یکشنبه 16 آبان 1400 - 10:37

موافقت نمایندگان بویراحمد و گچساران با پیشنهاد موحد/داستان کش دار اعتراض بر سر تقسیم اعتبارات استان

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز:

در تقسیم اعتبارات به شهرستان ها باید نظر مجموعه فرمانداری و نمایندگان شهرستانی گرفته شود.

این پیشنهاد موحد بود که برای تقسیم موثر 20 درصد از اعتبارات که نحوه توزیع آن در اختیار استان ها است، مطرح شد. این پیشنهاد مورد تایید استاندار و دیگر نمایندگان استان هم قرار گرفت و از آن استقبال شد.

موحد دلیل خود برای این مساله را اینطور عنوان کرد که فرمانداران و مدیران بخش ها و شهرستان ها و همچنین نمایندگان مشرف بر مشکلات و اولویت های حوزه خود هستند. و چندان منطقی نیست در استان مسئولان بنشینند و اعتبارات محرومیت زدایی شهرستان ها را کم اطلاع از اولویت ها و فوریت ها تقسیم و جابجا کنند.

در این جلسه اما نکته دیگری هم رخ نمایی می کرد.

مجمع نمایندگان و عمده فرمانداران معترض به نحوه تقسیم همان 20 درصد از بودجه که تقسیم و جابجا کردن آن استانی بود، بودند.

و البته که در جلسات شورای برنامه ریزی استان و شهرستان ها با حضور بخشی از همین فرمانداران مسائل بررسی شده است پس یا درست چانه زنی نشده در آن زمان و یا ناتوانی در درست بیان کردن فوریت ها وجود داشته است.

به نظر می رسد سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد باید برای خاتمه دادن به نارضایتی همیشیگی نمایندگان و فرمانداران در جلسات شورای برنامه ریزی اولویت ها را از مدیران و و فرمانداران بگیرد (البته این اولویت ها باید دقیق و بر اساس مشکلات با تایید نمایندگان باشد) سپس نتایج این بررسی و تاییدیه ها را در تقسیمات خود در نظر بگیرد.

قطعاً در این صورت دیگر کسی معترض به نحوه تقسیم بودجه نخواهد بود و البته که پاسخگوی نحوه توزیع اعتبارات هم همان مدیران و نمایندگان مستقیم مردم در هر شهرستانی خواهند بود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=344245
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما