سه شنبه 16 شهریور 1400 - 11:28

شورای شهر یاسوج باز هم با حاشیه شروع شد/(+چند نکته)

شورای شهر یاسوج از همان خرداد 1400 با اعلاام نتایج و اعتراضاتی که وجود داشت با چالش و حاشیه شروع به کار کرد.

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز:

خرداد ماه با اعلام حاشیه ساز اسامی شورای شهر یاسوج و رقم خوردن برخی اعتراضات، شورای شهر مرکز کهگیلویه و بویراحمد در این دوره نیز با چالش و حاشیه همراه شد.

در ادامه همین اعتراضات و البته تایید نشدن صلاحیت دو عضو شورا، مراسم تحلیف برگزار نشد.

حالا پس از گذشت چند ماه از اعلام نتایج شورا، مراسم تحلیف با حضور 5 نفر از اعضا و بدون حضور دو عضو (آشنا و عباس نژاد) و بدون حضور اعضای علی البدل برگزار شد.

اگرچه همین اتفاق برای شهر دهدشت نیز افتاد ولی اعضا با تمکین به قانون با حضور  در جلسه رسما کار خود را بعنوان اعضای پارلمان شهری شروع کردند اما در یاسوج اتفاقی دیگر افتاد.

دو عضو شورا (هدایت امیری و عطاالله دانشی) که در ابتدای جلسه حاضر بودند در ادامه اما خواستار توقف فرایند تحلیف و برگزاری آن با روشن شدن وضعیت دو عضو غائب شدند.

با این تفاسیر جلسه تحلیف و تعیین هیئت رئیسه به حاشیه رفت و متوقف شد.

واقعا جای سوال است افرادی که به تعیین تکلیف قانون پایبند نماندند چطور میخواهند در ادامه با توسل به همین قانون که خود هم از غربال آن بالا آمده اند، به مردم و شهر خدمت کنند؟

از طرفی این افراد که همگی اطلاع داشتند قرار است جلسه با حضور 5 نفر برگزار شود چطور به جلسه آمدند؟ اگر واقعا موافق نبودند طبیعتاً از ابتدا نباید در مراسم تحلیف شرکت میکردند!

از طرفی واقعا شورای شهر اگر بخواهد مسیر گذشته را برود و باز هم بر موج حواشی سورا شود چه نفعی میتواند برای مردم داشته باشد؟

بسیاری از مخاطبان در نظرسنجی ها از بی خاصیتی شورا و البته بهتر بودن عدم وجود شورای شهر برای یاسوج گفتند، به عقیده آنها شورایی که به دنبال مسائل حاشیه ای باشد نه تنها دردی از مردم دوا نمی کند که با سنگ اندازی مانع خدمت به شهر هم میشود.

باید دید این اقدام نخست برخی اعضا در مخالفت با تعیین تکلیف قانون و سر باز زدن از شروع کار برای شهروندان شروعی بر شورای پر حاشیه گذشته است یا چیز دیگری رقم میخورد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=342798
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. مجتبی گفت:

    ای کاش شهردار مرکز استان را استاندار و سایر شهر ها را فرماندار هر شهرستان تعیین میکرد بلکه از فسادها و دزدی ها کاسته بشه. شهرداری و شورا شده مرکز….

دیدگاه شما