دوشنبه 31 خرداد 1400 - 23:59

چرا مردم یاسوج اعتمادی به سخنان مسئولان استانداری و فرمانداری‌ کهگیلویه و بویراحمد ندارند؟!/اقتدار پلیس را زیر سوال نبرید/۱۰۰ بازداشتی در روز انتخابات

نتایج انتخابات شورای شهر یاسوج همچنان محل بحث مردم در مرکز کهگیلویه و بویراحمد است.

به گزارش خبرنگار سیاسی بویـرنیـوز – محمود سپهر، از روز گذشته شاهد جلسات متعدد مسوولان مختلف برای بررسی جامع نتایج انتخابات شورای شهر و بیان حقایق به مردم هستیم.

آیا یک صندوق رأی نتیجه را تغییر داده؟!

این ادعا که یک صندوق رأی نتایج شورای شهر یاسوج را تغییر داده، درست نیست، محل بحث یک صندوق رأی بود اما نتیجه نهایی تحت تاثیر آن یک صندوق نبوده است.

ظاهراً نتایج اولیه که به بیرون درز کرده بخشی از آرا بوده که هنوز تجمیع نشده بود و همچنان نتایج بخشی از صندوق ها به آن اضافه نشده بود(شاید نتیجه ۸۵ صندوق از ۹۵ صندوق بوده است)

اگرچه نتیجه در روز شنبه مشخص بود اما برای اعلام رسمی نیاز به تعیین تکلیف آرای آن یک صندوق محل بحث بود تا پرونده انتخابات شورا بسته شود که این فرایند کمی طولانی شد.

مردم چرا اعتماد ندارند؟!

ماجرا از انتصاب هیئت اجرایی آب میخورد، انتصاب بعضی افراد ضعیف و بدون تعهد به عنوان اعضای شعب اخذ رأی در بویراحمد محل بحث نامزدهای شورا و هواداران آنها است.

انتخابات الکترونیک و توجیه نبودن مردم به فرایند آرا و تجمیع آن در این سیستم هم دردسر آفرین شد و بخشی از اعتراضات به شفاف نبودن این مسأله ربط دارد.

بی سلیقگی فرمانداری /خداراشکر که شما مسئول برگزاری انتخابات مجلس نبودید

فرمانداری می‌توانست از همان ساعات آغازین شروع حواشی در فضای مجازی، از دو فرد بی طرف از وزارت کشور برای حضور در استان و نظارت ماجرا و بیان آرا به مردم بهره ببرد تا غل و غشی نباشد.

گفت و گوی مداوم با مردم و در جریان قرار دادن تنها به صورت تصویری ترجیحا می‌توانست به کنترل فضای مجازی و هیجانات مردم منجر شود که نادیده گرفته شد، گویی که مردم محرم نبودند!/حتی پخش آن بخش های از نشست های فرمانداری و شورای تأمین که اطلاع رسانی و شفاف سازی نحوه رای‌گیری و تجمیع اطلاعات بود به صورت زنده از شبکه دنا می‌توانست کاملاً مؤثر بیفتد.

باید خداراشکر کرد که فرماندار فعلی مسئول برگزاری انتخابات مجلس نبود وگرنه مشخص نبود با این ضعف و کج سلیقگی چه پیش می آمد!

به هر ترتیب نتایج انتخابات شورای شهر یاسوج در نهایت با حضور مسئولان ستادهای انتخاباتی افراد معترض برگزار شد و ابهامات هم برطرف شد و نتایج آرای مردم به دقت بررسی ، تجمیع و گزارش شد.

بازداشت ۱۰۰ نفر در روز انتخابات

مردم باید بدانند، همه نهادها تلاششان را برای سلامت انتخابات کردند، ۱۰۰ نفر از جمله برخی نماینده های فرمانداری بازداشت شدند و این عزم دستگاه قضا برای ایجاد شرایط انتخابات امن را گواهی می‌دهد.

پلیس همیشه آدم بده است!

انتقاداتی به رفتار پلیس در این ماجرا بود اما نیروی انتظامی رسالت تأمین امنیت با اقتدار را دارد، شرایط به گونه ای بود که احتمال یک درگیری طایفه ای می‌رفت که نتیجه آن قطعاً آسیب دیدن به خود مردم بود.

اتفاقا باید از اقدام قاطع نیروی انتظامی ممنون بود که نگذاشت اتفاق سیاهی در یاسوج رخ دهد، نیروی انتظامی در این ماجرا تقصیری ندارد، از او تامین امنیت می‌خواهند آنها هم با خواهش و التماس قطعاً نمی‌توانستند کنترل شرایط را در دست داشته باشند و به ناچار مقتدرانه ایستادند/ از یاد نبریم آرامش و امنیت امروز همه ما مرهون و مدیون حفظ اقتدار پلیس و دستگاه قضا است.

مسئولان مرتبط با برگزاری انتخابات باید ضمن عذرخواهی از کج سلیقگی و ناتوانی در به دست گرفتن شرایط و ضربه به اعتماد مردم بعنوان صاحبان این نظام، پذیرای ایرادات خود باشند، حداقل کار استعفا از مسئولیت است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=340782
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. طالب گفت:

    سلام بهترین راه این است که سریع استاندار وفرماندار استفعاه دهندوبقیه اقایان مسعول ازمسعولیت خلع شوند

  2. ناشناس گفت:

    نیروی انتظامی در دولت اباد با حمله به مردم واقعا اقتدارش رو زیر سوال برد در کلیپ های موجود با ضرب و شتم زن و بچه های مردم و حمله با سنگ به در و دیوار خانه های دولت آباد موجی از خشم را بر علیه خود به راه انداختند که این زیبنده اقتدار نیروی انتظامی نیست

  3. ناشناس گفت:

    درود بر بویر قهرمان و‌شفاف ساز واقعا افکار عمومی تا قیامت در خصوص انتخابات شورای شهر یاسوج جریحه دار شده و‌نتیجه را باور ندارن

  4. بنده خدا گفت:

    مقصر واقعی شخص فرمانداره که نتواست اطرافیانش را کنترل کنه

  5. احمد گفت:

    ضعف مدیران ناکارامدباعث این مشکلات میشود فرماندار هم خیل ضعیف هست که نتونست انتخابات را مدیریت کنه

  6. ناشناس گفت:

    هیچ ربطی با طوایف دیگر نداشت فقط بی تدبیری فرماندار واستاندار وجمالی بود

  7. شاهد ماجرا گفت:

    مردو دولت آبادکدام اداره راتهدید میکردن که که اینطورمورد
    تهاجم نیروهای نظامی قرارگرفتن ازخونه های مرده چه تهدیدی میشد که باسنگ موردحمله قرارگرفتن

  8. علی گفت:

    احتیاج به استعفا نداره دوماه دیگه ورشون میدارن
    ✔مردم چرا اعتماد ندارند؟!

    ✔ماجرا از انتصاب هیئت اجرایی آب میخورد، انتصاب بعضی افراد ضعیف و بدون تعهد به عنوان اعضای شعب اخذ رأی در بویراحمد محل بحث نامزدهای شورا و هواداران آنها

دیدگاه شما