پنجشنبه 27 خرداد 1400 - 8:15

ما، انتخابات شورا و سرنوشت 4 ساله شهر/ توصیه ای به شهروندان کهگیلویه و بویراحمد برای انتخاب درست

در این خبر اختصاصاً به مساله انتخابات شوراهای شهر می پردازیم، انتخاباتی که اگر در استان طایفه ای و عشیره ای کهگیلویه و بویراحمد نگوییم مهم ترین است اما شاید جزو اولویت دارترین ها برای مردم است.

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز:

شوراهای شهر از آنجهت که نهادی نظارتی است و تصمیم مهم انتخاب شهردار بر عهده شان است از جایگاه مهم برخوردار است.

شواری شهر در تصوصیب بودجه شهر، نظارت بر حسن عملکرد شهرداری، ایده پردازی برای توسعه و بهبود خدمات شهری و طرح‌های هادی و جامع شهرسازی، تصویب وام‌های پیشنهادی شهرداری، تصویب معاملات و نظارت بر آنها که با نام شهر و شهرداری انجام می‌شود، تصویب لوایح برقراری یا لغو عوارض، نظارت بر امور بهداشتی، اماکن عمومی، ایجاد گورستان و غسالخانه، تصویب نامگذاری معابر، تصویب نرخ کرایه وسائل نقلیه درون شهری و… موثر است.

اهمیت شورای شهر را فهمیدیم، حالت به کی رای بدهیم و مانع حضور چه کسانی در شورا شویم:

برخی از نامزدهای شورای شهر یاسوج تبلیغات بسیار پر هزینه و میلیونی را دنبال کرده اند، تعدادشان زیاد نیست، همه هم آنها را میشناسند، قطعاً این دست افراد را باید ممانعت از حضورشان در انتخابات شد.

برای هیچ عقل سالمی باور این مساله که یک نفر میلیون ها هزینه کند تا به داد مردم درمانده شهر برسد، ممکن نیست! آنهم شورایی که منافع مالی مستقیم آن در شهری هایی مثل یاسوج، گچساران و کهگیلویه چنگی به دل نمیزند.

وعده های برخی نامزدهای شورای شهر هم باورش ممکن نیست، افرادی که در گام اول شناختی از حیطه اختیارات، وظایف و حتی ظرفیت های شهر ندارند قطعاً نماینده خوبی برای شهروندان نیستند.

رای به طایفه گرایی هم عاقبت شوراهایی است که تاکنون داشته ایم، آزمون این نوع انتخاب بسیار بد پس داده شده است.

افرادی که در روز انتخابات به دنبال خرید رای شما هستند را هم نا امید کنید« به قول معروف پولشان را بگیرید و بهشان رای ندهید»

در انتخابات شورای شهر هم تجربه و اخلاق مداری و هم تخصص باید ملاک باشد، جمعی انتخاب شود که در میان آنها هم نشانی از تخصص و ایده پردازی باشد، هم تجربه و اخلاق

انتخاب قومیتی فقط زمانی در مسیر درست است که فردی مورد نظر ما شایستگی های لازم برای رسیدن به جایگاه نمایندگی مردم در پارلمان شهری را داشته باشد.

به گزارش بویرنیوز، قطعا انتخاب درست اعضای شورای شهر در نهایت به انتخاب شهرداری توانمند و شهری در ریل بهبود و توسعه خدمات شهری منجر می شود پس انتخابتان را دست کم نگیرید.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=340572
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. علی گفت:

    شورای طایفه ای اسمشو بذاریم بهتره -هر کاریش کنیم اونیکه لیاقتو داره نمیره

  2. رضا الیاسی گفت:

    ما که هر دفعه نظر دادیم منتشر نشد.
    خود بویرنیوز از لحاظ ناعدالتی و سانسور حقیقت هیچی از شورای شهر کم نداره.
    شهری که این اوضاع آسفالت خیابان ها و پیاده روی معابرش می باشه، به نظر من همون شورای شهر نداشته باشه بهتره.
    اولیه ترین و ابتدای ترین وظیفه هر شهرداری و شورای شهر رسیدگی به آسفالت شهر و پیاده روی معابر شهر بوده و می باشد و وقتی شهرداری و شورای شهر قادر به انجام همین وظیفه ابتدایی در حدود یک دهه نیستند، همون بهتر که هر دو رو تعطیل کنند.

دیدگاه شما