سه شنبه 27 مهر 1400 - 8:26

نبود یک خدمت پزشکی که بسیاری از بیماران کهگیلویه و بویراحمد را مجبور به مسافرت به استان های مجاور می کند

پایگاه خبری تحلیلی بویـرنیـوز:

یعقوب پرندوار؛ رئیس بیمارستان تخصصی اعصاب و روان یاسوج گفت: 

بخش رادیوتراپی نیاز جدی برای استان کهگیلویه و بویراحمد است، این بخش مورد نیاز بیماران سرطانی است و راه اندازی بخش بستری رادیوتراپی نیاز به تجهیزات، امکانات، پزشک متخصص، نرم افزار و فضای فیزیکی لازم دارد.

راه‌اندازی مرکز رادیوتراپی یکی از نیازهای جدی استان کهگیلویه و بویراحمد برای درمان بیماران سرطانی است که امیدواریم از سوی وزارت بهداشت در این زمینه چاره ای اساسی اندیشیده شود تا بیماران نیازمند به این خدمت به استان‌های همجوار مراجعه نکنند.

به گزارش بویرنیوز، نبود متخصص و یا ظرفیت و امکانات به روز باعث شده بسیاری از بیماران به ویژه آنهایی که با سرطان دستو پنجخ نرم میکنند مجبور به حضور در شیراز، تهران و یا اصفهان شوند.

اگچره شاخص های درمانی کهگیلویه و بویراحمد ارتقاء داشته اما همچنان مردم انتخابشان شیراز و تهران است و در دلیل کار خود نیز وجود متخصص های بهتر و امکانات بهتر بیمارستان های این استان ها را بیان میکنند.

جالب است بسیاری از متخصصین خوب این استان ها نیز یا اهل کهگیلویه و بویراحمد هستند و یا چند سالی را در این استان بودند که دیده نشدند و وقتی به دیگر شهرها رفتند مردم استان برای دیدن آنها در صف انتظار طولانی می ایستند!

به هر ترتیب هنوز هم اعتماد مردم به مراکز درمانی استان به حدی نیست که مانع تحمل نج و مشقت سفر انها به سایر استان ها شود. برای بهبود این مساله چاره ای جز به روز آوری و تجهیز امکانات بیمارستان ها و استفاده از متخصصین خبره در کنار اطلاع رسانی مناسب توانمندی های پزشکان موجود، نیست.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=343793
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. دلسوز گفت:

    متاسفانه آنچنان با پزشکان غیر بومی ،رفتارهای ناشایست دارند که بعد از اتمام قراردادشان(طرح،امریه …)به هیچ عنوان حاضر به ادامه همکاری نیستند .وگرنه کدام پزشک از پول بدش میاد.مثلا در همین حوزه اعصاب و روان ،یکی از روانپزشکان بومی منطقه ،چنان بر این حوزه حکمفرمایی میکند که انگار ارث پدرش می‌باشد.کاش نظر سایر روانپزشکان را هم بپرسید که چگونه خون دل میخورند و حتی حق اعتراض هم ندارند .چرا ؟چون آقا بومی منطقه ،مسئول قدیمی دانشگاه و قدیمی ترین است.چه بسا روانپزشکانی از سایر استانها آمدند و قرار بود تکنولوژی های جدید و به روز وارد کنند ولی به دلیل برخورد بد و یکه تازی این آقایون حاضر نشدند و رفتند.بقیه تخصص ها هم همینطور .

  2. بیمار گفت:

    با سلام من یاسوج به هر متخصص مراجعه کردم هیچ نتیجه ای نگرفتم مجبور شدم به فوق تخصص گوارش و کبد با هزار التماس و تمنا به اقای دکتر لنکرانی مراجعه کردم تا نوبت دادند از مسوولین محترم تقاضا داریم که به فکر دکتراهای خوب برای شهر یاسوج باشند

  3. ناشناس گفت:

    کجای این مملکت و این استان سر و سامان دارد که این دومیش باشه

  4. یاسوج گفت:

    اگر همین اقایا پزشکان بومی با پزشکان غیر بومی سازگار باشنند خیلی مشکل حل می شو د مانند اقای نیکزاد استاندار قبلی حتما برخورد خوب دیده بود که بچه های استان با خود برد

  5. شهسواری گفت:

    قیمت دستگاه رادیوتراپی ۲میلیون یورو ( ۳۳ میلیارد تومن) هستش، بنظر شما این دانشگاه علوم پزشکی با مدیریت بسیار ضعیفش میتونه همچین پولی رو تهیه کنه؟؟؟!

دیدگاه شما