پنجشنبه 20 خرداد 1400 - 8:13

نامزد شورای شهر یاسوج: توسعه متوازن و عدالت محور شهر یک ضرورت است/همکاری با نخبگان برای برون رفت از مشکلات/چرا هنوز آسفالت مناسب و پارکنیگ باید دغدغه یاسوج باشد؟

یاسوج به نسبت سایر مراکز استان ها دارای ضعف ها و ناکارآمدی های جدی است/برای توسعه متوزان شهر به همه دیدگاه ها و کار علمی با مشورت با نخبگان از هر قشر و صنف نیاز داریم/هنوز مساله آسفالت درست و پارکینگ مناسب یک دغدغه است/ مردم از پارلمان شهری انتظار توسعه و توجه متوازن به تمام نقاط شهر از بالاترین نقطه تا حاشیه ای ترین آن را دارند

به گزارش بویرنیوز، محمدرضا آریا از نامزدهای شورای شهر یاسوج در گفت و گو با خبرنگاران به مشکلات و معضلات جدی مرکز استان پرداخت و از برخی راهکارها برای برون رفت از این وضعیت گفت.

شهر یاسوج به نسبت سایر شهرهای کشور دارای نقاط ضعف و محرومیت ها و ناکآرامدی های گوناگونی است که ریشه آن را باید در ساختارهای نامتوازن و غیر کارآمدی جست و جو کرد که تاکنون هم به این ناکارآمدی پاسخگو نبوده است.

بی توجهی به فضای سبز و اِلمان سازی مطابق با فرهنگ و هویت مرکز استان، کمبود حمل و نقل عمومی و ارزان، کیفیتن پایین آسفالت معابر، توسعه نامتوازن محله های شهر، ترافیک شدید و نبود پارکینگ های مناسب، کمبود فضای سبز و ورزشی، بی توجهی به کنترل و نظارت بر زباله های ساختمانی و شهری که در کناره ی خیابانها تخلیه می شوند و البته کم فروغی پارلمان شهری در ورود به مسائل فرهنگی که ریشه و بنیان یک جامعه شاد و سالم و با هویت است را مهم ترین ضعف ها و مشکلات می دانم که نیاز به کار بیشتر و اصولی تر دارد.

آریا از راه حل های خود هم برای برون رفت از وضعیت کنونی شهر یاسوج گفت:

نظارت بر ساخت و سازها و تغییر بافت های فرسوده و ایجاد فضاهایی با کاربری های چندگانه فضای سبز، تجاری و فرهنگی در جهت زیباسازی شهری

نیازسنجی مشکلات شهری با دعوت از مشاغل و فعالین مربوط به هر حوزه مورد بحث در شورا.

شناسایی ظرفیت های مختلف استان به لحاظ گردشگری، صنعت، فرهنگ و طبیعت در جهت تأمین سرمایه لازم برای جهش حداکثری به سمت توسعه شهری و درگیر کردن همه نهادهای مرتبط با موضوعات مذکور برای افزایش سرعت اجرایی شدن طرح های فعال و غیرفعال.

احداث پارک های طبیعی و جنگلی در مناطق مختلف شهر یاسوج، هم در جهت حفظ محیط زیست و هم در جهت رفاه گردشگران و در نهایت کمک به جذب گردشگر بیشتر که منتج به جذب سرمایه بیشتر و اشتغال زایی دائمی خواهد شد.

برخورد شدید همراه با ضمانت اجرا در برابر زباله ریز ها با ایجاد گشت نظارت بر محیط زیست و پاکسازی شهر از زباله های ساختمانی و شهری مختلف. نظارت کامل بر محیط زیست و جنگلبانی برای جلوگیری از فجایعی همچون آتش سوزی و قطع درختان جنگلی به ویژه بلوط.

ترمیم خیابانها، جداول و چاله های شهری در ساعات پس از نیمه شب برای جلوگیری از اختلال در امور روزمره شهروندان.

بازطراحی بسیاری از خیابانها و میادین شهری برای روان شدن ترافیک شهری و کاهش تصادفات رانندگی.

آریا گفت: پیگیری مشکلات و خواسته های مردم، دخیل کردن نخبگان از هر قشر و صنف در تصمیم گیری ها، استقلال در نظرات، استفاده از ظرفیت بانوان و اشاعه اخلاق مداری در شورا از دیگر موضوعاتی است که به جد مورد نظر ما است.

به گزارش بویرنیوز، آریا تحصیل کرده مهندسی عمران و عضو شورای پنجم شهر چیتاب(با اکثریت آرا) است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=340263
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. سید نواب گفت:

    حتما با رای بالا قبولی مهندس

دیدگاه شما