شنبه 20 شهریور 1400 - 15:43

پنجمین جلسه شورا ناتمام ماند/ احتمال جایگزین شدن اعضای علل‌البدل در شورای شهر یاسوج

پنجمین دعوتنامه فرمانداری بویراحمد برای اجرای مراسم تحلیف منتخبین شورای ششم شهر یاسوج بازهم ناتمام ماند.


به گزارش بویرنیوز، بنا به دستور استاندار و نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد جلسه فوق العاده تحلیف شورای یاسوج برگزار شد که هدایت امیری، هدایت اکبری، فرشید احمدی‌کیش و ایمان جاودانه حضور داشتند و عطاالله دانشی از غایبین این جلسه بود.

مجید احمدی فرماندار شهرستان بویراحمد در این جلسه با بیان اینکه این جلسه با توصیه نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، بر وحدت و همدلی منتخبین مردم در ششمین دوره شورای اسلامی شهر یاسوج تاکید کرد و اظهار داشت: با تعامل و همکاری می توان، بهتر کارها را انجام داد.

وی در ادامه به برخی از صحبت ها در فضای مجازی و رسانه ها اشاره کرد و افزود: مردم فهیم باید این را بدانند که بعضی در فضای مجازی به جای اینکه در راستای وحدت قلم بزنند، اهداف خودشان را دنبال می‌کنند. مردم رأی دادند و شماها را انتخاب کردند که از حق آنها دفاع کنید.

وی با بیان اینکه به تنهایی تصمیم نمی‌گیرم و اگر تصمیمی بوده در سطح کلان گرفته شده گفت: ۶۹ شهر کشور به همین شکل مواجه بودند که با دو سوم شروع به کار کرده‌اند.

احمدی بیان کرد: آقای دانشی منتخب غایب جلسه امروز قرار بود بیاید و اگر در جلسه حضور پیدا نکند قابل پذیرش نیست.بعد از ۶ جلسه دعوت اگر آقایان تشریف نیاوردند صورت جلسه می‌شود و اعضای علل‌البدل جایگزین می‌شود. ضمن اینکه مجددا تاکید می‌کنم اصل حفظ نظام و رضایت مردم است.

 

این مسئول بیان کرد: اینکه عده‌ای در اقلیت باشند و عده‌ای در اکثریت کار مردم را معطل بگذارند ظلم و خیانت به مردم است.شهردار را باید اعضای شورا انتخاب کنند.‌در بحث انتخاب شهردار نگاه و رویه‌ای که دنبال می‌کنیم که اعضای شورای شهر اتفاق نظر داشته باشند.

وی بیان کرد: یا یک نفر به عنوان سرپرست شهرداری انتخاب می‌شود یا شهردار فعلی تا زمان مشخص شدن اعضا و تحلیف شورای شهر به کار خود ادامه می‌دهد.

احمدی با بیان اینکه برای انتخاب شهردار عجله‌ای نیست گفت: یک ماه و نهایتا دو ماه صبر کردیم و بعد از این تعیین تکلیف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه عمده نهادهای نظارتی بر این شرایط نظارت دارند گفت: به دلیل عدم حضور عطاالله دانشی جلسه به حد نصاب نرسیده و تحلیف ناتمام است.

وی از دغدغه آیت‌الله حسینی و استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای حل مشکل موجود قدردانی کرد.

در ادامه هدایت‌الله امیری با اشاره به اینکه از قانون تمکین می‌کنیم گفت” اگر قانون اجرا شود همه از قانون تمکین می‌کنیم”

وی خطاب به فرماندار گفت: آقای فرماندار اعضای شورای شهر ۷ نفر است رد صلاحیت دو نفر در چه تاریخی صورت گرفته است؟

امیری بیان کرد: هدف ما تعامل است نمی‌خواهیم شورای دوره پنجم که یاسوج را ۴۰ سال به عقب بود تکرار شود.

وی بیان کرد: برای شهر یاسوج سرپرست انتخاب شود تا شهر را اداره کند بعد از تعیین وضعیت شورای ۷ نفر شهردار انتخاب می‌شود.

وی با بیان اینکه به احترام آیت‌الله حسینی که خواستار برگزاری این جلسه بودند در جلسه حاضر شدم و به دلیل اینکه پرواز دارم باید جلسه را ترک ‌کنم که مورد اعتراض جادوانه، احمدی‌کیش و هدایت اکبری که در جلسه بودند قرار گرفت.

مجید احمدی در واکنش به سخنان هدایت امیری گفت: تاکنون هیچ مکاتبه‌ای مبنی بر حذف دو نفر اعضای شورا صورت نگرفته و در تلاش هستیم که مشکل آن دو نفر حل شود.

در ادامه احمدی‌کیش از اعضای شورای دوره پنجم و منتخب شورای ششم با اشاره به اینکه حق صحبت کردن داریم گفت: ما سرباز رهبریم و فصل‌الخطاب قانون است در شورای گذشته قانون مدنظر بود و در شورای ششم هم قانون فصل‌الخطاب قرار خواهد گرفت.

وی از هدایت امیری به دلیل ترک جلسه و رسیدگی به کارهای شخص انتقاد کرد و گفت: برای منتخب اعضای شورای شهر کار مردم باید ارحج‌تر از کار  شخصی باشد.

به گزارش فارس؛ پس از به حدنصاب نرسیدن اعضا و اعلام پایان جلسه، فرماندار از خبرنگاران خواست جلسه را ترک کنند تا با سه عضو حاضر یعنی ایمان جاودانه، فرشید احمدی‌کیش و هدایت اکبری به صورت خصوصی جلسه برگزار کند.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=342880
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. داریوش گفت:

    شورا ی بچه بازی زمانی شورا قرب داشت -سه نفر از اینها ول معطلا

  2. مسعود گفت:

    شورایی که با افعال حرام و تعصب قومی قبیله ای شکل بگیرد همان بهتر که تعطیل شود . مردم ما تا کی باعث هلاکت خوشان می شوند

  3. بویراحمد گفت:

    اینها که از همی الان جرشو شروع وابیه

  4. ناشناس گفت:

    لا اقل شورای قبلی از سال دوم شروع کردند به تضاد اینا که از همین الان واقعا باید هر که ۳ جلسه غیبت کرد کنار کاشته بشه

  5. بوی احمد گفت:

    قربونش خوا برم
    شاه مختار گاهی کار از تشکیل شورا من شهر یاسوج تا ایسو‌ ندییمه. کور وابوم اگر دییه بوم
    ملت ایشا دییته؟
    بخدا فقط سی منافع‌خشو و‌ افرادیکه نور‌چشمیشونه کار ایکنن.
    البته یو‌فقط بحث شورا در مقیاس‌کوچیکشه

دیدگاه شما