چهارشنبه 29 اردیبهشت 1400 - 8:02

آیا با نامزدهای فعلی شورای شهرهای کهگیلویه و بویراحمد میتوان آینده روشنی برای شهرهای استان متصور بود؟

به زودی انتخابات شورای شهر همزمان با انتخابات ریاست جمهوری در خردادماه برگزار می‌شود.

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز- محمود سپهر،

شهرهای کهگیلویه و بویراحمد از یاسوج که مرکز استان است گرفته تا سایر شهرها همچنان در بسیاری از فاکتورهای شهرنشینی عقب مانده و محروم است، این عقب ماندگی هم در توسعه متوازن و مهندسی بافت شهر و هم توسعه اِلِمان های زیبا و متناسب، حمل و نقل، سرانه فضای سبز و دیگر شاخصه های عمرانی شهر و حتی در فرهنگ شهرنشینی مشهود است.

چالش کار کجاست؟

همواره شاهد برنامه های خوش آب و رنگ نامزدهای شورای شهر برای آبادانی و توسعه هستیم، برنامه هایی که البته همواره در حد شعار مانده و وقتی افراد به شورا ورود می‌کنند و حدود اختیارات خود و منابع مالی شهرداری ها را می‌بینند تازه می‌فهمند چه خبر است.

بله شاید بخشی از وعده های نامزدهای شورا ناشی از همین عدم آگاهی از حدود وظایف و اختیارات شورا و منابع در دست شهرداری ها است.

جای خالی ایده های نو برای درآمد زایی پایدار در شهر!

همه نامزدهای شورای شهر در استان می‌گویند باید اِلِمان سازی متناسب، فضای سبز، توسعه حمل و نقل عمومی، توسعه فضاهای فرهنگی و پارک ها، توجه به بانوان و مسائل مد نظر آنها، دور شدن از تراکم فروشی و مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز و توسعه ورزش باشد.

همه از بایدها می‌گویند و بله درست هم می‌گویند، اما چه کسی از چگونه اجرا شدن این بایدها گفته؟

کدامیک از نامزدهای شورای شهر در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد تا حالا پیشنهاد و ایده عملی برای درآمدزایی پایدار در شهر و حداقل اجرای کمی از این وعده ها داشته اند؟!

بله برخی از کاهش هزینه ها گفته اند، نام این را نمی‌توان نگاه مثبت به درآمد زایی پایدار دانست، کاهش هزینه خوب است و باید باشد اما هزینه های گسترده شهرداری ها ایده های دیگری می طلبد. باید شورای شهر، ظرفیت ها، امکانات و روزنه های چانه زنی را شناخت، باید برای اموال مهم و کلیدی شهرداری برنامه داشت نه صرفاً به فروش آنها چشم دوخت، باید به فکر راه اندازی درآمدی از این اموال بر زمین مانده و بلا استفاده بود.

اینکه زمینی در مرکز شهر صرفاً یک پارکینگ عمومی با حداقل درآمد شود معلوم است شهرداری ها از پس هزینه کارکنان خود هم بر نمی آیند.

آبادانی شهر را البته در مسائل عمرانی نمی‌توان خلاصه کرد، فرهنگ، نشاط آفرینی در شهر هم بسی مهم تر است، باید متخصصین این امور هم باشند تا کفه ترازو حفظ شود.

به گزارش بویرنیوز، نامزدهایی که برنامه عملی برای نجات شهرهای کهگیلویه و بویراحمد هم در بعد عمران و توسعه شهر و هم شتاب به توسعه فرهنگ و نشاط شهری دارند تعدادشان ،زیاد نیست. باید به برنامه ها نگاه کرد و بهترین ها را انتخاب کرد، اشتباهی که تاکنون یا انتخاب های قومی، طایفه ای و سیاسی بوده باید کنار برود تا شاهد تشکیل شورایی قدرتمند، مطالبه گر و البته تسهیل کننده باشیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=339707
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    در خرداد برگزار میشود نوشته مرداد

  2. ممو گفت:

    انتخابات شورای شهر در استان کهکیلویه بر اساس شایسته سالاری و توانمندی علمی و فرهنگی و اقتصادی نبوده ونیست فقط فقط فقط براساس طایفه گرایی وچشم هم چشمی هست و همین علت باعث پسرفت استان وشهرها وحتی روستا ها شده
    هرکی رفت به فکر خویش وقوم خودشه هیچ درد سری برای شهر وروستا ندارد

  3. براساس تخصص و کارایی و دلسوزی برای شهرت انتخاب کن

  4. باقرپور گفت:

    سلام… مردم الان آگاه هستند و یک گشتی توی شهر مثلا یاسوج بزنی مشخص هست که بودجه ها و امتیازها ، هر جایی حیف ومیل شده جز در حوزه ی شهر …. فقط یک اسم داره به نام شورای شهر و مردم نردبان ترقی آنها… ولی ما مسلمانیم و قطعا خالقی هست، آخرتی هست و خداوند از هر چه بگذرد از حق الناس نمی گذرد…..

دیدگاه شما