دست مدیرل یک دست فامیل جناب عریان خان خودش که نه کش وبنگشت ایکه نه گلش ور افتوبی

دیدگاه شما