چهارشنبه 28 فروردین 1392 - 18:07

روایت سایت هاشمی از دیداری که داغ شد

جام نیوز نوشت: انتشار سخنانی منسوب به آقای هاشمی در سایت های ضد انقلاب با عنوان اینکه “دیگر رهبری به من اعتمادی ندارد” جنجال زیادی به پا کرد تا آنجا که برخی شبکه ها نیز به تحلیل این سخنان پرداختند.

اما پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز در حاشیه نگاری دیدار استانداران اسبق کشور با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به صحبت های آنها در ابتدای گزارش که از آقای هاشمی خواسته بودند در انتخابات وارد شود، نوشت:

صحبت میهمانان که تمام مي‌شود. آیت‌الله رشته کلام را به دست مي‌گیرد و قبل از هر چیز پاسخ تعریف‌ها را مي‌دهند. «فعالیت‌های یکایک شما در دفاع مقدس و سازندگی از من ارزشمندتر بود.» آقای هاشمی با این پاسخ در واقع مي‌گویند: «در خیمه اعتدال، کارهای بزرگ با همراهی همه میسر است.» پرچم اعتدال پرچم وحدت ملی است. با وحدت ملی هم نتیجه مي‌شود، پیروزی دفاع مقدس و توفیق سازندگی.

همه در حال مزه مزه کردن این جمله آخر بودند که آقای هاشمی نکته مهم دیگری مي‌گوید: «این دولت هرگز به تنهایی قادر به این همه کارهای فراقانونی نبود.» مگر مي‌شود قلب برنامه‌ریزی کشور را منحل کرد و آب از آب تکان نخورد؟ اطاق فرمان پول و اعتبار کشور را به کناری زد و هیچ مرجعی نگوید آقا چه کار داری مي‌کنی؟ همه آن حمایت‌ها و همه آن نادیده‌گرفتن‌ها باعث شد که کار به وضعی که امروز مي‌بینیم برسد. راه جبران مافات تنها از مسیر صداقت است و صداقت هم در بازگشت از اشتباه.

آقای هاشمی در ادامه به نکته ظریفی هم اشاره مي‌کند. شاید این حرف ربطی هم به انتخابات آینده داشته باشد. اشاره ایشان به کارکرد فراجناحی رئیس جمهور است. آقای هاشمی مي‌گوید شخصیت رئیس جمهور در تشکیل کابینه فراجناحی بسیار مهم است. حتی اگر مجلس کاملاً جناحی باشد. یک رئیس جمهور فراجناحی و مقبول مي‌تواند کابینه فراجناحی تشکیل دهد. نمونه‌اش هم در سال 68. با تشکیل «دولت فرآگیر از ولایتی تا خاتمی.»

آقای هاشمی اشاره جالبی هم به رابطه خود و رهبری در زمان ریاست جمهوری مي‌کند. به هماهنگی کامل و بی‌نظیر با رهبری. به 3 اصل صداقت، رفاقت و اعتماد کامل بین خود و رهبری. توفیق دولت سازندگی را در همین راستا ارزیابی مي‌کند. آقای هاشمی مي‌گوید «هماهنگ‌ترین دولت را با رهبری» داشتم. با خودم مي‌گویم رهبر معظم انقلاب هم گواه این مطلب را در پایان دولت آقای هاشمی داده‌اند که فرمودند: «هیچ کس برای من هاشمی نمي‌شود.»

پایان جلسه مصادف مي‌شود با تکرار درخواست مرسوم ماههای اخیر. یکی از میهمانان با صدایی بلند مي‌گوید «آقای هاشمی منتظر خبر خوش حضورتان مي‌مانیم تا گذشته‌ها را جبران کنیم.» آیت‌الله هم با لبخندی مهربان مي‌گوید: «دعا کنید این بار سنگین به دوش فردي لايق سپرده شود و من هم مانند هميشه به عنوان سربازي كوچك از خيل مردم عظيم‌الشأن ايران، بتوانم همچون گذشته باقيمانده عمر خود را در خدمت انقلاب باشم و مانند مشاوري امين تجربياتم را در اختيار منتخب شايسته مردم قرار دهم. دعا كنيد تا شعار حماسه سياسي امسال، به دست مجريان و دست‌اندركاران انتخابات با مشاركت سلايق مختلف به خوبي پياده و اجرا شود و در حد شعار باقي نماند.»

اطلاعیه روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام

روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام با صدور اطلاعیه ای ضمن تکذیب برخی اخبار نقل شده از دیدار رئیس مجمع ، تاکید کرد : اخباردیدارهای آیت الله هاشمی فقط از طریق مجاری رسمی ( دفترریاست مجمع، روابط عمومی مجمع و سایت شخصی ایشان) منتشر شده و انتشار هر گونه خبری خارج از این مجاری ،معتبر نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی ، متن کامل این اطلاعیه بدین شرح است :

در پي درج خبري در يك پايگاه خبري به نقل از فردي بي‌نام و مجهول‌الهويه كه در خبر يكي از استانداران اسبق معرفي شده و منتسب نمودن نقل‌قول‌هايي خلاف واقع به آيت‌الله هاشمي رفسنجاني توضيح ضروري ذيل جهت تنوير افكار خوانندگان به اطلاع مي‌رسد.

آنچه كه در اين پايگاه خبري و ساير سايت‌ها به نقل از پايگاه خبري مذكور در داخل و خارج از قول آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در ديدار جمعي از استانداران دوران سازندگي و اصلاحات ذكر شده در واقع نوعي اعمال سليقه شخصي و تحريف سخنان ايشان بوده و مطابق با آنچه كه در اين ديدار بيان شده نمي‌باشد، به ويژه عناوين عدم اعتماد و يا نبض اقتصاد و سياست داخلي و خارجي كشور كه جاي تأمل جدی دارد.

همانطوریکه که بدفعات در تذکرات قبلی متذکر شده که  اخباردیدارهای آیت الله هاشمی رفسنجانی فقط از طریق مجاری رسمی ( دفترریاست مجمع، روابط عمومی مجمع و سایت شخصی ایشان) منتشر می شوند، “ضمن تكذيب مطالب خلاف واقع نقل شده” ، انتظار دارد رسانه‌ها در انتشار اخبار و مطالب خود حفظ امانت و اخلاق رسانه‌اي را مدنظر داشته و از تفسير به رأي و يا اعمال سلايق شخصي و گروهي در نقل اخبار خودداري كنند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=34133
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما