شنبه 22 آبان 1400 - 17:02

مشکل استاندار کهگیلیویه و بویراحمد چیست؟!/پیشنهاد بویرنیوز

محمود سپهر- پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز:

سید علی احمد زاده سومین استاندار بومی کهگیلویه و بویراحمد به شمار میرود.

هدایت نشست ها به سمت استفاده از توان نخبگان:

احمد زاده بومی استان است و علیرغم پست های دیگری که پیشنهاد شد و میتوانست انتخاب کند اما ترجیح داد توانش را با شناختی که به منطقه دارد برای برون رفت استان از مشکلات بگذارد، با این نیت آمده و دل بسته قومیت گرایی هم نیست که روحیه ای قابل تقدیر است.

اما با نگاهی به نشست های استاندار کهگیلویه و بویراحمد به خوبی متوجه چند نکته و ضعف در این جلسات می شویم.

  • اجازه ندهید حلقه مشاورانتان محدود و محصور شود!

اولاً همانطور که خود احمد زاده هم گفت او استاندار همه حتی آنهایی است که به رئیسی رأی نداده اند، نیز هست. پس تنگ کردن دایره جلسات به گروه هایی که خود را اصولگرا و انقلابی می دانند! کاری اشتباه است.

هرکس در این استان برای توسعه و آبادانی و کم کردن رنج مردم کاری میکند انقلابی است، پس دایره انقلابی بودن را منحصر به جریانات اصولگرایی و پایداری ندانید و سعی کنید از همه جریانات  که دلشان در گرو توسعه و آبادانی استان است، در مشورت پذیری استفاده ببرید.

مشاورانی انتخاب کنید که هم دانا به مسائل و چالش های حقیقی استان باشند و هم سلامت نفسشان آنچنان باشد که بخاطر حب و بغض شخصی مسایل را وارونه جلوه ندهند.

از یاد نمی‌بریم سید ابراهیم رئیسی در گفت و گو با مردم هیچگاه نگفته متعلق به جریان سیاسی اصولگرا است و همچنین این را گفته که حتی برخی اعضای کابینه به او رأی نداده اند، پس در استان نباید کاسه داغ تر از آن شد و برای یک جریان غش کرد و برای دیگری هم تره خورد نکرد!

  • در انتصاب ها مشورت بگیرید اما تصمیم و انتخاب را به شرایطی موکول کنید

انتظار اینست ملاک در انتصاب ها پیش از آنکه امری سیاسی باشد مرتبط با تخصص و توان باشد، کهگیلویه و بویراحمد را همین نگاه های سیاسی صرف عقب نگه داشته است.

شما باید پیش قراول تغییر به نفع مردم باشید و شروع این مساله هم از انتخاب افرادی واقعاً شایسته و پاکدست ممکن می شود، اگر بناست از طیف های سیاسی بزرگ هم انتخاب کنید ملاکتان شایستگی و تخصص و انتخاب بهترین فرد ممکن از این افراد باشد و نه صرفاً آنهایی که سفارش شده از سوی سران این اقشار سیاسی هستند!

  • اشاعه گر اصولگرا و اصلاح‌طلب نباشید

بپذیریم اگر روزی توسل به گروه های سیاسی مایه مباهات و افتخار بود اما امروز این مسائل بسیار پیش پا افتاده و مذموم به ویژه از نگاه مردم است.

مردم کار و کار و کار می‌خواهند و ابدا هم برایشان مهم نیست فردی که می آید از کدام جناح و حزب است.

بنابر این طرح چند باره جریان اصولگرایی در جلساتی که شما دارید زیبنده مدیریت جامع  استان نیست،اشاعه این نگاه در سایر ادارات هم در آینده دردسر ساز خواهد شد.

پس بهتر است الان که در شروع کار هستید یکی از اهداف خود را حذف نگاه جناحی بدانید و این را نه تنها در سخن که در اقدامات، نشست ها و چیدمان مدیران و مشاوران به مردم اثبات کنید.

به گزارش بویرنیوز، سید علی احمد زاده می تواند استانداری باشد که در خاطره ها بماند به شرطی که :

  • از ظرفیت ارتباط خوب با دولت برای توجه دادن نگاه های حمایتی به کهگیلویه و بویراحمد به طرز مؤثری بهره ببرد و نتیجه اقداماتش را هم به درستی و مستمر با مردم در میان بگذارد
  • در انتصاب ها جانب شایستگی را بگیرد و صرفاً مجری نمایندگان و جریانات اصولگرا نباشد، مشورت پذیر باشد اما قاطعیت و انتخاب نهایی به فرمان خودش باشد
  • تنظم دهی در ساختار مدیریتی استان و ملزم کردن مدیران به پیگیری های مستمر از وزارت خانه هایشان برای گشایش بهتر امورات استان(برنامه بدهد، کار بخواهد و نظارت کند اگر خللی هم بود ارشاد و برخورد)
  • برای اقدامات مهم و بزرگ نظر مردم را جویا شود
  • نخبگان از همه اقشار را برای توسعه و گذر از مشکلات بسیج کند

قطعا وقتی مردم این خصایص را در او دیدند حامی قابل اعتمادی برای او در تصمیم گیری های بزرگ خواهند بود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=344364
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    متاسفانه استاندار در همین اوایل کار نشان داد که اهل وحدت نیست ودایم بر طبل تفرقه می کوبد امیدوار نیستم که موفق شود

دیدگاه شما